Gå til innhold

Mitt dyr er bedre enn ditt


Linnea Adriana

Anbefalte innlegg

Her er andre utdrag fra hva voksne folk uoppfordret har sagt til meg.

”En kanin kan aldri bli en del av familien slik som et marsvin.”

”Nei det tror jeg ikke noe på en rotte er ikke et intelligent dyr, jeg hadde trodd deg om det var en hamster.”

Når rotta ble syk:

”Herregud det er jo bare en rotte jeg synes du burde ta deg sammen det er ikke vært dyrlegeregningen og få den avlivd”

”Ja da katten vår ble syk så ”””” men det var jo en KATT!”

”Rotter det er jo overalt det er ikke noe problem i å få en ny rotte vi hadde rasekatt vi og vi måtte kjøre helt til Sverige og betale 4000kr for å få en ny.”

Nå har jeg hatt mange forskjellige dyr men jeg har ofte reagert på hva folk med andre dyr kan få seg til å si. Hvorfor er det så vanskelig og forstå at folk kan bli like glad i sitt marsvin som du er i din rotte for eksempel.

Men verst er den nedlatende holdningen fra andre med andre en merker hvor dum de synes du er fordi du er like glad i din vanlige katt som din rasekatt.

Har du møtt slike holdninger?

Endret av Linnea Adriana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker alle dyr jeg, om det er rotter, kaniner, katter eller hunder. Elsker alle sammen.

Her vi bor er det hundrehvis av jodrotter og lemen. Katten og hunden vår jager dem og spiser dem opp (dreper dem)

Da blir jeg altid så lei meg og blir sint på hunden eller katten vår, orker ikke se på dem resten av dagen.

Synes det er så dårlig gjort og gjøre slik. :grine:

For meg er alle dyr like mye verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Elsker alle dyr jeg, om det er rotter, kaniner, katter eller hunder. Elsker alle sammen.

Her vi bor er det hundrehvis av jodrotter og lemen. Katten og hunden vår jager dem og spiser dem opp (dreper dem)

Da blir jeg altid så lei meg og blir sint på hunden eller katten vår, orker ikke se på dem resten av dagen.

Synes det er så dårlig gjort og gjøre slik. :grine:

For meg er alle dyr like mye verdt.

Ja, skikkelig dårlig gjort av katten og hunden din, som er rovdyr. Hvorfor har du ikke oppdratt dem til å respektere gnagere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skikkelig dårlig gjort av katten og hunden din, som er rovdyr. Hvorfor har du ikke oppdratt dem til å respektere gnagere?

Vi har både mus og rotte i heimen, de respekterer dem.

De tenker med magan, som alle andre hunder og katter gjør tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker alle dyr jeg, om det er rotter, kaniner, katter eller hunder. Elsker alle sammen.

Her vi bor er det hundrehvis av jodrotter og lemen. Katten og hunden vår jager dem og spiser dem opp (dreper dem)

Da blir jeg altid så lei meg og blir sint på hunden eller katten vår, orker ikke se på dem resten av dagen.

Synes det er så dårlig gjort og gjøre slik. :grine:

For meg er alle dyr like mye verdt.

Herregud, stakkars dyrene dine. De følger da bare instinktene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, stakkars dyrene dine. De følger da bare instinktene sine.

Ja, og jeg følger instinktet mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket av dem da?

Hvilken av dem?

Hvis dem absolutt må gompe i seg et uskylig lite dyr, så kan de gjøre det da jeg ikke er til stede.

Og da er instinktet mitt og overse dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av dem?

Hvis dem absolutt må gompe i seg et uskylig lite dyr, så kan de gjøre det da jeg ikke er til stede.

Og da er instinktet mitt og overse dem.

Ok. Du svarte som anonym og da bare lurte jeg på hva personen mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Back to topic!

Jeg har rotter nå og får høre masse fordommer om dem. Mye "mobbing", men hey jeg er rå på å promotere rotter for folk også. Så flere, som tidligere har vært redde og skeptiske til rotter, har nå fått sansen for de.

Det finnes flere dyr jeg ikke kunne tenkt meg, men jeg missliker de ikke av den grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er andre utdrag fra hva voksne folk uoppfordret har sagt til meg.

”En kanin kan aldri bli en del av familien slik som et marsvin.”

”Nei det tror jeg ikke noe på en rotte er ikke et intelligent dyr, jeg hadde trodd deg om det var en hamster.”

Når rotta ble syk:

”Herregud det er jo bare en rotte jeg synes du burde ta deg sammen det er ikke vært dyrlegeregningen og få den avlivd”

”Ja da katten vår ble syk så ”””” men det var jo en KATT!”

”Rotter det er jo overalt det er ikke noe problem i å få en ny rotte vi hadde rasekatt vi og vi måtte kjøre helt til Sverige og betale 4000kr for å få en ny.”

Nå har jeg hatt mange forskjellige dyr men jeg har ofte reagert på hva folk med andre dyr kan få seg til å si. Hvorfor er det så vanskelig og forstå at folk kan bli like glad i sitt marsvin som du er i din rotte for eksempel.

Men verst er den nedlatende holdningen fra andre med andre en merker hvor dum de synes du er fordi du er like glad i din vanlige katt som din rasekatt.

Har du møtt slike holdninger?

Åjaaa. Gjett om jeg har møtt slike holdninger!

Og jeg blir like irritert hver gang, men hvis det blir for ille, får de høre et foredrag.

Folk skjønner ikke at mennesker er forskjellige og at noen får bedre kontakt med rotter enn med katter og omvendt. Det er ikke et fasitsvar på hvilket dyr som er best kjæledyr, for det blir så individuelt.

Hvorfor skal en gidde å gjøre noe som helst for dyrene sine liksom? Det er jo bare dyr.

:sukk:

Det er mest familie osv som kommenterer her i gården.

Katter er onde jævler, kaniner er dumme, hunder er stygge og teite, naboen sin hund er dummere enn vår hund, bla bla bla bla bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke forstå at man kan hate et dyr og elske et annet. Har snakket med folk som ville dødd for hunden sin, men mener mitt katt burde skytes fordi den tar mus :klø:

Jeg elsker alle dyr, men det er ikke alle jeg liker så godt. Ville f.eks ikke eid en slange (grøsss), men jeg vil at alle dyr skal ha det godt og forstår at folk blir glad i dem. Hamstern til naboen er ikke mindre verdt enn min katt. Det er kjærligheten mennesket har til dyret som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og da ville jeg sagt at selv om du har den meningen, er det ikke dermed sagt at jeg må ha samme mening. Og det er direkte respekløst å forvente at andre skal ha samme mening, og at man viser så liten forståelse for andre menneskers synspunkter.

Jeg har hatt hunder, kanin, hamster, fugler og rotter, og alle de dyrene har betydd mye for meg. Men hundene og rottene mine vil alltid ha en spesiell plass i mitt hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er det som er det aller merkeligste om folk virkelig passer kjempe godt på sin hund men ikke bryr seg ikke om at undulatene og kaninene sine har det bra.. "For de de er jo bare undulater og kaniner!"

Eller du har rotter din gode nabo har også rotter dere har dette til felles interesse. Derfor er du på besøk hos naboen som forøvrig har alt det beste til sine rotter. Så får du se hamsterene hans som ikke har det bra. Du kommenterer dette og vedkommende ser dumt på deg men detter er jo buret til hamsterene!Du ”Joda men de burde vel ha vann de og?” og du får til svar at men dette er jo hamstere!?

Synes slikt er sjokkerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke forstå at man kan hate et dyr og elske et annet. Har snakket med folk som ville dødd for hunden sin, men mener mitt katt burde skytes fordi den tar mus :klø:

Jeg elsker alle dyr, men det er ikke alle jeg liker så godt. Ville f.eks ikke eid en slange (grøsss), men jeg vil at alle dyr skal ha det godt og forstår at folk blir glad i dem. Hamstern til naboen er ikke mindre verdt enn min katt. Det er kjærligheten mennesket har til dyret som betyr noe.

Jeg er kjempeglad i alle dyr også rotter, reptiler fisker kyr griser osv.

Men jeg liker virkelig ikke katter. Missliker katter sterkt.

Synes de er ekle og hater lydene katten lager når de mjauer osv det er bare huff så ekkelt ubehagelig altså.

Vi har hatt rotter i huset vårt måtte rive en hel vegg og ta ut døde rotter. Jeg liker likevel rotter men jeg liker ikke katter. Dette er fordi vi bodde en plass tidligere der det var katter over alt naboen skulle bære inn noen møbler fra bilen og inn smatt det en katt og la kattunger i skapet deres. Kattene mjauet til alle døgnets tider. De klatret opp i trærne og falt ned. De tisset bærsjet og markerte over alt. Vinduet vårt fra gulv til tak ble klort i stykker av en katt. Nå bodde jeg i et nabolag med fult av katter og ingen i min familie liker lenger katter det ble rett og slett nok. Enda så klarer jeg ikke å like disse dyrene synes de er ekle forfølgende klengete masete skittende. Selv om jeg vet det ikke er tilfellet liker jeg ikke katter.

Men jeg skjønner at andre er glad i katter. Har ei venninne med 5 katter i huset sitt. Når en av hennes katter dør er syke sier jeg ikke slikt som herregud det er bare en katt. Hun respekterer også at jeg ikke liker de og slipper de ut før jeg kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er kjempeglad i alle dyr også rotter, reptiler fisker kyr griser osv.

Men jeg liker virkelig ikke katter. Missliker katter sterkt.

Synes de er ekle og hater lydene katten lager når de mjauer osv det er bare huff så ekkelt ubehagelig altså.

Vi har hatt rotter i huset vårt måtte rive en hel vegg og ta ut døde rotter. Jeg liker likevel rotter men jeg liker ikke katter. Dette er fordi vi bodde en plass tidligere der det var katter over alt naboen skulle bære inn noen møbler fra bilen og inn smatt det en katt og la kattunger i skapet deres. Kattene mjauet til alle døgnets tider. De klatret opp i trærne og falt ned. De tisset bærsjet og markerte over alt. Vinduet vårt fra gulv til tak ble klort i stykker av en katt. Nå bodde jeg i et nabolag med fult av katter og ingen i min familie liker lenger katter det ble rett og slett nok. Enda så klarer jeg ikke å like disse dyrene synes de er ekle forfølgende klengete masete skittende. Selv om jeg vet det ikke er tilfellet liker jeg ikke katter.

Men jeg skjønner at andre er glad i katter. Har ei venninne med 5 katter i huset sitt. Når en av hennes katter dør er syke sier jeg ikke slikt som herregud det er bare en katt. Hun respekterer også at jeg ikke liker de og slipper de ut før jeg kommer.

Det kan kureres. Kjenner ei som hadde akkurat det samme synet på katter som deg, men hun måtte gi etter for presset til sin katteelskende mann. Gjett hvem som skjemmer bort nurket!! Hun liker vel fremdeles ikke alle katter. Kun sin egen :gjeiper:

Ei annen venninne måtte gi etter for presset til barna som elsker katter. Nå er hun kjempevenn med katten.

Mange som ikke liker katter sier de liker min. Han er ikke typisk katt. Mjauer ikke (svært sjeldent) Han jakter ikke og er ikke typen som gnir seg inntill deg. Vet mange ikke liker det.

Hvis jeg får besøk av venner som ikke liker katter så tar jeg han bort hvis han setter seg ved siden av dem. Jeg prøver å ta hensyn. Derfor så har de etterhvert godtatt han og snakker til han når de kommer. Veldig koselig syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått så mange slike meldinger om mitt dyr, men jeg har vært vitne til slike hendelser. Da ungen til en venninne overnattet hos meg en natt, fulgte jeg henne til skolen dagen etter. Jeg er fadderen hennes og kjenner henne godt, og vet at hun enda tenker på gullfisken som hun mistet i sommer. Da vi kom på skolen fortalte hun det til en lærer i 1.klassens garderobe, hvor læreren sa; Du kan jo bare gå å få en ny fisk i dyrebutikken, det finnes jo mange gullfisker. Jeg måtte kaste et usikkert blikk på henne.(Tenk litt da, kvinne.) Men Svaret læreren fikk tilbake var hvertfall at gullfisken hennes var borte for godt, noe som var trist fordi hun likte han så godt.

Ellers synes jeg det er rart at mange hater Måker. Jeg elsker dem!

Endret av AnneBonny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker alle dyr jeg, om det er rotter, kaniner, katter eller hunder. Elsker alle sammen.

Her vi bor er det hundrehvis av jodrotter og lemen. Katten og hunden vår jager dem og spiser dem opp (dreper dem)

Da blir jeg altid så lei meg og blir sint på hunden eller katten vår, orker ikke se på dem resten av dagen.

Synes det er så dårlig gjort og gjøre slik. :grine:

For meg er alle dyr like mye verdt.

Om du reagerer på normal avferd. Så regner jeg med at du også reagerer på når Ulver spiser elg eller hjort. Når løver og leoparder spiser Zebraer. Når tigre spiser påfugler.

Altså når rovdyr spiser de dyr de normalt sett spiser.

Og reagerer på at dyr spiser andre dyr er like idiotisk som og reagere at du blir våt når det regner

men i bunn og grunn mener jeg at alle dyr burde behandles bra av mennesker. Uansett om det måtte være en rotte eller en elg

Endret av Trajan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...