Gå til innhold

feelunique.com

Gjest Bella_

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hm, jeg prøvde å bestille et produkt fra Matis, og fikk beskjed om at det ikke sendes til Norge. De sendte da til Norge tidligere...

Cheapsmells sender til Norge (og de er billigere på Matis). :)

Anonym poster: 81f98bf900b8fb61a671eaf450b91247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har alltid opplevd raskere levering hos feelunique enn cheapsmells :) det, sammen med servicen og prisene gjør feelunique til min faste nettside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheapsmells sender til Norge (og de er billigere på Matis). :)

Ja, men FU hadde bedre utvalg enn CS:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler nesten bare fra FU. Bra utvalg og bra kundeservice :)

Eneste jeg kan klage på er leveringstiden. De er litt treige, men jeg vet jeg får ordentlige produkter. Jeg har aldri opplevd noe snusk med FU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Åh.. nå trenger jeg seriøst pakken fra FU. Håret skriker etter god shampoo. I løpe av ventetiden har jeg måtte brukt billigshampoo. Neste gang skal jeg bestille i god tid. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pakke fra FeelUnique i dag. 1 uke fra bestilling. Ser det er flere andre som har ca en ukes leveringstid i disse dager. Utenom når de er innom tollen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LonelyAngel

Emmanuelle: Har du fått pakken din nå? Kjøpte du for over 200 kr? Jeg venter enda jeg.. nå har det gått 14 dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Emmanuelle: Har du fått pakken din nå? Kjøpte du for over 200 kr? Jeg venter enda jeg.. nå har det gått 14 dager..

Ja, jeg fikk den for ca 3 dager siden. Hadde nok belaget meg på en uke til om jeg var deg :)

Og nei, jeg kjøper aldri for 200 kr...tar ikke sjansen.

Endret av Emmanuelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feelunique er fantastisk! De betaler også TILBAKE toll og moms for oss stakkars kunder i Norge som ikke kan handle over 200 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Så godt at du fikk pakken din. Heldigvis for meg kom min også i dag :)

Så var det det store spørsmålet: Må jeg sende med IBAN nummer når jeg spør om å få refundert pengene? Og må jeg regne ut summen i pund selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så godt at du fikk pakken din. Heldigvis for meg kom min også i dag :)

Så var det det store spørsmålet: Må jeg sende med IBAN nummer når jeg spør om å få refundert pengene? Og må jeg regne ut summen i pund selv?

Jeg har bedt om refusjon derfra x-antall ganger. Det eneste du skal gjøre er å sende en forespørsel via http://www.feelunique.com/help/21492738/topic/22143637-vat-and-customs-tax , der du legger ved bilde av kvitteringen (De gangene jeg har "mistet" kvitteringen, har jeg tatt bilde av "tollgebyret/kravet" som er klistret utenpå pakken). De trenger ikke iBAN nummer. Du skal ikke regne om i pund. Det vil de selv gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ELSKER feelunique!!! = ) = )

Anonym poster: 148d3a5ad75623c3b3deb970a2069ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderpig

Hmm, jeg bare bestilte jeg og tenkte ikke over at det var toll. Handlet for litt over to hundre kroner. Men hvordan blir det med toll da? Får jeg regning eller må jeg betale når jeg henter pakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hmm, jeg bare bestilte jeg og tenkte ikke over at det var toll. Handlet for litt over to hundre kroner. Men hvordan blir det med toll da? Får jeg regning eller må jeg betale når jeg henter pakken?

Det er ikke toll på varer fra Feelunique. Det man må betale er mva og fortollingsgebyr hvis man handler for over NOK 200,-. Det blir imidlertid trukket fra £ 4,00/ca. NOK 35,00 pr. produkt,. Eksempelvis handler man for ca. £ 22,00/NOK 200,-, så skriver de ca. £ 18,00/NOK 165,00 utenpå pakken. Dvs. man slipper mva og fortollingsgebyr. Handler man 1 produkt som er over £ 26,00/NOK 235,00, så kommer det 20% mva og fortollingsgebyr på NOK 129,00 eller NOK 253,00 - http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/fortolling/fortolling-privat (alt etter om verdien er under eller over NOK 1000,00). Hvis det tilkommer mva og fortollingsgebyr, så får man lapp i posten om dette. Ta den med til postkontoret, betal og så får man varen. (Mener man at det har skjedd en feil, så sender man imidlertid først mail til posten (ikke betal og hent ut pakken før man har fått svar fra posten i tilfelle). ). Etter dette skanner man eller tar bilde av kvittering som lastes opp i skjemaet man finner her: http://www.feelunique.com/help/21492738/topic/22143637-vat-and-customs-tax . Veldig enkelt, selv om det kanskje ikke kan virke slik ut før man har prøvd. Etter noen dager får man refundert beløpet (mva og fortollingsgebyret). :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tillegg: Glemte å skrive at det er frakten (£ 4,00 pr. produkt) Feelunique trekker fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hmm... Mitt kom på 235,13. Så da kommer jeg akkuratt på toll-grensa da? :ler:

Kan godt være du kommer under, da £ 4,00 mer presis er NOK 36,06 - i dagens valuta (jeg som avrundet litt feil over) http://reise.aftenposten.no/reise/valutakalkulator/ . :) Brukte du forresten norske kroner eller pund som valuta? Lønner seg å velge sistnevnte hos Feelunique. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderpig

Kan godt være du kommer under, da £ 4,00 mer presis er NOK 36,06 - i dagens valuta (jeg som avrundet litt feil over) http://reise.aftenpo...lutakalkulator/ . :) Brukte du forresten norske kroner eller pund som valuta? Lønner seg å velge sistnevnte hos Feelunique. :)

Jeg vet ikke :ler: Jeg bare bestilte jeg!

Men i ordrebekreftelsen min står det i NOK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...