Gå til innhold

Førerkort tung mc (kl. A)


querra

Anbefalte innlegg

Heisan!

Etter 42 år med bilkjøring hadde jeg lyst på nye utfordringer og kjøpte meg em BMW 800kub. motorsykkel.

Da jeg begynte på kjøreskolen holdt jeg på å miste motet. Ble forferdelig stresset av læreren som først brukte to dobbeltimer for å få meg til å forstå at det kan komme et barn med ball fram bak en hekk. Det vet man etter 42 år i trafikken. Jeg følte at det ble forferdelig mye mas og stress og ingen arbeidsro.

Etter noen kjøretimer på denne måten tok jeg en prat med læreren og det hjalp.

Det ble ferietid og øvelseskjøring med en venn. Dette gjorde underverker. Vi kjørte på hver vår sykkel med kommunikasjon og gul vest med L på ryggen. Jeg fikk mengdetrening og fikk trygghet på sykkelen. Etter nesten 400 mil var jeg klar for langkjøring og sikkehetskurs på bane på kjøreskolen.

Det var mange som hadde fortalt meg om hvor skummelt banekurset var med krypkjøring og nødbrems. Så ikke akurat fram til dette, men det gikk kjempefint. Ingenting å grue for.

Samme uke var det oppkjøring og det gikk også fint. Jeg var fryktelig nervøs, men det gikk også greit.

Har kjørt over 600 mil i sommer, men nå er nok sesongen på hell, dessverre.

Dette har vært en stor utfordring, men kjempegøy!post-38697-1285178531,6243_thumb.jpgpost-38697-1285178531,6243_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...