Gå til innhold

Kattene mine slåss om territorium


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Hei! Jeg har en hannkatt på tre år, denne uken adopterte jeg en jentekatt på ett år. Begge er kastrerte.

De slåss om territorium, og det går til tider hardt for seg. Hannkatten er mye større og sterkere enn jentekatten, og han har banket en del av nabokattene ganske grundig. Jentekatten er kjent for å være en pingle, og har blitt banket av nabokattene der hun bodde før. Derfor pleier jeg å hindre dem fra å slåss, jeg er så redd for at hannkatten skal banke opp jentekatten. Jentekatten har slåss seg til en liten bit av leiligheten, men ikke så veldig mye.

Jeg forstår jo at jentekatten må "vinne litt territorium", og ikke bare bli på det ene trygge stedet hun har kapret hvis dette skal fungere. Men samtidig er jeg så redd for at hannkatten skal skade henne veldig.. De slåss ordentlig ved ett tilfelle, og da var det vanskelig å skille dem. Derfor er jeg redd for at hvis hannkatten skader hunnkatten i en slåsskamp kan jeg ikke hjelpe henne.

Spørsmålene mine er:

Gjør jeg jentekatten en bjørnetjeneste ved å forhindre slosskamp?

Hvis jeg lar dem slåss, vil de akseptere hverandre fortere?

(PS; kattene er ikke i samme rom med mindre jeg er der. Men de kan godt ligge i hvert sitt hjørne i mange timer uten at de slåss. De slåss kun om territorium, når jentekatten prøver å gå til steder hvor hun ikke har vært før.)

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...