Gå til innhold

Blogg om kosthold og ernæring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, vil en slik blogg være ettertraktet, eller er det bortkastet tid å lage det med tanke på at vi allerede har mange blogger og nettsider ( f.eks vektklubben) som er ganske så populære?

Jeg har bachelor i klinisk ernæringsfysiologi og er for tiden medisinstudent og har derfor ikke all verdens med tid, men jeg ser at mange myter og direkte gale tilnærminger vandrer rundt i folkemunne, og ønsker derfor å gi en grunnleggende innføring i ernæring og avklare en del ting. Men jeg er redd arbeidet mitt vil bli forgjeves, da mange rett og slett er helt overbevist om at alt det forvirrende de leser på nettet og får vite av naboen er det riktige og ikke det vi har lært.

Ernæringsfysiologi er et av de mest slitsomme arbeidsfeltene da vi mangler totalt pasienttillit. Ingen hadde sett på elektronikere som dumme i sitt felt og heller belært dem vranglære fra topp til tå om hvordan arbeidet egentlig skal gjøres. Men ernæringsfysiologer blir dessverre utsatt for slikt stigmatisering og det virker som om mange tror at 3-5 år på skolebenken om AKKURATT, KUN ernæring ikke gjør oss gode i det feltet. Det er helt absurd, men mange ser dessverre på ernæringsfysiologer som hjernevaska kjøkkenassistenter. Beklageligvis er det pasientene som taper på dette mer enn det vi gjør. Dette var bare en liten utblåsning fra min side, men spørsmålet var egentlig om det nytter å prøve å hjelpe og veilede folk gjennom en ernæringsblogg? Har man i det hele tatt tillitt til ernæringsfysiologer om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det hadde vært interessant så lenge personen bruker ekte kilder, vitenskapelige kilder! =) Det er så mye synsing der ute, mye feilopplysning, og jeg har enda å komme over en blogg som faktisk har ordentlig info fra forskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende. Gleder meg til å se den utvikle seg. Men, jeg skjønner ikke. Hvordan kan du være ernæringsfysiolog OG medisinstudent hvis du bare er 16 år, som det står på bloggen at du er? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...