Gå til innhold

Mens jeg venter

Envy

Anbefalte innlegg

Åh, nå ble jeg litt glad for å se at det ikke bare er jeg som blir helt satt ut (på verdens mest positive måte) av avataren til MaiL. :ler:

Den turen deres høres altså så fantastisk ut! :strix:

men det er fint å ha deg på KG igjen, altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

:vinke:

For en fantastisk tur dere har hatt! Det hørtes bare himmelsk ut. Dit vil jeg også :)

Jeg har også sett Kongen av Bastøy, og syns den var veldig sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a035.gif

I dag har jeg vært på NAV! a040.gif Og gjett hva! Jeg går jo på arbeidsavklaringspenger, og nå skal jeg endelig få orden på ting! a040.gif De betaler skolen for meg, så slipper jeg å ta opp lån! Hvis jeg ikke får jobb skal de også hjelpe meg ut i praksis slik at jeg får erfaring å vise til innen det nye yrket! :jepp:

Er så utrolig glad for at hun saksbehandleren min er så ålreit og ta ting på strak arm og svarer skikkelig, i steden for at man skal drive å vente på papirmølla for alt.

Nå har jeg forsåvidt drevet å spart penger til skolebøker og månedskort og greier her, men kunne visst få hjelp til det også av nav, og det var godt, for de mnd jeg går på skole nå kommer jeg til å ha langt mindre utbetalt enn nå som jeg har jobbet :lol:

Yay for ting som ordner seg! :hoppe: Om et halvt år har jeg en utdanning! :nigo:

Måtte bare få en gledesutblåsning :fnise: Nå står maten i ovnen, gratinerte grønnsaker og kjøttdeig, blir sikkert helt OK :jepp: Etterpå skal jeg og K prøve å rekke en tur på lefdal før han skal på nattvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER vennen :kose:

Da ordner alt seg da, og du har en sikra fremtid frem til du kommer inn på drømmeutdanninga også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle, så koselig :)

Det ble forresten medisink sekretær, Mahareth! Det viser seg at det er mye mer arbeidsmuligheter i det yrket, samt at lønnen visstnok er litt bedre (men det kommer helt sikkert an på om man jobber privat eller offentlig uansett).

Åh, nå bare gleder jeg meg til å begynne! Er spent som en liten unge på første skoledag! Tror pensum er skikkelig interessant! :jepp: Eneste jeg gruer meg til er skiftestuearbeid (altså å lære å ta blodprøver og slikt :redd: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg håper det, og håper de andre i klassen som skal øve seg på meg også klarer det! :lol:

Begynner 1. februar! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarte ikke han som skulle ta blod av S i dag :ler:

Det går nok fint :)

Da blir det kaffer etter skolen fra 1 feb altså, der er du advardt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, så søte og snille dere er! :hjerte:

----------------

I dag har jeg vært på NAV og levert studiekontrakten min, så ting skjer! Nå håper jeg bare de får skrevet under og sendt den avgårde fort, så ikke den bare blir liggende og ting går treigt, får ikke skolen papiret tilbake kan jeg i verste fall miste plassen :overrasket: Skal ringe skolen på mandag og forsikre dem om at jeg skal ha plassen og at papirene er underveis i NAV-systemet, bare sånn for sikkerhets skyld. Jeg er veldig flink til å overbekymre meg når det er ting jeg virkelig, virkelig vil :sjenert:

Kommer ikke over det, tenk at i midten av juni har jeg en interessant utdannelse!! :bond::bolledeig:

Bah, men alt er ikke rosenrødt i paradis heller.. Hvorfor skal mannfolk være så vanskelige å forstå? I dag kom jeg og kjære borti det fryktelig vanskelige temaet igjen.. ekteskap. Etter å ha tullet litt om det spurte jeg om han fremdeles mener at vi kan komme til å gifte oss i 2012, også bare tullet han det bort :huh: Så sa jeg at etter at han sa det hadde jeg fått skikkelige forhåpninger om at vi faktisk skulle gifte oss iløpet av 2012, nå bare dro han på det. Så sa jeg at "Hvis vi vet at vi vil ha hverandre kan vi vel likesågodt hoppe i det?" -ikke noe svar- "Ja, for vi vet vel at vi vil ha hverandre? Jeg vet ihvertfall at jeg vil ha deg" -fremdeles ikke noe svar- :hakeslepp:

Hva skal man tro da? Jeg ble skuffet og usikker og tok med meg katta (som han lå og kosa med) og gikk inn i et annet rom. DA ropte han at han selvsagt visste at han ville ha meg uansett. Etter en laaang stund med stillhet kom denne "Jeg vet ikke noe om hvordan sånt funker jeg, hvordan frir man liksom? Jeg tør ikke kjøpe ring i tilfelle du ikke blir fornøyd"

..Åh, han har virkelig ikke skjønt greia med at det ikke er ringen som er det viktige, eller lokalet, eller kjolen eller noe av det andre materielle :sur:

Jeg vil bare ha han jeg, og jeg vil ha den tryggheten et ekteskap er (ja, vet at det er delte meninger om dette, men det er slik jeg ser det). Bah, hvis han sier han vil ha meg, og at han vil gifte seg, hvorfor er det da så vanskelig? Da må han ihvertfall slutte å gi meg forhåpninger, og heller si at det ikke blir noe av!

a015.gif

Nå skal jeg gå i nettbanken og trøste meg med å putte en hel drøss penger på sparing! :jolie: Også lurer jeg på om jeg skal prøve meg på å putte en liten 1000-lapp i aksjefond. Pappa sa han hadde tjent 5000 kr på bare 1 mnd nå, kunne jo vært litt spennende å se hva som skjer! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Mannfolk er og blir mannfolk, de tar ikke hint, skjønner hverken dårlig eller godt kamuflerte tips, og må ha ting inn med teskje. Ser det stadig vekk her i gården også - ting jeg synes er krystallklare og har noen implikasjoner i seg betyr noe helt annet for J-man. Særlig når det gjeller bryllup og alt det der tror jeg de kan bli satt ut lett - det er jo en jentegreie og mange skal ha det så himla "perfekt". Jeg ville satt meg ned med ham, jeg. Sagt akkurat det du sier nå (både at det materielle ikke er viktig, og at det ikke er noe særlig å gi deg falske forhåpninger) og bedt ham tenke på saken. :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Pinting! :hug: Har allerede hatt et par sånne alvorssamtaler med han, hvor jeg har sagt at han må være mer tydelig, og at han ikke må drive å gi meg falske forhåpninger. Jeg tror kanskje egentlig ikke han mener å være tvetydig, tror bare han er veldig forvirret selv også. Skulle bare ønske han kunne rydde opp i sitt eget hode før han forvirrer meg enda mer, jeg som ønsker å stifte hjem og familie mer enn noe annet :sukk:

Blir spennende å se om han klarer å holde 2012 snakket sitt, har vel egentlig mine tvil :forvirret:

Tar meg i gang på gang å ønske meg et "uhellsbarn", da kommer vi ihvertfall i gang med familiestiftingen uten at han må ta et standpunkt, for hvis han må bestemme seg for noe kommer jeg til å være 40 før det blir noe ordning på noe som helst :lol:

Bah, nå syter jeg igjen. Egentlig så har jeg det veldig bra altså! Fri fra jobb hadde jeg visst i dag også. Ringte for å si at jeg ble litt forsinket, og fikk da beskjed om at jeg ikke sto på noen av listene i dag. Sikkert blitt gjort en feil med vaktlistene, men jeg argumenterte ikke på det. Utrolig godt med en ekstra fridag! a035.gif

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, jeg er enig med Ping jeg. Bare si det sånn som du har sagt det her :jepp:

Så flott at du snart har en utdanning du gleder deg over. Hva innebærer jobben? :) Godt med en jobb som du liker og trivest med :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg, Envy :)

Takk, det samme til deg også PH! :)

Å, jeg er enig med Ping jeg. Bare si det sånn som du har sagt det her :jepp:

Så flott at du snart har en utdanning du gleder deg over. Hva innebærer jobben? :) Godt med en jobb som du liker og trivest med :jepp:

Takk :) Skal ta meg en prat med han igjen om han gir meg falske foråpninger igjen!

Ja, ååå, gleder meg så utrolig! Tenker på det hele tiden :fnise: Jobben kan være alt fra å sitte i skrivestue på sykehus og kun drive med kontorting (skrive journaler, epikriser, innkallinger til pasienter osv.) til å jobbe på labratoriet på legekontor hvor man tar blodprøver, setter vaksiner, assisterer under mindre inngrep etc.

Tror det blir utrolig spennende å lære om, og ikke minst å jobbe med. Jeg vil jo gjerne jobbe med mennesker, så kommer vel til å håpe på en jobb på legekontor, men er så absolutt glad for sykehusjobb også. Er jo veldig trygge rammer på en slik arbeidsplass, og i skrivestue er det jo kanskje litt fleksitid og sånt noe også, og det har jeg alltid ønsket meg :fnise:

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...