Gå til innhold

Foodprosessor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg har veldig lyst på en foodprosessor til å lage deiger til bakst, sauser, supper etc. Har tittet litt på Elkjøp og kommet over tre jeg synes virker bra...

Kenwood foodprosessor

Bosch foodprosessor og

Electrolux foodprosessor

Har noen av dere disse? Isåfall, hvordan er de? Jeg tar gjerne imot andre tips også. Jeg hadde en rimelig en fra Phillips, men den var litt for komplisert til å kunne bruke den til hverdags (synes jeg), så denne gangen ønsker jeg noe lettvint og praktisk som kan brukes til flere forskjellige bruksområder.

Setter pris på all hjelp - håper å få maskinen i hus i løpet av uken hvertfall :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første du nevner er deiger til bakst.Vær klar over at en foodprosessor er lite egnet til baking.Det sier seg selv, pga litervolumet i bollene som følger med.

Til baking (speielt gjærbakst) ville jeg satset på en kjøkkenmaskin i stedet for en foodprosessor.

Alternativ til en stor og dyr kjøkkenmaskin er en kraftig håndmikser. (Sjekk wattstyrken på de forskjellige.) Det går fremdeles an å lage gjærbakst uten maskin, men det er tungt og tar lang tid.

Så greir du deg faktisk med en stavmikser til sauser og supper. Enklere er det også, å bruke stavmikser for den putter du i suppa/sausen i kjelen, i stedet for å helle suppa/sausen i bollen på en foodprosessor.

Ofte er det lommeboka som bestemmer hva vi kan kjøpe.

Dette er min tips da.

Hva blir det til?

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet (endret)

Kjøp en Kenwood - de holder i over tjue år, gjerne mye lengre om du behandler den bra! :)

En foodprocessor burde høre hjemme i ethvert kjøkken med respekt for seg selv mener nå jeg. Maskinen er enkel og allsidig, så du gjør en svært god investering i å kjøpe en dersom du liker å kokkelere.

Foodprocessoren er ypperlig å bruke til paideiger, men ikke hvetebakst.

Endret av sunglasses

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...