lolita90 Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Jeg skal få besøk av en venninne som er vegeterianer, hun kan ikke spise kjøtt, fisk, mel, nøtter og soyaolje hva kan jeg lage??
Tabris Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 (endret) Pasta med grønnsaker i krydret tomatsaus? Grønnsakslasagne? Gode grønnsaker her er løk, hvitløk, oliven, squash og paprika. Edit: Hvis hun kan spise durumhvete, da. Som det er i pasta. Hvis ikke så kan du kanskje lage en rismiddag? Det er bare å følge oppskriften med ris, grønnsaker og saus, og bare droppe kjøttet. Endret 22. september 2010 av Tabris
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Vegetarcurry med ris til, her er noen oppskrifter: http://www.bbcgoodfood.com/search.do?filterItem=dietVegetarian&keywords=vegetable+curry Eller feks en gresskarsuppe.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 lag enkel vegetar suppe: Her er SQUASH suppe, utrolig god! og lett 1kg store succhini(squash) 1/4dl oliven olje 2 fedd hvitløk, hakket 5dl kylling kraft havsalt+nymalt grovt pepper 1 1/2 del kremfløte 1 liten bunt frisk basilikum, hakket 1 liten bunt bladpersille, hakket 120g nyrevet parmesan ost skjær zucchini i 4 på langs og deretter i 2,5 cm store biter. Varm oljen i en stor kjele og la hvitløk og zucchini surre langsomt i ca 25min. Til zucchinier er blitt myk og gyllen. Ha i kylling kraft og smak til med salt og pepper ( jeg bruker ganske mye salt) La det hele trekke noen minutter. Ta kjelen av varmen. Mos 3/4 av zucchinien i en food proccesor (eller bare bruk stavmikser opi gryta!). Hel mosen tilbake i kjelen/gryta og tilsett kremfløte, basilikum, persille og parmesan. Serveres varm med crostini! eller de rundstykker du måte like:-) yum yum good luck!
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 Man kan ikke bruke kyllingkraft i suppe til vegetarianere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå