AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Hvordan synes dere det fungerer? Er det positivt for dere og barna at de slipper lange dager? Hvordan opplever de det å måtte være ute hele dagen, hver dag og uansett vær? Hvordan synes dere det fungerer med tanke på at det er flere barn per ansatte enn i barnehage, er det noe dere opplever som negativt eller føler dere likevel at barnet blir "sett" og ivaretatt? Jeg bare lurer på en del ting siden jeg vurderer park til barnet mitt.
Gjest gjest Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Hvordan synes dere det fungerer? Er det positivt for dere og barna at de slipper lange dager? Hvordan opplever de det å måtte være ute hele dagen, hver dag og uansett vær? Hvordan synes dere det fungerer med tanke på at det er flere barn per ansatte enn i barnehage, er det noe dere opplever som negativt eller føler dere likevel at barnet blir "sett" og ivaretatt? Jeg bare lurer på en del ting siden jeg vurderer park til barnet mitt. Skaff dem skikkelige klær og undertøy. Reimadress og sherrox er faktisk ikke varmt å gå ute med en hel sesong i park.Spesiellt ikke når det er kulde. Har også erfaring med en unge som ble smittet på nytt og på nytt så den kontnuerlig hadde øreverk og halsbetennelse, til den grad at barnelegen bad om at barnet ble tatt ut av park eller så ville det få nedsatt hørsel. (Dette var ikke på grunn av påkledningen, da det dreier seg om et helt annet barn.)
Gjest Spinell Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Jeg har ikke barn selv, men vet en hel del om forskjellen mellom park og barnehage. Siden barnepark er et rent leketilbud kan en ikke regne med samme oppfølging av barnet som i en barnehage. Barneparken er ikke et pedagogisk opplegg, og har ingen krav til pedagogbemanning. Nå høres jeg veldig negativ ut til park, men jeg er egentlig ikke det. I og med at barnepark skal være et korttidstilbud med lek som hovedinnhold kan det absolutt være et fint tilbud for mange. Med såpass kort oppholdstid, blir barnet sikkert "sett" på andre arenaer og har tettere voksenkontakt i andre sammenhenger. Barneparkene har også krav til trygghet og sikkerhet, akkurat som barnehagene. Mange barneparker har en nedre aldersgrense på 2 år pga at de så å si bare er utendørs og i tillegg har lav bemanning per barn. Derfor har mange parker vurdert det slik at tilbudet passer best for barn som er bedre motorisk enn en ettåring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå