Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I går var jeg helt slått ut av forkjølelse og selvmedlidenhet, så da ble det Big One med bacon og cola. I dag er formen bedre, så vi skal ha ost og kjeks. Har ymse morsomme oster (hvitmuggost av geitemelk, brie med ekte trøffel, comté, whiskycheddar m.m.), god kjeks og noe frukt og grønt. Og øl og whisky til, fordi vin og ost er oppskrytt. (men fortsatt himla godt)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det ertesuppe kokt på fenalår. Halve dagen gikk med til å dra lårbeinet ut av hofteskålen for å få plass i gryten. Men det er bare bra å jobbe litt for føden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Speltlomper med skinke, ost, tacosaus og blandet salat (trippelsalat, vårløk, agurk, tomat og mais). Lettvint "taco".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag (lørdag) var det hjemmelaget pizza

I morgen blir det kjøttkaker i brun saus, med ertestuing, potet, gulrot og tyttebærsyltetøy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

I dag ble det kylling gryte, ris og salat. I morgen gleder jeg meg til lammestek med fløtegratinerte poteter ovnsbakte grønnsaker og sjysaus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken oppskrift brukte du?

Husker ikke navnet på bloggen, men det var en lettvint oppskrift med 1 kg mel, 1 liter vann, 20 g gjær og 20 gram salt. Er link til den i en annen tråd her inne om focaccia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Idag blir det amerikanske pannekaker med lønnesirup, blæbær og full pakke.

Det er jo frokostmat :) men veldig godt da :jepp:

I kveld blir det en fläskfilet, med en god salat, bearnesaus og noe mer. Vet ikke enda om jeg skal steke potetbåter i ovnen eller om jeg skal ha kokte poteter ved siden av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest17

Husker ikke navnet på bloggen, men det var en lettvint oppskrift med 1 kg mel, 1 liter vann, 20 g gjær og 20 gram salt. Er link til den i en annen tråd her inne om focaccia.

Det var det jeg tenkte :-) Legg over bakepapir når den ser ferdig stekt ut og la den stå lengre i ovnen. Sjekk med pinne eller tannpirker om du prøver deg på den oppskriften igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...