Gå til innhold

Yoga :)


cyanid

Anbefalte innlegg

Har aldri prøvd dette før i dag, ei på jobben har startet et opplegg klokka 7 hver onsdag, så jeg tenkte what the heck ;)

Var bare oss to denne ganga, og det var bra, for jeg var så flau siden jeg er like myk som en stokk.. men hun sa jeg tok ting lett (hun har gjort dette hver dag i 10 år så da var jeg stolt) og ikke var SÅÅÅ stiv! Vil gjerne og begynne hver dag, men hva bør jeg tenke på?

*Muligheter for å gjøre noe feil, og kjøre meg fast i en menneskelig knute?

*Tid (kanskje litt lite i begynnelsen siden jeg ikke har trent siden februar?)

*Kanskje ikke HVER dag i begynnelsen, eller er det bare bra? Jeg vil lære spagat! :D

åh for en herlig treningsform det var! Hele kroppen føles ut som en formatert data ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yoga er en ganske mild treningsform å begynne med, og jeg ser ikke helt problemet med å fortsette slik du hadde tenkt. Kroppen vil nok si i fra med tanke på stølhet osv, i begynnelsen var jeg så bøttestøl, at hver dag ikke ville funket for meg. Om du velger å starte mykt, tar det nok ikke lang tid før kroppen synes det er heeeelt greit å gjøre dette hver morgen, det er en bratt læringskurve når man først setter i gang. Min erfaring er at en frisk kropp vil "jobbe på lag med deg", slik at du vil få den motiverende fremgangen en nybegynner gjerne har! Spagat er ikke langt unna, tror jeg, hvertfall ikke hvis du har trent før ;)

Jeg tror du kan øke ganske raskt hvertfall, hvis du velger å ikke ta det hver dag med en gang! :) Og jeg tror ikke du vil slå knute på deg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med yoga! Det er en deilig treningsform. Selv har jeg gjort yoga ca daglig i 11 år, mest på egenhånd. Kommer fortsatt ikke ned i spagat, og det er heller ikke meningen. Yoga er nemlig ikke sporten for å presse seg! Det er egentlig mer en livsstil enn trening. Kjøp en bok, fortsett på kurset, og kos deg! Kan anbefale boken Yoga for alle av Tara Fraser. Her finner du enkle øvelser og nybegynnerprogrammer. Eller du kan laste ned 10 minutters vodkaster fra Yoga Today i iTunes.

En liten advarsel: ikke press deg. Kjenn etter på kroppen! Jeg har nemlig smertelig erfart ag man kan bli FOR myk, og sliter nå litt med en slarkete rygg pga for mye vridninger gjennom for mange år. Det er derfor ikke bare å tøye i vei! Gå gradvis fram, og la spagaten være sistepri!

Men jeg gjør fortsatt yoga daglig, mellom 5 og 10 minutter morgen eller kveld. Godt for kroppen, men aller best for hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på håndleddene dine. Sørg for å spre fingrene skikkelig, fordel vekten - tenk at du trykker hendene ned i sand, og pass på vinkelen i leddet- tenker her på i solhilsenen, spesielt nedover og oppadgående hund

Muskler blir sterkere fortere enn senene tåler belastningen, så ikke press deg for hardt.

Og enig, yoga er herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...