Gå til innhold

Tatovering, hvor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, tittelen sier vel seg selv. Jeg skal ha en tatovering og klarer ikke helt å bestemme meg for hvor. Jeg er ikke gravid, men vi planlegger barn om ikke så altfor lang tid, og jeg vil helst ikke ende opp med en ødelagt tatovering.

Hvor er det ikke lurt å ha den?

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Der hvor man ønsker å ha den, eller der den passer best.

Dersom det er på et sted som kan være ødeleggende for tattoveringen under et svangerskap, så venter du med å ta den til du iallefall tror du er ferdig med barn.

Blir bare dumt å anbefale et bra sted å ha tattovering, med tanke på at du nevner nada om hvor stor tattoveringen er, hva slags motiv det er.

Jeg kan f.ex anbefale deg å ha tattoveringen på underarmen, men det er innmari dumt dersom den kanskje passer best på skulderen.

Skrevet

Då er det vel ikkje lurt å ha tatoveringa på magen? ;)

Skrevet

Jepp. Det er vel heller ikke så lurt på rumpen (i følge min jordmor var det mulighet for å få strekkmerker på rumpen), og heller ikke så lurt på puppene. :)

Skrevet

Jepp. Det er vel heller ikke så lurt på rumpen (i følge min jordmor var det mulighet for å få strekkmerker på rumpen), og heller ikke så lurt på puppene. :)

Takk for saklige svar :)

Hva med nederst på ryggen da? Rett på trusekanten på en måte.. Har hørt noe om at jeg da ikke kan få epidural ved fødsel? Vet dere noe om det?

Skrevet

Det kan vere problemer i forbindelse med epidural viss du har tatovering i korsryggen, ja.

Skrevet

Jaja, da får jeg finne på noe annet da :)

Ingen problem å ta i korsryggen. Har selv , og ble nesten tvunget til å ta epidural. Jeg ville ikke ha,og skyldte på tattisen , men ingen god nok unnskylding d nei! hehe

(slapp unna da ;) )

Sålenge du ikke skal dekke hele korsryggen med blekk, har d ingenting å si . Ta tattis m god samvittighet du :)

Skrevet

Jeg har tatovering i korsryggen, og spurte angående dette med evt epidural når jeg var gravid. Både lege og jordmor sa til meg at de aldri hadde opplevd at det ble noe problem.Her er også en uttalelse rundt dette.

Skrevet (endret)

Okei, bare så det er sagt.. det er snakk om et lite navn på ca. 5 cm. helt til høyre på korsryggen.

Innlegget er redigert.

Supramundane, mod.

Endret av Supramundane
Skrevet (endret)

Okei, bare så det er sagt.. det er snakk om et lite navn på ca. 5 cm. helt til høyre på korsryggen.

Til TS, alle steder som ikke blir utsatt for særlig strekk eller som ikke siger nedover med årene pga tyngdekraften kan vel passe. Hvis tatoveringen ikke er så stor, kan den innpasses mange slike steder. Skulderbladet, leggen eller foten kan kanskje passe?

Innlegget er redigert.

Supramundane, mod.

Endret av Supramundane
Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

Diskusjonen om "tramp stamp" er splittet ut og flyttet hit, til skråblikk og generaliseringer.

Supramundane, mod

Gjest brutal_mann
Skrevet

Lettest å si hvor du IKKE skal ha en tattis. I nakken, haldsen, ansiktet, på armen, på puppene. Skal en kvinen være sexy med tattis skal den være liten, diskré og høyst personlig. Motivet trenger ikke være unikt, men grunnen for tattisen skal være høyst personlig og god.

Skrevet

Lettest å si hvor du IKKE skal ha en tattis. I nakken, haldsen, ansiktet, på armen, på puppene. Skal en kvinen være sexy med tattis skal den være liten, diskré og høyst personlig. Motivet trenger ikke være unikt, men grunnen for tattisen skal være høyst personlig og god.

Tatovering i nakken blir ikke ødelagt av graviditet. Hun spurte hvilken plasser det ikke er lurt å ta tatovering når når man skal bli gravid, ikke hvilken tatovering, og om den bør være personlig eller ikke.

Skrevet

Håndleddet! :) Jeg har en på hvert håndledd og er kjempefornøyd! :jepp:

Skrevet

Etter min smak bør du heller ikke velge å tatovere deg på korsryggen (rett ovenfor rumpa).

Om jeg var deg ville jeg valgt overarmen, underarmen eller på leggen.

Skrevet

Et spørsmål til TS av ren nysgjerrighet:

Jeg lurer ikke på hvor du skal plassere tatoveringen, men var innspillene til hjelp i beslutningsprosessen? (Hvis du har bestemt deg, da.)

Skrevet

Jeg har en på håndleddet, en ved ankelen og en rett ved trusekanten. Alle de tre stedene syntes jeg er fine, men du skulle jo ikke ha på magen..:)

Hva med nedover ribbeina? :) Det vil jeg ha..:P

Skrevet

Et spørsmål til TS av ren nysgjerrighet:

Jeg lurer ikke på hvor du skal plassere tatoveringen, men var innspillene til hjelp i beslutningsprosessen? (Hvis du har bestemt deg, da.)

Hmm. Jeg hadde egentlig lyst på helt nederst på magen, men var usikker på hva en graviditet ville gjøre med den. Så sånn sett fikk jeg jo litt hjelp.

Men ang.tramp stamp så må jeg si at jeg bryr meg lite :popcorn:

Har bestemt meg for hvor jeg skal ta den hvis jeg skal ta den, for å si det sånn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...