Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2002 #1 Skrevet 3. mai 2002 Noen som vet hvor jeg kan finne det norske vielsesrituale (kirken) på engelsk? Har søkt litt rundt og vært på diverse kirkesider, men ikke funnet noe. Blir veldig glad for tips hilsen Sølvi
Vesla Skrevet 3. mai 2002 #2 Skrevet 3. mai 2002 Jeg skal gifte meg med en amerikaner, og vi skal ha min del av vielsesritualet paa norsk og forlovedens del paa engelsk, saann at han vet hva han sier JA til...... Det var presten vaar som ville ha det saann, saa jeg regner med at enten oversetter han det selv ellers har han en oversettelse, saa du kan jo kontakte kirkekontoret deres og hore om de har den oversatt.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2002 #3 Skrevet 7. mai 2002 Hva med selve papirene man skal underskrive? Funnet dem på engelsk noe sted, jeg har søkt uten å finne noe, ikke kontaktet kirke ennå?
Vesla Skrevet 7. mai 2002 #4 Skrevet 7. mai 2002 Papirene (egenerklaering og forlovererklaering) finnes oversatt til engelsk, kontakt kirkekontoret og de har disse paiprene eller kan skaffe de.
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2002 #5 Skrevet 8. mai 2002 Litturgien kan man kjøpe feks på Bok og Media i Oslo eller andre kristne bokhandlere. De fleste menighetskontorer vil jeg også tro har den engelske versjonen også i "arkivet". Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå