Gjest fortvilet Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Hei alle sammen. Jeg måtte ta en angrepille forrige onsdag, altså for en uke siden akkurat. I dag fikk jeg en skikkelig blødning...:s Det passer noe så veldig dårlig denne helgen, så dette var ikke noe særlig. Er det noen som vet hvor lenge disse blødningene varer...?? Kan det være at den varer i mer enn et par dager? Takk!
SmallTalk Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Det er helt håpløst å si. Den eneste du kan gjøre er å vente og se. Angrepiller inneholder rimelig mye hormoner, og de har en tendens til å klusse til syklusen ganske bra. Det kan være en mellomblødning eller det kan være du har fått mensen. Dette er det ingen av oss her inne som kan svare på.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Er det noen som har personlig erfaring med dette? Setter stor pris på svar!
SmallTalk Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 Jeg har erfaring med at mensen blir utsatt av angrepiller og at syklusen blir ganske fucket opp. Dette står vel faktisk i pakningsvedlegget også?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #5 Skrevet 23. september 2010 Angrepillen er faktisk en ganske sterk tablett og ikke mange forstår det. Legen sa til meg en gang at pillen ikke skulle vært på marked en gang for mange misbruker den i stedet for og bruke prevansjon. Brukte den en gang og fikk etter noen dager en sinnsykblødning som varte nesten tre uker.Det ville bare ikke stoppe. ble kjempedårlig og gikk til legen. Fikk tabletter som skulle stoppe blødningen samt streng beskjed om og aldri bruke den igjen. Det er normalt å få blødning etter bruk. Og ja hele syklussen kan bli klussa en god stund framover. Det gikk bra for min del, men hadde ikke blødningen stoppa etter 3 dager med blødningsstoppene tabletter hadde jeg blitt lagt inn på sykehuset. Det er bivirkninger av alle typer tabletter husk det.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #6 Skrevet 25. september 2010 OT: Hvile blødningsstoppende tabletter fikk du?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #7 Skrevet 25. september 2010 Dette er en stund tilbake så jeg husker ikke hva de heter men fåes kun på resept. Tror nok ikke en liten blødning i noen dager er kvalifisert til å få disse. Jeg var veldig dårlig med store blødninger i lang tid, så derfor måtte jeg få stoppe dette. Derfor er viktig og forstå at angrepillen ikke skal brukes unødvendig. Det er bedre og sørge for skikkelig prevansjon. Jeg lærte etter den gangen. Angrepillen er en veldig sterk hormonpille og man skal ikke bruke den ofte. Det er vel derfor leger og vil at den skulle vært på resept enda.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #8 Skrevet 25. september 2010 Har selv tatt en angrepille, men har ikke opplevd noe av det dere andre beskriver. Eneste var at jeg var ganske kvalm, svimmel og generelt uvel i et par dager etterpå, men jeg blødde overhodet ikke.
SmallTalk Skrevet 25. september 2010 #9 Skrevet 25. september 2010 Har selv tatt en angrepille, men har ikke opplevd noe av det dere andre beskriver. Eneste var at jeg var ganske kvalm, svimmel og generelt uvel i et par dager etterpå, men jeg blødde overhodet ikke. Ikke så rart, ettersom innvirkningen varierer fra person til person.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #10 Skrevet 25. september 2010 Dette er en stund tilbake så jeg husker ikke hva de heter men fåes kun på resept. Tror nok ikke en liten blødning i noen dager er kvalifisert til å få disse. Jeg var veldig dårlig med store blødninger i lang tid, så derfor måtte jeg få stoppe dette. Derfor er viktig og forstå at angrepillen ikke skal brukes unødvendig. Det er bedre og sørge for skikkelig prevansjon. Jeg lærte etter den gangen. Angrepillen er en veldig sterk hormonpille og man skal ikke bruke den ofte. Det er vel derfor leger og vil at den skulle vært på resept enda. Jeg sliter med blødninger, det var derfor jeg lurte. Ikke i forbindelse med angrepille, men med hormonprevansjon. Har fått cyklokaprin tidligere, null effekt... så ser etter andre muligheter før jeg slutter på et preventiv som tross alt fungerer flott - utenom disse hersens blødningene altså.
Gjest Elise Skrevet 31. juli 2012 #11 Skrevet 31. juli 2012 Hei! Jeg hadde sex med typen min i dag.. Og vi hadde et uhell med kondomen. Så jeg lurte på om det blir riktig av meg å ta en angrepille for dette? Eller kan det komme andre bivirkninger som er farlig? Hilsen 15 år gammel jente.
Kosemose Skrevet 1. august 2012 #12 Skrevet 1. august 2012 Hvis du har ubeskyttet sex bør du skaffe deg angrepille. Det er godt mulig det er noen bivirkninger ved angrepiller - det må du nesten spørre de på apoteket om, eller lese på pakningsvedlegget. Det som i allefall er sikkert er at det kan komme en ganske stor bivirkning om 9 måneders tid hvis du ikke tar angrepille...
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2013 #13 Skrevet 17. juli 2013 Etter blødninger fra angrepille, får man mensen når man skal da?
Gjest Kristin 15 år Skrevet 17. juli 2013 #14 Skrevet 17. juli 2013 Etter blødninger fra angrepille, får man mensen når man skal da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå