Gjest hmm Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 I den siste måneden har jeg merket at jeg kjenner meg sliten i knærne og det gjør litt småvondt. Dette skjer bare når jeg sitter, og beveger beina. Når jeg ligger har jeg også merket at jeg kjenner meg litt "opphovnet" og sliten/ekkel i leggene, nesten som det stivner litt og gjør småvondt... Har sjekket blodtrykket mitt og det er helt ok.. Ligger i familien å få revmatiske sykdommer, men er bare 20 år, og det er vel ikke vanlig å debbutere i så ung alder? (20 år)..
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Trener du mye/lite? Når kommer smertene? Ved hvile eller ved aktivitet (isåfall hvordan type aktivitet)?
Gjest hmm Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Trener litt inn i mellom, men ikke så ofte som jeg burde. Smertene kommer ved hvile (Når jeg sitter og ligger). Muligens pga for dårlig sirkulert pga for lite trening?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 Når smertene kommer, hva har du da gjort i forveien? har du belastet mye, eller helt normalt? har du kun ubehag i kne, eller strekker det seg over et større område? Revmatisme kan man leve med i fra alle aldre. Det spørs hva man har, og hvordan det utarter seg også.
Gjest hmm Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Har ikke belastet så mye i forveien nei, bare gått helt normalt over et lite område. Kjenner det bare i knærne, men strekker seg litt nedover leggen noen ganger.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #6 Skrevet 24. september 2010 Høres ut som typisk for revmatiske sykdommer. Be fastlegen ta en blodprøve for å sjekke gikt, og be om å få en henvisning til reumatolog. Imellomtiden kan du forsøke med vekselsvis varme/kalde omslag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå