Gå til innhold

Er dette kjøttet spisende?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Samboeren min kjøpte en pakke med saltet lammekjøtt tidligere i uken. Han slenger pakka i kjøleskapet uten å se at det har kommet en rift i plastfolien så den ikke er lufttett lenger. Så lå pakka i kjøleskapet i 3-4 dager. Han ser på datoen og innser at den gikk ut på dato dagen før, så han slenger alt i en pose og legger det i fryseren.

Jeg var selvfølgelig bortreist...

Men spørsmålet er: Er det kjøttet lenger spiselig? Når det først ligger i åpen luft, til en dag eller to over datoen, og så slenges i fryseren? Jeg fikk ikke sett på det eller luktet på det, siden jeg ikke var hjemme, og det er dumt å tine det opp nå for å sjekke, for jeg reiser bort igjen snart... Men skal samtidig rydde i fryseren snart og vet ikke om jeg bare skal hive det. Kjipt, med kjøtt til nesten 100kr!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI. Det må puttes i fryseren før utløpsdato for å holde seg. Når det i tillegg har ligget i kjøleskapet med rift så ville jeg ikke spist det.

Skrevet

Nei, jeg ville absolutt ikke spist det, for å være på den sikre siden.

Skrevet

Tin det og lukt på det, hvis det lukter og ser ok ut hadde jeg spist det (men hadde ikke servert det til gjester da, hehe).

Gjest navnelapp
Skrevet

Enig med Amys. Salta lammekjøtt kokar ein uansett leeenge, så det hadde ikkje bekymra meg om det var fryst ned bittelitt over dato. Heilt kjøt er ofte best akkurat rundt utløpsdato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...