Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har hatt middagsgjester ikveld, og dette var menyen:

- Liten tapastallerken: Ovnstørkede tomater med oregano, grillet og hvitløksmarinert paprika, marinerte oliven og fetaost i terninger. Servert med varme surdeigsbaguetter til å dyppe i olivenoljen med smak av hvitløk, paprika og tomater. :sikle:

- Ovnsbakt kveite med appelsin, fennikel og herbes de Provence, mandelpotetpuré med sjalottløk og safran og basilikumolje til å dryppe over fisken. Fikk tak i fersk, nydelig villkveite som ble akkurat passe varmebehandlet og supersaftig - en nytelse! :hoppe:

- Brie, gorgonzola, druer - og mer baguette. :wink:

- Nøttekake fylt med en puré av vanilje- og sitronkokte pærer, dynket med armagnac og laken fra pærene og toppet med sjokoladeganache, flak av hvit og mørk belgisk sjokolade og et lite kakaodryss.

Til forretten, hovedretten og osten drakk vi et par lette rødviner, en portugisisk og en italiensk, til desserten armagnac og kaffe.

Selv om all maten var hjemmelaget fra grunnen, ble det faktisk en relativt lite arbeidskrevende middag og en fredelig kveld uten stress. Og alle ble mette og fornøyde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir spaghetti med kjøttsaus i dag.

Ble nettopp bedt på middag hos svigers, så det blir ribbe i dag i stedet. Typisk julemat for meg, men det smaker sikkert godt i mai også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det hjemmelaget hot kyllingpizza med salat og rømmedressing. Iskrem med varm sjokoladesaus, peanøtter og nonstop til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leola

Rester fra igår. Jeg laget kjøttboller med hvitløk, urter og ost, i tillegg stekte jeg kyllingfileter med sitron og masse urter/krydder. Til dette laget jeg en tomatsaus og en fløtesaus med ost ... som tilbehør stekt løk og pasta. Laget masse og har masse igjen ... lettvint middag idag :-)

Skal ha is til dessert ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarah Jessica

Har nylig spist sen middag - deilig italiensk spaghetti med Toros ost/urtesaus og biter av fersk lammepølse fra Kjøttbasaren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett middag i dag: Pasta med brokkoli, hvitløk, middelhavsansjos og parmesan.

Men til dessert blir det resten av gårsdagens nøttekake med pærefyll og sjokoladeganache. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

I dag ble det middag i Eidfjord. Ordensmannen og Vesla hadde komle med tilbehør, og jeg og Vesla hadde lammefilet, med grønsaker og gratinerte poteter :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God restemiddag: Kveite med fennikel og appelsin, basilikumolje og potetmos av mandelpoteter, sjalottløk og safran. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...