Gå til innhold

hvordan bli helt glatt og fin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vil bli helt barbert der nede... Men sliter med å få det til. Barbering gir jo stubber og er tidkrevende for å få til ordentlig. Fins det noen hårfjerningskrem tilpasset umderliv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg vil bli helt barbert der nede... Men sliter med å få det til. Barbering gir jo stubber og er tidkrevende for å få til ordentlig. Fins det noen hårfjerningskrem tilpasset umderliv?

det suverent beste er Brazilian Wax! jeg ble frelst etter min første gang (jeg blogget foresten om det her)

Skrevet

Jeg ga opp barbering for lang tid siden. Unsett hva jeg gjorde, så ble det ikke fint. Sårhet, røde prikker og stubber var vel heller hva jeg som regel satt igjen med.

Jeg tror egentlig du er nødt til å prøve deg litt fram selv for å finne en hårfjerningsmetode du liker. Jeg har selv hatt utrolig lyst til å prøve en Brazilian Wax som nevnt over her, men som fattig student har jeg dessverre ikke råd til det! :-) Anskaffet meg heller den billigste epilatoren jeg kunne finne, og den funker hest, men så er det jo mange som også kaller det en torturmaskin :fnise:

Men hårfjerningskrem er ikke noe jeg personlig vil anbefale, i alle fall ikke om du tenker på å fjerne alt. Jeg prøvde det én gang, og noe av kremen havnet der den ikke skulle havne. Det var ikke særlig behagelig de neste dagene!

Lykke til uansett! :)

Skrevet

personlig stusser jeg annenhver dag, og bruker en krem e.l. med alkohol for å hindre bakterier etterpå.

Jeg har ingen problemer med nupper eller sårhet, derimot hadde jeg det litt i starten da jeg begynte. Lurer på om det har litt med at huden blir vandt til det ?!?

Uansett.. Dersom du skal barbere deg, så er det noen punkter så er viktige:

- bruk ALDRI et gammelt blad. Det barberer ikke godt nok og river opp hårene, som gir deg nupper.

- såp deg godt inn, og pass på at hårene er myke før du barberer deg.

- bruk en krem e.l. med alkohol/liknende når du er ferdig/kommer ut av dusjen for å hindre bakterier i de åpne hårsekkene (er åpne de først min. etter barbering).

Er hvertfal min oppskrift, og jeg (og sambo) er fornøyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...