Gå til innhold

Coloscopi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal til coloscoip til onsdag og har i den forbindelse fått utskrevet Phosphoral Mikstur for tømming dagen før.

Hvordan vil da denne tømme-dagen være? Er det håpløst å være på jobb da siden jeg skal ta dette kl 07? Fly man på do HELE tiden? Ikke spesielt gøy det når man er på jobb...

Håper noen kan svare på dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar litt tid fra du tar avføringsgreia til det virker. Når det første starter, så går du nok ganske jevnt på do. Spørs litt hva du jobber med. Det blir jo ganske så diarèaktig/vannaktig det som kommer ut.

Skrevet

Jeg kunne IKKE vart pa jobb. Jeg sa ifra til sjefen at jg skulle ha toemming og tok fri den dagen.

Det blir sann at du tisser fra rompa, gjerne fjerter ogsa..

Skrevet

jeg skulle heldigvis begynne på kvelden før undersøkelsesdagen, så jeg gikk på jobb som vanlig den dagen. Jeg hadde IKKE kunnet være på jobb mens jeg holdt på med tømming, da jeg tidvis bodd på toalettet.... :ler:

Ville tatt meg fri om jeg var deg, det er viktig å kunne drikke nok, og jeg ble slapp etterhvert. Helt klart greit å ikke trenge å tenke på å måtte jobbe samtidig.

Lykke til, bortsett fra at jeg var låst til toalettet i perioder, synes jeg det gikk helt fint. :)

Skrevet

Du får sykemelding av legen dersom du trenger det. Jeg anbefaler å gjøre det.

Du kommer til å måtte løpe mye på do. I tillegg skal du vel ikke innta noe annet enn væske den dagen du bruker phosphoralen? Man blir slapp og lite produktiv da.

Phosphoral smaker ikke godt så drikk den forsiktig slik at du ikke kaster opp.

Lykke til!

Skrevet

Jeg anbefaler fridag eller sykemelding dersom du får det. Omring deg med gode bøker og blader og installer deg i nærheten av doen :)

Skrevet

Jeg starta med tømming ca kl. 1700 dagen før undersøkelsen, var ferdig på jobb. Tok vel et par timar før det begynte og fungere og da løp jeg på toalettet hele kvelden. Ingen besøk den dagen, mykt toalettpapir er et must. Hvis du skal jobbe på kvelden når tømminga starter anbefaler jeg du tar fri. Hvis du har et stykke å gå til toalettet er det ikke sikkert du når fram i tide! Du får neppe sykemelding for dette men kan høre med legekontoret. Du kan og bli litt slapp etter hvert, men som de andre og sier er dette normalt. Drikk mye vann. Viktig at du følger det opplegget du har fått beskjed om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...