Gå til innhold

p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann! I ca to år nå så har jeg gått uten prevansjon (hjelp!), og tenker at det er på tide igjen å begynne på noe. Jeg gikk først på Yasmin, og så over på Yasminelle. Jeg la ikke på meg noe av disse den gang (startet når jeg var 15/16, sluttet når jeg var 17). Tror dere jeg vil legge på meg om jeg begynner på en av disse merkene igjen nå? Og må jeg til legen for å få resept? Holder til et stykke unna legen, og synes det er et herk å dra dit. Skal dog til gyn neste uke. Kan jeg spørre dem?

Og en ting til: reagerer man likt på hormonspiral som med minipiller? Synes spiralen virker interessant, men kobberspiral er uaktuelt, da jeg har syke smerter og mye blødning fra før av. Så det måtte ha vært den med hormoner i så fall. Men har lest at det er lite hormoner der, likt med minipiller, og minipiller fungerer ikke på meg (blør hele tiden). Er også redd for å legge på meg... Er det mindre fare for det siden jeg ikke la på meg av piller før, eller har ikke det noe å si?

Hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiral er tingen!

Har aldri brukt p-piller dog jeg er veldig redd for å legge på meg.. Siden jeg har mer enn nok på kroppen fra før av.

Hadde først hormonspiral, da forsvant nesten mensen og eg kunne nesten klare meg med truseinnlegg gjennom hele perioden. Ingen smerter heller.

-men jeg la på meg 2,5kg. :-/ Legen seie at det ikke har noen ting med spiralen å gjøre da, men eg er ikke sikker. Det kan man aldri vere :-)

Men anbefaler det absolutt!

Har no kobberspiral.

Ingen vektøke, siden de er hormonfrie. Men litt lengre og kraftigere mens. Smerter i rygg som før eg begynte på hormonspiral/brukte ingenting. Men aldri så gale at eg har måttet ta smertestillende.

Skrevet

men jeg har allerede mensen i 6-7 dager, og smerter hele uken før, og de første tre dagene under mensen. så ille at jeg må ta paracet flere ganger om dagen. så da tror jeg at jeg dropper kobberspiral i hvert fall =/

2,5 kg er 2,5 kg for mye for meg dessverre... Blir nok piller på meg tror jeg :hmmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...