Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Prøvde meg for første gang på spaghetti og hjemmelaget tomatsaus/bolognese til middag i dag.

Brukte denne oppskriften, men jeg la til 400g karbonadedeig:

Min lenke

Har aldri smakt noe lignende, og er helt frelst. Kommer aldri til å kjøpe flere Dolmio glass for å si det sånn. Gleder meg veldig til restemiddag i morgen! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vaktler, potetsalat, sennepssaus, stekte cherrytomater og jordskokkpuré. (vi er på whiskysmaking med påfølgende middag, kan dermed ikke skryte på oss å ha laget maten selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det terteskjell med fiskepudding, gulrot, erter og reker i en tykk bechamelsaus. Selvfølgelig er det hele toppet med masse karri! :biggrin:

:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på raw foodtråden, er det bare så vidt jeg tør å innrømme at jeg spiste en kotelett som fikk stå og surre seg god og mør sammen med løk og poteter.

Det smakte i grunnen fortreffelig!

:heks:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekte potetbåter med tykk bearnaisesaus. Skulle egentlig ha kyllingfilet og grønnsaker til, men det var så godt med sprø poteter dyppa i saus at jeg spiste meg mett på det alene... :mrgreen: Lenge leve høykarbo OG høyfett!

Endret av finkel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det middagen sin! Har en flatbiff av elg som skal langtidsstekes i ovnen. På tallerkenen får den følge av pommes anna (potet"kake"), stekte neper og rosenkål med litt bacon, og en rødvins- og blåbærsaus.

Til dessert har jeg laget isparfait med honning og whisky, som skal serveres med lune bringebær og honningristede havregryn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det middagen sin! Har en flatbiff av elg som skal langtidsstekes i ovnen. På tallerkenen får den følge av pommes anna (potet"kake"), stekte neper og rosenkål med litt bacon, og en rødvins- og blåbærsaus.

Til dessert har jeg laget isparfait med honning og whisky, som skal serveres med lune bringebær og honningristede havregryn.

Jeg er stappmett, men du klarer likevel å gi meg vann i munnen, pingting! :sikle: Har du noen gang vurdert å invitere inn oss fra kg på en skrytemiddag? Jeg kommer!

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er foreløpig på reisefot og butikker og spisesteder er stengt innen jeg kommer frem. Blir vel det hotellet tilbyr som kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...