Gå til innhold

Poenget med barnevogn tur?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eg blir deppa av å sitte INNE, og i bedre humør av å gå tur UTE! Hadde klikka om eg skulle sitte inne dag ut og dag inn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er ikke seriøst!

Hvis du ikke skjønner hvorfor så synes jeg synd på deg.

Mor trenger "trimmen" og ungen sover bedre. Hvordan skal ungen ellers få frisk luft, noe som er viktig for alle.

Min baby likte ikke å ligge i vognen, ikke gjør hun det enda heller... Hun blir fort rastløs og vil heller krype rundt enn å sitte i vognen.. Å få hun til å sove i vognen tar en evighet..

Så det er ikke i alle tilfeller at babyen sover bedre ute i vognen.. (og det så jeg en til har skrevet...)

Skrevet

Det var en fin måte å starte med aktivitet på etter en fødsel. Dessuten hadde jeg mange lange turer med gode venner (hun hadde ikke barn men elsket å gå turer) og prate om alt. Dessuten gav det meg frisk luft, for det er lett å holde seg inne første tiden mens man ammer. Noen ganger ble mine to eldste med meg på tur, lekeplass etc da lillegutt var baby. Bare det var koselig. :)

Skrevet

noen ganger går jeg lange turer, noen ganger går jeg bare 5-10 min, og setter ungen ute i vogna, mens jeg gjør unna masse husarbeid (med babycaller på).

Alt avhengig av hvor mye jeg må gjøre. Det samme gjør min nabo (ungene er nesten like gamle)

Skrevet

Jeg er blant dem som blir sprø i hodet av å være inne en hel dag. De første ukene etter fødsel gikk jeg veldig, veldig lite ut til tross for strålende vær, og det gjorde en allerede slitsom tilværelse verre.

Så tur er viktig for min mentale helse.

Men heller ikke tvil om at det er viktig for fysikken. Gutten min spiser fortsatt veldig ofte og uregelmessig, så det er ikke lett å komme seg på treningssenter eller lignende. Da er trilletur utmerket.

Jeg synes forresten også at det er utmerket å møte andre mødre jeg kjenner på trilletur - da slipper jeg å bruke mer tid på å gjøre leiligheten presentabel ;)

Skrevet

Jeg har alltid gått mye tur uten barnevogn, og da jeg fikk barn var det helt naturlig å fortsette å gå tur, og da måtte jeg selvsagt ta med barnevogna ;)

Er det egentlig så vanskelig å forstå? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...