Gå til innhold

sliten i knærne

Fremhevede innlegg

Skrevet

I den siste måneden har jeg merket at jeg kjenner meg sliten i knærne og det gjør litt småvondt. Dette skjer bare når jeg sitter, og beveger beina. Når jeg ligger har jeg også merket at jeg kjenner meg litt "opphovnet" og sliten/ekkel i leggene, nesten som det stivner litt og gjør småvondt...

Har sjekket blodtrykket mitt og det er helt ok.. Ligger i familien å få revmatiske sykdommer, men er bare 20 år, og det er vel ikke vanlig å debbutere i så ung alder? (20 år)..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trener du mye/lite?

Når kommer smertene? Ved hvile eller ved aktivitet (isåfall hvordan type aktivitet)?

Skrevet

Trener litt inn i mellom, men ikke så ofte som jeg burde. Smertene kommer ved hvile (Når jeg sitter og ligger). Muligens pga for dårlig sirkulert pga for lite trening?

Skrevet

Når smertene kommer, hva har du da gjort i forveien? har du belastet mye, eller helt normalt? har du kun ubehag i kne, eller strekker det seg over et større område?

Revmatisme kan man leve med i fra alle aldre. Det spørs hva man har, og hvordan det utarter seg også.

Skrevet

Har ikke belastet så mye i forveien nei, bare gått helt normalt over et lite område. Kjenner det bare i knærne, men strekker seg litt nedover leggen noen ganger.

Skrevet

Høres ut som typisk for revmatiske sykdommer. Be fastlegen ta en blodprøve for å sjekke gikt, og be om å få en henvisning til reumatolog.

Imellomtiden kan du forsøke med vekselsvis varme/kalde omslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...