AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #37721 Skrevet 24. april 2017 5 timer siden, Kruset skrev: Ah, nei, det var ikke det jeg tenkte på. Mer at koneemne/kjerringemne er kvinnediskriminerende, fordi det spiller på gammeldagse kjønnsroller, og begrenser kvinners egnethet som partner til å dreie seg om den slags egenskaper. Jeg tillater meg å være uenig. Det sagt er "husmormateriale" kanskje et bedre uttrykk Uansett, nå sporer jeg av tråden. Evt plasserer skapet der det skal stå. I tillegg representerer ordet "emne" en objektivering av kvinner. Litt på samme måte som når en mann kaller en ukjent kvinnelig samtalepartner i en middagstråd for "lillekjæresten". Oh well. Anonymkode: 516cd...921
skruf Skrevet 24. april 2017 #37722 Skrevet 24. april 2017 Idag blir det restemiddag. Så, skal ha det samme som igår som var en slags hjortekjøttkaker. Lagde kjøttkaker av 500g hjortekjøttdeig og 500g kjøttdeig. Stekte de litt på stekepanna også kokte de seg ferdige i en fyldig viltsaus. Poteter, gulrot, brokkoli og rørte tyttebær til. 2
Kruset Skrevet 24. april 2017 #37723 Skrevet 24. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Evt plasserer skapet der det skal stå. I tillegg representerer ordet "emne" en objektivering av kvinner. Litt på samme måte som når en mann kaller en ukjent kvinnelig samtalepartner i en middagstråd for "lillekjæresten". Oh well. Anonymkode: 516cd...921 Jeg tror du misforstår meg litt her. Jeg har hatt en god tone med brukeren ellers på forumet, så det er ikke sånn at han bare har slengt det ut uten videre. Ikke blir jeg fornærmet heller. Koneemne er i mitt hode et uttrykk man bruker litt flåsete, men som sier noe om huslige egenskaper. Så hårsår er jeg ikke, at jeg tar meg nær av det, eller lar meg begrense av slike uttrykk. Tvert imot synes jeg faktisk det omtaler egenskaper jeg ser som positive, uten at det gjør meg mer eller mindre egnet som kone. Uansett: Takk, @Jerry Lee Det var egentlig det jeg prøvde å si. Jeg er glad i å lage mat, og tar det hele i beste mening 2
MarianneE Skrevet 24. april 2017 #37724 Skrevet 24. april 2017 Mamma og mannen hennes er invitert på middag idag og jeg har grublet lenge på hva jeg skal servere. Etter litt frem og tilbake kom jeg til at jeg ikke fikk bestemt meg så da blir det litt av hvert: Tapas!
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #37725 Skrevet 24. april 2017 20 timer siden, Jerry Lee skrev: Dum som jeg var tok jeg ut 2 pk kjøttdeig i går kveld fordi jeg trodde jeg hadde lyst på kjøttkaker. 😡 Vel..ris til egen ræv/sjølpålagt ekstraarbeid. Det får bli det i dag, da. Med tjukk brun saus, stua kål, mandelpoteter og tyttebærsyltetøy. Det går nok ned, får jeg tru. Du nevner den tjukke sausen i blant. Oppskrift,takk! 😅 Blir alltid så tynn her 👎🏻 Anonymkode: 720d2...9d8 1
MarianneE Skrevet 24. april 2017 #37726 Skrevet 24. april 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du nevner den tjukke sausen i blant. Oppskrift,takk! 😅 Blir alltid så tynn her 👎🏻 Anonymkode: 720d2...9d8 Enig! 😊 1
Jerry Lee Skrevet 24. april 2017 #37727 Skrevet 24. april 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du nevner den tjukke sausen i blant. Oppskrift,takk! 😅 Blir alltid så tynn her 👎🏻 Anonymkode: 720d2...9d8 Tja...er slett ikke noen mester. Måtte sjøl få tips da jeg irriterte meg over tynn saus. Har vel i det alle bruker : Smør, mel, kjøttkraft/stekesjy. Salt og pepper. Jeg justerer konsistensen med mel og/eller lar det putre lenger enn nødvendig. Tjukner som regel ved lengre putring. Sausen tjukner også ved gjenoppvarming. Andre har sikkert bedre tips. Men dette funker for meg. ----- Takk til @Kruset for hyggelige ord. Endret 24. april 2017 av Jerry Lee
Salka Skrevet 24. april 2017 #37728 Skrevet 24. april 2017 Fredag: quesedillas Lørdag: fish & chips med salat Søndag: hjemmelaget moussaka med salat Idag blir det rester av moussakaen
Jerry Lee Skrevet 24. april 2017 #37729 Skrevet 24. april 2017 Resten av gårsdagens. ( Da er sausen tjukk, da... ) Lager alltid altfor mye middag. Så da blir det i to dager eller til frysing. Eller begge deler.
Mollie Skrevet 24. april 2017 #37730 Skrevet 24. april 2017 Pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy Barna blir glade i dag 1
MarianneE Skrevet 24. april 2017 #37731 Skrevet 24. april 2017 7 timer siden, MarianneE skrev: Mamma og mannen hennes er invitert på middag idag og jeg har grublet lenge på hva jeg skal servere. Etter litt frem og tilbake kom jeg til at jeg ikke fikk bestemt meg så da blir det litt av hvert: Tapas! Det blir såpass med mat at søsteren min med mann og to barn og kommer. Vi skal ha: Grønn salat, tzatziki, marinert kylling, tomater, ovnstekt chilipotet med rødløk og paprika, kjøttboller, kyllingklubber, fylte chili, feta, italiensk salami, rundstykker, grønn og rød pesto. Har ryddet I fryseren og skapet nemlig! 2
MarianneE Skrevet 25. april 2017 #37732 Skrevet 25. april 2017 Karbonader på mann&barn. Laks på meg. Potet og gulrøtter på alle tre. 1
MarianneE Skrevet 25. april 2017 #37734 Skrevet 25. april 2017 25 minutter siden, Kruset skrev: Laksefilet med gulrot- og ingefærpuré Gulrot og ingefærpure? Hvordan lager du det?
Kruset Skrevet 25. april 2017 #37736 Skrevet 25. april 2017 2 minutter siden, MarianneE skrev: Gulrot og ingefærpure? Hvordan lager du det? Koker gulrot og ingefær sammen, heller av vannet, har oppi en dæsj smør, litt salt og sitronsaft. Kjører den glatt med stavmikser. Aldri gjort før, men det var i alle fall veldig godt! 1
Marika Skrevet 25. april 2017 #37737 Skrevet 25. april 2017 Hjemmelagde kjøttkaker i brun saus med poteter, grønne erter og tyttebærsyltetøy. 1
Jerry Lee Skrevet 25. april 2017 #37738 Skrevet 25. april 2017 1 time siden, Kruset skrev: Koker gulrot og ingefær sammen, heller av vannet, har oppi en dæsj smør, litt salt og sitronsaft. Kjører den glatt med stavmikser. Aldri gjort før, men det var i alle fall veldig godt! Å, Vesla... ( kjeft forventes ) Dette må jeg prøve. Til laksen, var det? 1
Jerry Lee Skrevet 25. april 2017 #37739 Skrevet 25. april 2017 (endret) Borte på middag... Grove, hjemmelagde gjeddekaker med poteter, kål'abistappe, grønnsaker, hvit TJUKK saus. Tyttebærsyltetøy, bacon og en rømmeklatt på si'a. OMG!!! Endret 25. april 2017 av Jerry Lee
Jerry Lee Skrevet 26. april 2017 #37740 Skrevet 26. april 2017 4 store gjeddekaker ( fra i går ) lå i kjøleskapet da jeg sto opp i morges. Pent innpakket med påskrift " Kos deg, Jerry. Jeg må jobbe. " Ååå.. fint, vel....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå