Gjest Kevlarsjäl Skrevet 25. september 2010 #41 Skrevet 25. september 2010 Hvordan lærte du en katt det, og hvordan klarer du å følge med på at han aldri oppholder seg der..? Lærte han det ved å legge ting han ikke liker der, for eksempel sitron og sprayet sånn "no cat"-spray vet du. Da jeg så han bevege seg dit, løftet jeg ham og bærte ham tilbake, og var konsekvent fra han var liten. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at han ALDRI er på parkeringsplassen, må innrømme at jeg brukte et veldig sterkt ord der. Men jeg har aldri observert ham der, og det har heller ikke naboene mine. Håper du forstod mer nå
Miss Puddel Skrevet 25. september 2010 #42 Skrevet 25. september 2010 skjønner ikke helt hvordan det kan bli riper i lakken av katter jeg da, de holder jo klørne inne. Ellers så må jeg si at på et sånnnt sted som det der tror jeg at jeg hadde hatt veldig lyst til å invitere maaaange fugler til å bæsje på bilene eneste er vel at det hadde fristet kattene mer også, men det hadde nesten vært verdt det å holde kattene inne i fjorten dager og massefore måker etc for at de skulle bæsje på bilene til naboen... 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #43 Skrevet 26. september 2010 Skjønner bare ikke hvorfor enkelte sammenligner hunder med katter. De er to vidt forskjellige raser. Ja, det går ann å temme begge, men en katt krever trening nesten hele døgnet og folk nå til dags har jo nesten ikke tid til å trene sin egen hund. Sier seg selv at det ikke er bare bare å beordre en katt til å aldri gå dit og dit. Har trent kattene mine til å ikke gå på bordet, men iblant hender det uansett. Katter gjør som de vil, de har ikke den medfødte flokk mentaliteten som en hund.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #44 Skrevet 28. september 2010 Begynner vi å kjede oss veldig mye i Norge? Jeg begynner å lure. Jeg ser mange andre land som virkelig har det mye hardere enn oss: Arbeidslover, sykemeldinger, lover og regler, rettigheter i nabolag, barnetrygd, skolegang. Og det er land som er vel så godt utviklet i bare skandinavia! Vi begynner nok å få det litt for bra i dette landet. Vi forventer at vi ikke skal se noe vi ikke liker, få erstatning for en forkjølelse. Vi begynner å bli såpass vandt til å få puter sydd under armene våre, og det er heller DET som burde vært debatten. For jeg mener, hva i alle dager er det en kan gå rundt og forvente av andre mennesker konstant? at de skal være roboter? Hva søren har vi kultur og flinke forfattere, filmer, musikk osv for, når landet ikke blir inspirert av noen av hovedpersonene i kultur. Er bare mas og fjatt og sutting på pupp! Be disse naboene om å bevise at katten din uprovosert skraper i lakken, for skraper i lakken kan de ha skaffet seg selv. Dette var et godt innlegg. Og jeg er 100% enig i det du skriver. Hvorfor gidder folk å henge seg opp i så mye tull? Jeg har selv hatt plagsomme naboer, som hengte seg opp i alt- absolutt alt! Jeg tok alle hensyn jeg kunne ta i forhold til kjæledyret mitt. Likevel drev de den reneste terror mot meg, kun fordi de ikke likte dyr. De fant på ting hele tiden, og ga seg aldri. Tilslutt samlet jeg opp alt jeg kunne av bevis, og satte meg inn i loverket som omhandler husdyrhold i tettbygde strøk. Dette gjorde meg mer rustet til å forsvare meg. Jeg hadde noe å slå i bordet med neste gang de prøvde seg. Anbefaler ts om å gjøre det samme. Ingen skal behøve å føle seg trakassert pga et slikt filleproblem. Folk i dag er bortskjemte og har ikke forstått at man må tåle litt når de velger å bo tett på andre. Det er bare meg, meg og atter meg som gjelder. 1
Katrinepus Skrevet 17. april 2011 #45 Skrevet 17. april 2011 Bumper denne litt og lurer på hva som skjedde videre? Ble det noe husfred?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #46 Skrevet 17. april 2011 Jeg har selv tilbudt dem bilpresenning som jeg har liggende i kjelleren men de nekter, jeg syns de er overseg vrang på akkurat den der! Og jeg bruker sånn Get Off gel kuler på grusen med jevne mellom (må jo selvsagt øke det forbruket -.- -se om det funker "bedre" for funker gjøre det jo til en viss grad) og jeg prøver å ikke la de vente ute for lenge så de ikke blir fristet til å hoppe opp på en bil. Som sagt gleder jeg meg veldig til og få satt inn den katteluka for jeg håper det blir mye bedre! Men ja, som nevn over her er jeg kjempe redd for at disse idiotene skal ta det i egne hender, og en dag kanskje kattene mine er borte! Du kan da ikke seriøst mene at naboene må passe på bilene sine, som står på deres eiendommer når det er kattene dine som riper opp lakken? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå