AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Det har kommet et hvitt belegg på sidene på norvegia-osten, som lukter litt som muggost. Er dette mugg? Synes det er så rart, for det er enda 3-4 uker til den går ut på dato. Jeg bare skjærte det bort og spiste av osten, men det er kanskje ikke bra å spise det?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Ja, det er mugg, men resten av osten er helt fin. Så lenge du skjærer bort det hvite (og selvfølgelig ikke kommer borti med kniv / ostehøvel som du bruker på osten igjen), så er det ikke farlig
Kladd Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Har hørt at det er salter i osten som legger seg som et hvitt belegg utenpå osten. Jeg merker at det kan skje om osten ligger veldig godt innpakket (i ekstra plastikpose). Det er bare å skjære det bort, og legge den i en ren pose/osteklokke. Er ikke farlig, men jeg hater smaken!
Trampe Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 Jeg skjærer det også bort. Kan ikke tenke meg at det er farlig.
onyx Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 Det er mugg ja. Og til opplysning, holdbarhetsdatoer gjelder kun uåpnet vare. Når osten (eller annen matvare) er åpnet gjelder ikke datoen på forpakningen lengre.
Gjest Applestore Skrevet 21. september 2010 #6 Skrevet 21. september 2010 Har hørt at det er salter i osten som legger seg som et hvitt belegg utenpå osten. Jeg merker at det kan skje om osten ligger veldig godt innpakket (i ekstra plastikpose). Det er bare å skjære det bort, og legge den i en ren pose/osteklokke. Er ikke farlig, men jeg hater smaken! Jeg holder også en liten knapp på dette Man dør heller ikke av å spise litt mugg
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #7 Skrevet 21. september 2010 Hvit mugg er greit å spise, grønn mugg bør man skjære bort, pluss minst 2 cm innover fra muggen. (Hvis ikke det er en blåmuggost.)
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 Hvit mugg er greit å spise, grønn mugg bør man skjære bort, pluss minst 2 cm innover fra muggen. (Hvis ikke det er en blåmuggost.) Det hadde tatt seg ut! Hadde blitt lite ost igjen da, gitt! Ellers er det bare å skjære bort, ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå