Gå til innhold

Middag med grønnsaker som "hovedtilbehør"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Forsøker å kutte ned på potet/ris/pasta, og trenger noen tips til grønnsaker man kan bruke som erstatter..

Noen som har noen gode tips, som ikke er kokt gulrot/blomkål/brokkoli, eller wok? :) Er glad i både kjøtt og fisk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Linsesalat til laks/ørret

- Hummus (dvs kikertpuré) til lammekoteletter

- Ertepuré (av frosne grønne erter) til fisk eller kylling

Skrevet

- Ertepuré (av frosne grønne erter) til fisk eller kylling

Dette er også kjempegodt til nakkekoteletter/sommerkoteletter! :laugh:

Ellers kan det være godt med rotmos av gulrot, sellerirot, kålrot ev. bittelitt potet.

Andre ting jeg ofte lager:

gulrot kokt i blanding av appelsinjuice og ingefær (det blir jo endel karber pga fruktsukkeret, så dette er kanskje best i mindre doser?)

squash, sopp og sukkererter stekt i litt olje og (masse) hvitløk

råkostsalat (revet gulrot, revet kålrot, finsnittet kpl. Evt. appelsiner i små biter, revet eple og noen rosiner)

dampet asparges

ovnsbakte rotgrønnsaker: gulrot, sellerirot, kålrot, paprika, brokkoli. Med en dæsj god olivenolje, grovt salt og ev. litt hvitløk om du liker det

kokte linser og/eller bønner

Skrevet

Jeg bruker en del salater med forskjellig innhold, avocado og fetaost går ofte igjen.

Skrevet

Dette er også kjempegodt til nakkekoteletter/sommerkoteletter! :laugh:

Ellers kan det være godt med rotmos av gulrot, sellerirot, kålrot ev. bittelitt potet.

Andre ting jeg ofte lager:

gulrot kokt i blanding av appelsinjuice og ingefær (det blir jo endel karber pga fruktsukkeret, så dette er kanskje best i mindre doser?)

squash, sopp og sukkererter stekt i litt olje og (masse) hvitløk

råkostsalat (revet gulrot, revet kålrot, finsnittet kpl. Evt. appelsiner i små biter, revet eple og noen rosiner)

dampet asparges

ovnsbakte rotgrønnsaker: gulrot, sellerirot, kålrot, paprika, brokkoli. Med en dæsj god olivenolje, grovt salt og ev. litt hvitløk om du liker det

kokte linser og/eller bønner

Mm, her var det mye godt!:) Tror jeg forsøker meg på ovnsbakte rotgrønnsaker til fiskekarbonadene i dag! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...