Gå til innhold

Han ropte ut MINE personlige opplysninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når du får en bot på trikken og må gi opplysninger som: personnummer, navn, etternavn og adresse.

Jeg hadde en kjempe ubehagelig opplevelse: Jeg betaler alltid for meg på trikken, men jeg hadde tatt med meg mamma sitt kort istedet for mitt. Den dagen v ar dte kontroll, hvor han ropte kjempe høyt: Hva er navnet ditt? Jeg sa navnet mitt lavt. Ja! Du heter da ikke **** *** og er født i ****? Nei, sa jeg nervøst. "Dette her er ikke ditt kort! Det er ikke lov å bruke andres kort! Tenk om det var serfikat????" ...Jeg ble knallrød: Jeg må ha tatt feil, beklager, det er lett å ta tak i feil kort"! Det blir nok en dyr feil du! 1000kr i bot blir det!!" Jeg holdt nesten på å begynne å grine, men skjønte jo at det var lite en kunne gjøre. Så jeg gjorde som han sa. Sa navn, adresse, personnummer, etternavn, telefonnummer og diverse. Jeg prøvde å gjøre det slik at ingen andre hørte det på trikken, da den var kjempe full! Men han gjentok abselutt ALT jeg sa kjempe høyt?? Alt sammen av personopplysninger.

Jeg satt på turen resten av veien med kjempe dårlig magefølelse og følte meg skikkelig tråkket på. Jeg var jo ikke noe vanskelig mot han! Jeg holdt på å knekke sammen da jeg snakket med min mot i telefonen etterpå, og hun viste heller ikke at vi hadde tatt feil type kort. Er det virkelig lov å skrike ut slike personopplysninger på offentlig plass, når en er ansvarlig for å samle inn slik informasjon????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sende inn klage til ruter. Flere burde i grunn gjøre det, for det er jammen mye dårlig serviceholdning og hånlig oppførsel på mange av disse kontrollørene.

Skrevet

Send en klage, ja! Makan til spydig oppførsel skal man lete lenge etter..!

Gjest fireflies
Skrevet

Bor du i Oslo? Hvis man har glemt månedskortet sitt hjemme, har man krav på å slippe bot hvis man drar til Ruters kontor i byen, innen 24 timer, og viser frem at man faktisk har månedkort.

Nei, han har på ingen måte lov til å rope ut dine personopplysninger.

Dessverre har jeg inntrykk av at når det gjelder billettkontrollører, vektere og lignende, så er de rett og slett en gjeng med et stort markeringsbehov og maktbehov. Tipper at søtti prosent av dem har søkt politiskolen, uten å kommet inn.

Skrevet

Han virket lite serviceinnstilt, så jeg ville sagt i fra. Skjønner godt det føltes ubehagelig. Opplevde forresten noe av det samme en gang, og for meg som alltid betaler for meg føltes det ekstra ille, så jeg vet akkurat hvordan det er. :klem:

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Klag med engang! Det var dårlig service :nei:

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Uff, så fælt!

Du burde nok ha sagt ifra direkte til ham, på en pen måte. "Du kan få alle personopplysningen mine, så lenge du ikke skriker dem utover hele vogna, dette private opplysninger jeg ikke vil dele med alle."

Send en klage uansett, for din del og for alle oss andre sin del også. Sånne folk er ufordragelige..

Meen det må jo nevnes. Jeg har en kompis som ikke har dårlig hørsel, men han forstår ikke konseptet "innestemme", han snakker UTROLIG HØYT hele tiden og klarer ikke gjøre noe med det.. Kanskje denne fyren var sånn og? Eller vekslet han på å snakke høyt og lavt?

Skrevet

Jeg hadde blitt sint og tatt kortet mitt irritert tilbake og sagt: Ikke si mine personlige opplysninger høyt så alle kan høre det! Har du hørt om privatliv? Og jeg vil gjerne prate med sjefen din før vi gjør noe som helst mer!

Ja, så sint hadde jeg blitt da!

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Når jeg leser svarene sitter jeg å tenker på alt mulig som kunne vært sagt og gjort, jeg skulle virkelig sagt noe. Huff, det kom veldig brått på! Etterpåklok.

Håper dette kan være hjelpsom informasjon for noen som kanskje opplever det samme i fremtiden, i hvertfall. Ikke la noen skrike ut private opplysninger på denne måten!

Om han snakket høyt og lavt. Hm, lurer på om jeg vil beskive det som å legge på ekstra høy og myndig stemme? Med slike tegn !!!

Jeg vet at de skal være myndige, disse folkene. Men han trødde på meg, og det trenger ikke å være oppgavene til en autoritær?

Nei, jeg er skuffet enda. Og mamma skal hjelpe meg med å klage! Håper ikke noen sleipinger skrev ned opplysningene, da. Plutselig får jeg rare telefoner, hehe. Søren, så frekt gjort av denne mannen!

Skrevet (endret)

Helt enig med anonyme over. Hadde ikke gitt flere opplysninger, hadde tatt kortet mitt tilbake med det samme. Hadde blitt sint om jeg var vitne til en slik situasjon også. Personlig opplysning skal håndteres forsiktig!

Endret av AnneBonny
Skrevet

Bor du i Oslo? Hvis man har glemt månedskortet sitt hjemme, har man krav på å slippe bot hvis man drar til Ruters kontor i byen, innen 24 timer, og viser frem at man faktisk har månedkort.

Glemmegebyret ble dessverre fjernet i begynnelsen av 2010. .(

Tipper de har en ide om at det SKAL være ubehagelig å bli tatt for sniking, så man ikke blir frista til å gjøre det igjen. Kjipt, men sannsynligvis ganske effektivt.

Skrevet

Jeg ville definitivt sendt inn en klage. Maken til forkastelig oppførsel og elendig service skal man lete lenge efter(personlig hadde jeg antakelig skjelt mannen ut efter noter der og da, men så er jeg en hissig bergenser, da :sjenert: )!

Skrevet

Tipper de har en ide om at det SKAL være ubehagelig å bli tatt for sniking, så man ikke blir frista til å gjøre det igjen. Kjipt, men sannsynligvis ganske effektivt.

Jeg tok det i betrakning først. Men når den ene opplysningen etter den andre ble ropt ut, lurte jeg på om mannen ville få meg drept, ranet etc i stedet! :kjefte:

Skrevet

Glemmegebyret ble dessverre fjernet i begynnelsen av 2010. .(

Akkurat som det ikke er kjipt nok å måtte betale 750 eller 900 kr, liksom...

Skrevet

Jeg hadde også skrevet ned klokkeslett og trikknr i klagen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...