AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #41 Skrevet 28. september 2010 Jeg så hvordan de laget smoothie på Bòn Appetit en gang, og den ble laget av sorbet og sitronbrus.. Nå er ikke dette det stedet som selger den sunneste maten akkurat, men vi kan iallefall konkludere med at det er fullt mulig å få kjøpt usunne smoothies. Det beste vil nok være å spørre hva de inneholder
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #42 Skrevet 28. september 2010 AnonymBruker skrev 28 september 2010 - 15:40: De kan vel både "hive seg på sunnhetstrenden" og reklamere med at de selger et sunnere alternativ OG SAMTIDIG putte melis og sukker i smoothien? Cafeene skjønner jo at de ikke bør skrive "Smoothie med melis" og at det lønner seg mer med "laget av deilige friske bær". Ikke uvanlig at velsmakende ting på cafeer er litt mer fetende enn de later til. Selvfølgelig, men jeg har da også sett cafeer som reklamerer med "uten tilsatt sukker", "100% frukt og bær" etc., og det var de jeg refererte til. Hadde forøvrig vært interessant med en oversikt over hva de ulike cafeene/bakeriene putter i smoothiene sine. Jeg har sett et par tester i noen nettaviser, og der var det kun yoghurt, yoghurtis og honning som var nevnt. Men det kan jo ha like mye å gjøre med hvilke smoothier de valgte å ta med i testen. Noen bakeriansatte som vil komme med yrkeshemmeligheter? Har selv jobbet på en espressobar der smoothien besto av appelsin,banan, 2.5 dl frosne bær og et lite beger yoghurt. Det var alt. Ingen tilsetningsstoffer i form av sirup, is e.l.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #43 Skrevet 28. september 2010 Eventuelt gi faen, ettersom det har fint lite å si hvis man har et balansert kosthold i utgangspunktet. Det er totaliteten av avgjørelsene våre som determinerer endelige utfall. Mennesker blir tross alt ikke feite uten å fråtse i for mye og gal mat.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #44 Skrevet 28. september 2010 Jeg så hvordan de laget smoothie på Bòn Appetit en gang, og den ble laget av sorbet og sitronbrus.. Nå er ikke dette det stedet som selger den sunneste maten akkurat, men vi kan iallefall konkludere med at det er fullt mulig å få kjøpt usunne smoothies. Det beste vil nok være å spørre hva de inneholder Vel, sorbet og sitronbrus er jo ikke smoothie ... Det er vel ikke noe navn på det, men det er helt klart nærmere milkshake enn smoothie iallffall!
SmallTalk Skrevet 28. september 2010 #45 Skrevet 28. september 2010 Vel, sorbet og sitronbrus er jo ikke smoothie ... Det er vel ikke noe navn på det, men det er helt klart nærmere milkshake enn smoothie iallffall! Det er vel nærmere en dårlig slush enn milkshake, vel?
Rødtoppen86 Skrevet 28. september 2010 #46 Skrevet 28. september 2010 En ekte smoothie er ikke usunt, milkshake er usunt, men jeg har en teori om at mange putter iskrem og lignende i smoothien sin. Jeg bruker rett og slett mager kesam eller yoghurt, samt en dæsj appelsinjus sammen med frukt. Banan er supert for å få konsistens og søtsmak. Det er så utrolig mange måter å lage en bra smoothie på at det ikke finnes grenser Hiv oppi litt frø/havregryn for fiber, putt oppi udo's choice for å slippe å ta den natural. Ta egg oppi for å få mer proteiner
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #47 Skrevet 29. september 2010 Vel, sorbet og sitronbrus er jo ikke smoothie ... Det er vel ikke noe navn på det, men det er helt klart nærmere milkshake enn smoothie iallffall! Hva man kan kalle det vet jeg ikke, men det ble iallefall solgt/markedsført som smoothie. Så å automatisk tro at noe som kalles smoothie er sunt bør man være litt forsiktig med (litt avhengig av hvor man kjøper den da).
LukaFrost Skrevet 1. oktober 2010 #48 Skrevet 1. oktober 2010 Nå sitter jeg her med en deilig smoothie av appelsinjuice, bringebær, blåbær og banan. Druer har jeg stående her også. Nå skal jeg kose meg med mine 5 om dagen. Namm!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå