Gå til innhold

Voksen korps i Oslo og omegn


Solros

Anbefalte innlegg

Har fryktelig lyst til å ta opp hobbien min med å spille tverrfløyte/piccolo igjen. Har ikke spilt på 6 år nå, men fløyte er bestilt så jeg tenkte å trene litt.

Store spørsmålet er hvor finner man ett korps for godt voksne i og rundt Oslo/akershus? Jeg har bil så jeg kan kjøre rundt. Skal om 2 mnd flytte til sentrum i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korps er gøy!!

Her er en lenke over alle voksenkorps i Oslo og Akershus (+ Buskerud og Østfold):

http://www.spilleglede.no/no/regioner/viken/om_nmf_viken/medlemskorps/amatorkorps/

Du bør nesten gå inn på hvert enkelt korps' hjemmeside for å finne ut hvor de holder til og hvilket ambisjonsnivå de har. Det er jo ganske mange korps i Oslo m/omegn og et stort spenn i nivået. Noen har opptaksprøver, andre har ikke. Noen er semiprofesjonelle, med mange musikkstudenter, mens andre består av glade amatører.

Hva slags musikk de spiller gjenspeiles også en del i ambisjonsnivået. Du finner sikkert (minst) ett som passer for deg :)

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korps er moro, sitter med ei rimelig sliten leppe nå etter å ha vært på øvelse i kveld! :jepp:

Jeg begynte i korps i Oslo for to år siden, brukte oversikten Spinell postet for å finne et korps i nærheten av der jeg bor. Sendte diverse mailer, fikk svar fra noen og plukket rett og slett den mailen som jeg ble gladest av! :fnise: Har ikke angret ett sekund!

Sinsen Ungdomskorps og Kampen Janitsjar er vel de som er mest "kjent", selv trives jeg godt i et lite kosekorps på østkanten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Skillet går vel mellom konsertkorps og marsjerande korps, det er eit valg du må ta. Sinsen og Kampen er marsjerande, Vestre Aker og Østensjø (så vidt eg huskar) er konsertkorps som ikkje marsjerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :). Tror nok ett konsertkorps med normalt nivå vil passe best for meg. Har spilt i over 35 år, men er noen år siden jeg tok i en fløyte så jeg må trene....er redd pusten er det som blir verst ^^.

Men, gleder meg til å begynne igjen og håper også jeg er så heldig å finne ett koselig korps som kanskje vil gi noen gode venner etterhvert også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...