Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag skal jeg lage Bacon og potetform som er kjempegodt!

Ingredienser:

6-10 store poteter

2 pk smårettbacon

1/2 kg kjøttdeig

2 store løk

5-6 dl matfløte

4-5 egg

revet ost

Tilberedning:

Hakk løken og del potetene i skiver. Brun kjøttdeig, bacon og løk. Pisk eggene inn i fløten.

Smør en ildfast form og legg potetskivene og kjøttfyllet lagvis med potet i bunnen og på toppen.

Strø revet ost over og hell over egge-/ fløteblandingen.

Stekes ved 190 grader i ca 1t 40 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele klassen skal grille på stranda i dag, som en avslutning på studiet :-) Så det blir en form for grillmat i hvertfall, jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal ta med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liv1: Dæven, det hørtes godt ut! :sikle:

For min del blir det lasagne, siden lasagnen vi skulle ha i går ble utsatt til i dag pga. at det ble sent. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går fikk jeg beskjed om at middagen skulle serveres på kort varsel (etter et møte man ikke visste hvor lenge ville vare, før neste møte evt overtidsarbeid da det viste seg at møte nr.2 ble avlyst. Så da ble det et kjappeste jeg kunne komme på, makaroni og tomatsaus med stekt bokseskinke (Kan utmerket serveres på 5 minutters varsel om man er forberedt. Vannet til makaronikoking var kokt opp, slo av plata, lot lokket ligge på, så når han ringte slo jeg bare på plata og det kokte på få sekunder. Makaroni var målt opp, selvsagt. Sausen kokte jeg opp med en gang, og slo av plata, så når han ringte bare slo jeg på plata så den ble skikkelig varm igjen (hadde egentlig ikke trengtes, men...) skinka var skåret opp og stekpanna klar. Bordet dekket.)

I dag har vi bedre tid, og det er fredag. Vi har kommet inn i en vane om "fredagstaco", så det er mulig det er det det blir i dag. Jeg vet ikke, vi må handle uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SumoBryter

Bangers and mash

Rart før syns jeg det var helt utenkelig å ha boks spaghetti med pølser og potetmos og nå er det en nødvendighet rett og slett å ha litt hoops med potetmosen.

Engelske pølser stekt med løk , potetmos og spaghetti i tomatsaus ved siden... Nam,nam,nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...