Gå til innhold

Qlaira p-pillen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det gått så langt at jeg får mensen på den 12. dagen! Altså 16 dager med mensen. Dette går jo ikke ann. Legen min sier at det vil gå seg til ettervert, men jeg begynte på qlaira pillen for snart et år siden! I begynnelsen var det bare litt lengre perioder, men nå har det strukket seg til over to uker.

Jeg skal selvfølgelig snakke med legen og bytte over til en annen pille, men er det noen som har opplevd noe liknende? Med qlaira eller noen andre p-piller? Jeg har såvidt gått på lolette(?) i tre mnd før qlaira, men da fikk jeg også lange blødninger.

Er det noen som vet noe som helst om dette? Har hørt med legen og ringt til en sånn opplysninstelefon for barn og unge, men begge disse har sakt at det ikke er noe farlig. Bare veldig slitsomt og irriterende for meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det samme da jeg gikk på cerazette. Flere måneder opphold, så tre uker mensen, så noen måneder uten, to uker mensen osv. Helt ustabilt og forferdelig. Jeg fikk også vite at det kom til å gå seg til, men jeg ga opp. Har ikke gått på p-piller på to år snart, og har ingen planer om å begynne igjen heller. Det finnes alltids andre metoder. :)

• 9 måneder senere...
Gjest Anonym
Skrevet

Nå har det gått så langt at jeg får mensen på den 12. dagen! Altså 16 dager med mensen. Dette går jo ikke ann. Legen min sier at det vil gå seg til ettervert, men jeg begynte på qlaira pillen for snart et år siden! I begynnelsen var det bare litt lengre perioder, men nå har det strukket seg til over to uker.

Jeg skal selvfølgelig snakke med legen og bytte over til en annen pille, men er det noen som har opplevd noe liknende? Med qlaira eller noen andre p-piller? Jeg har såvidt gått på lolette(?) i tre mnd før qlaira, men da fikk jeg også lange blødninger.

Er det noen som vet noe som helst om dette? Har hørt med legen og ringt til en sånn opplysninstelefon for barn og unge, men begge disse har sakt at det ikke er noe farlig. Bare veldig slitsomt og irriterende for meg!

Hei!

Jeg går på Loette nå. Har hatt problemer med lange blødninger jeg også, derfor ville jeg bytte og legen anbefalte meg Qlaira, som jeg skal begynne på om ca en uke..

Er veldig spent på om denne p-piller fungerer bedre for meg.

Skrevet

Jeg har brukt følgende p-piller som gav meg langvarige blødninger, gjerne 5 mnd i strekk:

- Loette

- Yasminelle

- Yasmin

- Cerazette

Jeg har endometrose så halvparten av poenget med pillene er at jeg IKKE skal ha blødninger.

Brukt microgynon nå, disse har virket veldig bra, men har mulig fått andre bivirkninger av dem.

Fikk derfor resept på Qlaira.

Tok første pille igår, og bare timer etter begynte jeg å blø :kjefte:

Etter min erfaring lover ikke det bra, så derfor går jeg tilbake til microgynon og vil heller prøve å finne noe som kan holde bivirkningen (jeg kanskje har fått av dem) i sjakk.

Heller det enn det jævlige stresset med å "se om det kanskje går seg til", det har jeg allerede sløst bort mange år på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...