Gå til innhold

Trening etter kyssesyken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde kyssesyken i sommer, og ble "friskmeldt" for 3-4 uker siden. Er fremdeles periodevis slapp og trøtt, noe som også delvis skyldes jernmangel.

Har blitt litt slapp i fisken i løpet av sykeperioden, og ønsker naturligvis å komme i form igjen. Derfor lurer jeg på om noen har litt informasjon om hvor lurt det egentlig er å trene på dette tidspunktet (rundt en mnd.) etter at man har blitt "friskmeldt" fra kyssesyken.

Har hørt både at når man er frisk så er man frisk, og at det er lett å få tilbakefall osv. Men kan man få tilbakefall når leververdiene er normale? Burde jeg "presse" meg selv for å få kondisen tilbake?

Vil gjerne komme i form igjen, og ikke bare "gå på vent" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde kyssesyken i sommer, og ble "friskmeldt" for 3-4 uker siden. Er fremdeles periodevis slapp og trøtt, noe som også delvis skyldes jernmangel.

Har blitt litt slapp i fisken i løpet av sykeperioden, og ønsker naturligvis å komme i form igjen. Derfor lurer jeg på om noen har litt informasjon om hvor lurt det egentlig er å trene på dette tidspunktet (rundt en mnd.) etter at man har blitt "friskmeldt" fra kyssesyken.

Har hørt både at når man er frisk så er man frisk, og at det er lett å få tilbakefall osv. Men kan man få tilbakefall når leververdiene er normale? Burde jeg "presse" meg selv for å få kondisen tilbake?

Vil gjerne komme i form igjen, og ikke bare "gå på vent" :)

Hadde faktisk om dette på skolen i dag, med en øre nese hals lege som foreleser :P Han sa ikke noe om hvordan man bør trene, men at 40-50% aldri blir bra i balansenerven man hadde virus på. Og at det derfor var viktig å trene for å fungere normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største faren er vel at milten kan sprekke og/eller man kan få indre blødninger - som jeg gjorde. Jeg red aktiv sprangridning på den tiden, fikk beskjed om å holde meg unna hard ridning i ca. 6 mnd (eller mer om nødvendig), men jeg hørte ikke etter. Var ung og dum. :ler:

Kan du ikke høre med legen din om hva han tenker om saken? Hvorvidt man bør/kan trene eller ikke kommer veldig an på hvilken trening man bedriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...