Gå til innhold

Liste over gutter som er " player" i Oslo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du snakker for mye tøv Cuckold. Det er tusener av smånervøse jenter og gutter som går ut på date sammen og blir kjærester. Jeg har fått meg kjæreste mange ganger og har bestandig vært nervøs.

Menn har ikke noe større evne til å tilgi eller takle svakhet hos det andre kjønn, hverken som partner eller venn.

Innlegget mitt er heller ikke myntet på menn. Det er myntet på jenter som opplever å bli lurt og som ikke vil bli lurt. De ønsker å bli sjekket opp, men av en gutt som vil ha et forhold til de og ikke bare bruke de. De rådene jeg gir er for at de skal unngå å bli lurt. Klarer de å sile ut playerne så står man tilbake med skikkelige gutter. Verre er det ikke.

Du får tro hva du vil, i min verden er det ikke slik at menn kan deles enkelt inn i to grupper, playerne som aldri vil slå seg til ro og de snille guttene som alltid har de beste hensikter. Mitt poeng er at mange av oss kan befinne oss i begge gruppene, men til forskjellig tid. Det er lett å bli stemplet som player hvis du er singel og har et aktivt seksualliv og står overfor en jente du bare er interessert i for sex. Mens du får en helt annen utstråling når du er forelsket. Og man skal ikke ha levet så lenge for å erfare at man stort sett har langt mer hell med seg når man ikke er forelsket. Noe som nettopp skyldes den tryggheten og det psykiske overtak man har når hun ikke betyr så altfor mye for deg. (Noe du beskrev på en glimrende måte i ditt innlegg)

Det var ikke meningen å imøtegå dine betraktninger, jeg ønsker bare å nyansere litt. Og forklare hvorfor jenter antagelig fortsatt vil gå etter gutter de oppfatter som en utfordring, gutter de ikke har helt taket på. Selv om det betyr at de i de mange tilfeller vil brenne seg. For selv om det ikke er umulig å få en ikke så altfor forelsket gutt på kroken, er det selvsagt større fare for at han bare går videre. Så det er og blir en risikosport.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ikke snakk om at jeg har antipati for fakta Steinar40. Det er snakk om at det du påstår ikke er fakta. Det du framstiller som generelle sannheter er i virkeligheten dine private opplevelser. Du prøver å framstille dine opplevelser som generelle sannheter og det er ikke tilfellet.

Det hadde vært fint om du kunne oppgi de videnskapelige kildene for alle disse "faktaene" du så bombastisk legger fram.

Det finnes sikkert massevis av "jeg har blitt lurt" tråder bare her på KG, uten at jeg gidder å lese dem. Spesielt som yngre er veldig mange jenter direkte naive. Jeg vil påstå at dette i praksis er så godt som vitenskapelige fakta. Det er forsåvidt helt naturlig også. Vi mennesker er ikke født med livserfaringer. Derimot ville det vært smart av dem å høre på de som vet bedre.

Endret av Steinar40
Skrevet

Det finnes sikkert massevis av "jeg har blitt lurt" tråder bare her på KG, uten at jeg gidder å lese dem. Spesielt som yngre er veldig mange jenter direkte naive. Jeg vil påstå at dette i praksis er så godt som vitenskapelige fakta. Det er forsåvidt helt naturlig også. Vi mennesker er ikke født med livserfaringer. Derimot ville det vært smart av dem å høre på de som vet bedre.

Vel Steinar40. Et "videsnkapelig" inntrykk av tråder på KG syntes jeg ikke er spesielt imponerende. Jeg er på ca samme alder som deg og har minst like mye livserfaring. Jeg har b.l.a. lært at de som mener de vet bedre ofte er de som ikke har så mye å fare med.

Jeg er omtrent omringet av kvinner. Jeg har stort sett alltid vært det. Jeg har et langt og mangesidig erfaringsgrunnlag når det gjelder jenter og kvinner. Jeg tviler sterkt på at du vet bedre. Det virker mest som at du vet mindre. Du er så overbevist. Du har en totalt overbevisningsbasert argumentasjonsmåte. Denne kamuflerer du som faktabasert og legger til noen nedlatenheter og aldersargument for å tilføre overbærenhet når noen sier deg imot.

Du framstår ikke som en person med særlig god evne til å ta til deg andre opplysninger enn de som stemmer med de overbevisningene du allerede har. Avviker fakta fra overbevisningen din så avfeier du de. Dette er ikke noen særlig god holdning å ha dersom du skal lære om noe så komplekst og mangeartet som kvinnen.

Skrevet

Og forklare hvorfor jenter antagelig fortsatt vil gå etter gutter de oppfatter som en utfordring, gutter de ikke har helt taket på. Selv om det betyr at de i de mange tilfeller vil brenne seg. For selv om det ikke er umulig å få en ikke så altfor forelsket gutt på kroken, er det selvsagt større fare for at han bare går videre. Så det er og blir en risikosport.

La oss ikke glemme at dette funker begge veier. Jeg, og mesteparten av mine venner, blir som regel mest interessert i de som er uoppnåelige for oss. Det er de vi legger mest energi i å få tak i - og ikke minst de vi husker godt i ettertid.

For å støtte opp under alt du har skrevet: jeg er en person som - for et halvt år siden - ville vært en god kandidat til en slik liste som TS vil lage. Dette gjelder også mine nærmeste venner. MEN, i løpet av det siste året har en etter en av oss, gått inn i et ordentlig og stabilt forhold - og vi har utelukket funnet oss "følelsesmessige stabile jenter med gode husmor-egenskaper", eller virkelige keepers som vi sier.

Det betyr at om en slik liste som dette ble laget for ett år siden, ville vi blitt stemplet som playere, og det ville dermed vanskeliggjøre en utvikling som vi har hatt.

Ved å stemple noen, gir du dem en rolle (jeg gidder ikke bla opp i psykologibøkene mine for nøyaktige referanser). Når man gir noen en rolle, er sannsynligheten for at de handler innenfor denne større enn utenfor. Dette er noe jeg brukte mye når jeg sjekket jenter, ved å gi dem en rolle som eventyrlysten, livsnytere osv. Altså for å øke sannsynligheten for at atferden til jenta ville gi meg goder.

Man kan bruke akkurat det samme, bare negativt. Kall noen dum lenge nok, og de tror de er det. Kall noen en player lenge nok, og til mange nok - og sannsynligheten for at vedkommede fortsetter i samme kjør, istedet for å utvikle seg naturlig forbi denne fasen - er større.

Skrevet

Tenker på hvis f.eks jeg har rota med en gutt. Som viser seg å være

en skikkelig " player ".

Med player mener je en som lyver til oss jenter. Lurer oss så vi tror

han roter bare med meg. Men så viser det seg han har flere damer pågang.

En som kanskje ikke ser han oslo by night. Som er den god jenta. men hun

blir så veldig lurt. Av alle hans løgner.

Han kan ha sex med si deg da. Jenta her på kg i natt.

For å dra rett å møte dama i sitt liv på dagen imorgen. Hun som drømmer om å flytte sammen med han. Leve livet med han osv.

Så er alt bare løgn og damer og atter damer.

Så spørsmålet mitt til dere her i kg: Hva gjør man ? Ser på at div. damer blir lei seg. Lar hun andre som drømmer om livet med han fortsette å drømme.

Han er veldig flink til å snakke og overtale. Så de damene han roter med går ikke ut med andre eller roter. Nei de venter på gutten. Oslo`s mest dirty ego tripp. Eier ingen med følelse eller empati for andre. Nei han driter i det. Kjører bare videre.

Kan vi jenter lage en liten liste? Dele erfaringer kanskje det er flere jenter her som har møtt mr. bad boy.

Nå er jeg spent.

Mener å huske det var mye styr i media for en del år siden om en slik liste. Womensaver tror jeg den het. Tipper datatilsynet hopper i taket om noe slikt skulle dukke opp igjen.

Skrevet

La oss ikke glemme at dette funker begge veier. Jeg, og mesteparten av mine venner, blir som regel mest interessert i de som er uoppnåelige for oss. Det er de vi legger mest energi i å få tak i - og ikke minst de vi husker godt i ettertid.

For å støtte opp under alt du har skrevet: jeg er en person som - for et halvt år siden - ville vært en god kandidat til en slik liste som TS vil lage. Dette gjelder også mine nærmeste venner. MEN, i løpet av det siste året har en etter en av oss, gått inn i et ordentlig og stabilt forhold - og vi har utelukket funnet oss "følelsesmessige stabile jenter med gode husmor-egenskaper", eller virkelige keepers som vi sier.

Det betyr at om en slik liste som dette ble laget for ett år siden, ville vi blitt stemplet som playere, og det ville dermed vanskeliggjøre en utvikling som vi har hatt.

Enig med deg, det funker begge veier. Og en player er ikke nødvendigvis en player hele livet. Min bror hadde nok blitt satt i båsen "player" idag, men han slo seg til ro han også da han fant damen som var en "keeper" som du sier. Og det å bli dårlig behandlet av en type, dvs. dumpa, trenger ikke bety at han er en player. :)

De fleste av oss har vel opplevd å bli såret av det motsatte kjønn en eller annen gang, men vi kan ikke føre alle disse opp på en varsko-liste av den grunn for det er ikke sikkert at den typen som såret meg og lekte med meg vil gjøre det med den neste damen han treffer.

Skrevet

Vel Steinar40. Et "videsnkapelig" inntrykk av tråder på KG syntes jeg ikke er spesielt imponerende. Jeg er på ca samme alder som deg og har minst like mye livserfaring. Jeg har b.l.a. lært at de som mener de vet bedre ofte er de som ikke har så mye å fare med.

Jeg er omtrent omringet av kvinner. Jeg har stort sett alltid vært det. Jeg har et langt og mangesidig erfaringsgrunnlag når det gjelder jenter og kvinner. Jeg tviler sterkt på at du vet bedre. Det virker mest som at du vet mindre. Du er så overbevist. Du har en totalt overbevisningsbasert argumentasjonsmåte. Denne kamuflerer du som faktabasert og legger til noen nedlatenheter og aldersargument for å tilføre overbærenhet når noen sier deg imot.

Du framstår ikke som en person med særlig god evne til å ta til deg andre opplysninger enn de som stemmer med de overbevisningene du allerede har. Avviker fakta fra overbevisningen din så avfeier du de. Dette er ikke noen særlig god holdning å ha dersom du skal lære om noe så komplekst og mangeartet som kvinnen.

Hvilke opplysninger skal jeg ta til meg i denne sammenhengen?

Jeg VET at jenter/kvinner er individer. Samtidig VET jeg at jenter/kvinner som gruppe har visse generelle fellestrekk. Jeg VET også at ingen er født med livserfaringer, og derfor er det helt naturlig å gjøre en del dumheter/feil i ungdommen som visse er kyniske nok til å utnytte. F.eks du for alt jeg vet.

Skrevet

:applaus:

• Liker 1
Skrevet

Hvis du blir med en fyr hjem første kvelden, så burde du strengt tatt ikke bli skuffa om det viser seg at han har kone og barn og hus på Hønefoss.

Om du er ute etter en one night stand, så ikke klag hvis han ikke var prince charming.

Ut i fra hvordan TS forklarte seg, antar jeg at hennes spørsmål gjaldt menn man møter på byen en kveld og blir med hjem, ikke menn man går på date med og som gir inntrykk av at de vil ha noe forhold, for så å avsløre seg som følelsesmessige avvikere.

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Hvis du blir med en fyr hjem første kvelden, så burde du strengt tatt ikke bli skuffa om det viser seg at han har kone og barn og hus på Hønefoss.

Om du er ute etter en one night stand, så ikke klag hvis han ikke var prince charming.

Ut i fra hvordan TS forklarte seg, antar jeg at hennes spørsmål gjaldt menn man møter på byen en kveld og blir med hjem, ikke menn man går på date med og som gir inntrykk av at de vil ha noe forhold, for så å avsløre seg som følelsesmessige avvikere.

Tolket det som at hun mente gutter hun hadde noe på gang med, jeg. Det blir jo litt annerledes enn når man møtes i dokø på Johns lissom. Møter man noen i fylla ute på byen så er jeg helt enig i at man ikke kan forvente seg noe særlig.

Skrevet

Mener å huske det var mye styr i media for en del år siden om en slik liste. Womensaver tror jeg den het. Tipper datatilsynet hopper i taket om noe slikt skulle dukke opp igjen.

Den er der ennå

:sjokk:

:popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...