Gå til innhold

Mens jeg venter

Envy

Anbefalte innlegg

Ikke noe nytt egentlig, bare at det er mulig han ikke rekker det inntaket som er til sommeren, ergo må han vente helt til januar med neste inntak, og da er det mulig han tenker i litt andre baner. Han har jo mulighet til å slippe unna pga helse hvis han vil, men tror ikke han vet helt selv. Så vi får se. Vi får vite alt det der mer sikkert om et par ukers tid! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åja, nå trodde jeg nesten han hadde ombestemt seg, og da tror jeg du må ta han med en tur til legen altså :ler:

Kjøpe leilighet altså? Ok, nå må vi enten begynne å ringes eller aller helst prøve å møtes ca en gang i uka altså. Dette går for fort i svingene for min del :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ, vil ikke skryte på meg noe, vi ser! Hehe :lol: bør ha minst 150 000 i egentkapital først, og selv om jeg mistenker K for å ha gjemt unna en del jeg ikke vet om tror jeg ikke vi har riktig så mye enda. Blir vel helst til sommeren, hvis det blir noe kjøp i 2011! Blir mye hvis og om og att før han er ferdig med fagprøven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir vel fort det. Vil kjøpe selv jeg, men har ikke noe egenkapital, og ingen fast jobb, så må nok vente en stund :sukk: Det er liksom så uøkonomisk å leie, og jeg vet jeg hadde klart å betale et lån også. Vi betaler jo over 10.000 i mnd i boutgifter tilsammen allerede :daane: Det kunne sikkert vært mye mindre om vi hadde eid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der! Man sitter litt bedre i det om man eier! :) Om vi ikke kjøper nå regner vi med å ha nok egenkapital til å få et lån på i overkant av 2 mill neste år på denne tiden, så sånn sett hadde det jo vært lurt å vente, så kunne vi kjøpt et rekkehus med en gang, men samtidig er det jo penger ut av vinduet å sitte her å betale huseieren for dette lille kottet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det, men det er jo også snakk om prioriteringer. Hva vil dere ha mest, noe eget nå eller et rekkehus om et år? :)

Appropo prioriteringer, jeg skulla ha vaska bad nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lyst på baby først jeg! :jepp:

..Åh, spurte du hva K har lyst på? Han har lyst på villa!

..Hmm, så en mellomting ville vel blitt, leilighet nå og baby sånn til vinteren?

Det synes jeg var et fint kompromiss! Nesten synd jeg har nektet K adgang til boken min! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Envy

Flott å høre at legetimen gikk bra, og at du er så fornøyd med legen din :tommel: Jeg har forresten mannlig lege, har gått til han i flere år og er kjempefornøyd men han Han er veldig flink til å forklare og undersøker nøye når det er noe :)

Er enig med deg og Inwe at det er uøkonomisk å leie, men har man ikke nok egenkapital til å kjøpe seg noe selv har man nesten ingen andre muligheter. Men som Inwe er inne på, med boutgifter på 10.000,- kommer man langt med å betjene et lån. Å kjøpe seg leilighet eller hus er en smart investering bare man har penger nok :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Envy

Flott å høre at legetimen gikk bra, og at du er så fornøyd med legen din :tommel: Jeg har forresten mannlig lege, har gått til han i flere år og er kjempefornøyd men han Han er veldig flink til å forklare og undersøker nøye når det er noe :)

Er enig med deg og Inwe at det er uøkonomisk å leie, men har man ikke nok egenkapital til å kjøpe seg noe selv har man nesten ingen andre muligheter. Men som Inwe er inne på, med boutgifter på 10.000,- kommer man langt med å betjene et lån. Å kjøpe seg leilighet eller hus er en smart investering bare man har penger nok :Nikke:

:hoppe: Kospia!

Ja, det var deilig å få konstatert at det faktisk har vært en graviditet, og at hun tok seg god tid til å snakke rundt det og forklare litt! :) Er forsåvidt også utrolig glad jeg har kvinnelig lege da, har alltid hatt mannlig lege frem til jeg byttet til henne, men synes det er mye enklere å snakke kvinne til kvinne liksom! :happy: Det er godt når man føler man blir tatt på alvor og at legen bryr seg ihvertfall!

Ja, jeg og K har egentkapital, det var Inwe som ikke hadde det ;) Men vi får nok ikke lån på mer enn ca 1,5 mill, men det holder forsåvidt til en leilighet i passe størrelse :) Vi er så heldig å bare betale 6500 i mnd, og det inkluderer strøm, internett og tv. Føler egentlig at det er en god deal nå som vi er i en spareperiode :jepp: Men blir det så han ikke reiser før til vinetern igjen, eller ikke reiser i det hele tatt, blir det nok å kjøpe et krypinn ja! :) Det som er greia er at vi får ikke støtte fra militæret til husleie hvis han faktisk reiser til sommeren og vi bytter husvære nå, fordi man må bo samme sted i 6 mnd eller mer før han reiser for å få støtte, så foreløpig er vi litt stuck :tongue:

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på baby først jeg! :jepp:

..Åh, spurte du hva K har lyst på? Han har lyst på villa!

..Hmm, så en mellomting ville vel blitt, leilighet nå og baby sånn til vinteren?

Det synes jeg var et fint kompromiss! Nesten synd jeg har nektet K adgang til boken min! :fnise:

Villa? :daane: Ja, det er jo greit å ha mål da :ler:

Hvorfor har du nektet han adgang? S er ikke så veldig interessert i dette kg samfunnet han tror jeg. Kan jo hende han smugtitter når jeg ikke er hjemme da, jeg er jo alltid logget på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo også ha villa da, ingen tvil om det. Drømmen vår er å engang få bygge selv. DET hadde vært noe :rodmer:

K er nektet dgang til boken fordi han er altfor nysgjerrig. Det er gøy at han lurer sånn på hva vi KG-jentene prater om hele tiden, og dessuten så er det godt å være litt anonym av og til også (selv om du kjenner meg da, Inwe) :jepp:

-----------------------

Jeg er happy, happy, happy!! :hoppendeglad: Jeg så nettopp en mail fra mitt nærmeste universitetssykehus at de kan være intressert i å ansette meg (som sommervikar i første omgang). :hoppendeglad: Herregud, så ufatterlig digg!! Må sende hun sjefen for den avdelingen CV og vitnemål såklart, så skulle hun se på det og bestemme seg etterpå. Men så utrolig deilig at de i det hele tatt viser interesse! :hoppendeglad:

Sitter å ser litt på CV'en min i skrivende stund, og det slo meg, på mine 7 arbeidsaktive år har jeg jammen rukket over mye :fnise: Bare se på kurs- og sertifikatdelen min (tar ikke med datoer og sånt da):

– Russisk, nivå 1

– Medisinkurs

– Brann- og røykdykkekurs

– Cognac kurs

– Førstehjelp og sikkerhetskurs

– Førerkort klasse BM

Jeg må jo virkelig være en klok dame! :fnise:

Nå må jeg forsåvidt komme meg i gir, jeg skal gjøre ferdig denne søknaden, så skal jeg skrive et utkast til Cappelendamm igjen, denne konkurransen synes jeg virkelig er verdt noen timer full fokus! :jepp: Det hadde vært så digg å vinne, da kunne jeg vinket hade til studielånet, og fremdeles hatt nesten halve beløpet igjen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy da :strix: Krysser alt jeg har for deg :kose:

Den konkuransen hadde ikke sletta studielånet mitt :sukk: Men jeg skal bli rik når jeg er ferdigutdannet, så det er ikke så farlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mahareth

Det er spennende med huskjøp ja! :nigo:

Tror det ville vært mest fornuftig å kjøpe før du blir gravid. Selve flyttinga kan jo bli svært vanskelig om du skulle ha bekkenløsning eller er langt på vei og ikke klarer å bære noe engang :fnise:

Så bra at du har fått et (kanskje-)jobbtilbud! :hoppe: Dette går riktig vei :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis alt går etter den orginale planen blir det graviditet først da :sjenert: Vi har heldigvis en hel masse familie rundt her som kan hjelpe oss i såtilfelle, og K sin stefar er trailersjafør, så vi tar flyttelass i en runde, veldig kjekt sånn :nigo:

Ja, utrolig morsomt å faktisk få tilbudet sånn, uten en gang å ha sendt no papirer! Føler virkelig at jeg har valgt rett yrke! :hoppe: Har holdt på med skriverier i hele dag. Ble nettopp ferdig med CV'en. Jeg er perfeksjonist og fant ut at jeg ville ha mitt eget brevark å skrive ut cv'en på :daane: Det ble mer jobb en jeg trodde. Nå er jeg hvertfall fornøyd, så nå er det natta! :sovne:

Men først er det :sengekos::lur::fnise::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Så flott at du har mulighet for sommervikariat! Det kan jo gi masse muligheter i etterkant :)

Håper du får en fin helg, søta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, en fot innenfor er gull verdt! :jepp:

Takk, du også! :happy:

-------------

Egentlig er jeg sur og gretten i dag. Lei av at K alltid skal motarbeide meg. Og at han sier en ting og mener en annen. Nå har vi snakket en stund om å skaffe en katt til, siden det fort kan bli ensomt for en innekatt på 45 kvm alene. Plutselig er det HELT umulig og han begynner å snakke om at jeg må gjøre meg fortjent til det :huh: Hva faen skal det bety liksom? Skal jeg gjøre meg fortjent til at vår felles katt skal få en bedre livskvalitet? Grr!! :sur:

I itllegg må jeg tilbringe natten hjemme hos mine foreldre fordi pappa skal på danskebåten. Og mamma som alltid har vært litt pinglete når det kommer til båtliv tør selvfølgelig ikke å være med. Ikke tør hun å være hjemme alene (les: med diger hannbikkje på 50 kg) i det store huset dems heller :glare: ..Så basicaly må jeg være der helt til mandag og sitte barnevakt for min egen mor :roll: Synes bare det er på grensen til idiotisk. Søskenene mine kan selvfølgelig ikke "passe henne" for de har jo tross alt barn, så derfor skal jeg slippe alt jeg har i hendene for å dra dit! Ikke det at jeg har noe imot å hjelpe dem, men synes bare dette blir for dumt. Har også sagt det til dem lenge nå som de er pensjonist og uføre at de bør kjøpe seg en leilighet så de slipper å sitte med dette store huset, og slipper den problemstillingen at hun ikke tør vær hjemme alene. Men NEI, det er umulig, huset skal dem ha :roll: Så ekstremt unødvendig tidsforbruk for min del når jeg har en million ting jeg skulle ha gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Hmh :vetikke: Det er virkelig ikke mye forskjell fra en til to katter (annet enn hvor mye mat man må kjøpe) så skjønner ikke helt hva som er problemet.

Håper du har det koselig sammen med mamman din, selv om du egentlig hadde en million andre ting å gjøre :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...