AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 hei.. noen her som kan hjelpe meg... ???? jeg venta mensen for to uker siden, tatt pillene mine samme tid hver dag.. og tatt test nå for sikkerhetsskyld og jeg var ikke gravid.... hva er feil da???
Gjest gjest's Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Du tar p pillene i tre uker, en uke opphold hvor mensen skal komme og så begynner du på pillene igjen...i så fall kan mensen komme neste gang du har opphold. Hvis ikke mensen kommer da ville jeg tatt en ny grav.test. Det behøver ikke være noe galt fordi om mensen ikke kommer en gang. Det kan skje ved overtrening, stress og psykiske påkjenninger.
Hette Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 (endret) går på mini pilla og den ska tas hver dag.... Endret 19. september 2010 av Hette
Gjest gjest's Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 hver dag?? Har du 21 eller 28 piller på brettet?? Dersom det er 21 piller skal det jo være 7 dager uten piller, er det 28 piller er det bare 21 av dem som inneholder hormoner mens de 7 siste er "falske" og det er da du skal ha mensen.
Hette Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 det er 28 tabletter på brettet og de 7 siste er hvite å det er da jeg skal ha mensen... og det var for to uker siden.... og det har enda ikke kommet
Hette Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 detta har ikke vært noe problem før... skjønner ikke hva som er galt...
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 19. september 2010 #7 Skrevet 19. september 2010 Kanskje du bare er stressa. Så lenge testen er negativ bør du ikke være redd for graviditet. Men, hva skjedde etter de syv hvite pillene? Begynte du på de vanlige pillene igjen selv om mensen ikke kom? For det skal du. Hvis du ikke har begynt på nytt brett kan kroppen bli veldig forvirra, og dermed bruke eenda lengre tid på å få første mens. (Da jeg slutta på hormonprevansjon gikk det fem uker fra jeg slutta til jeg fikk mens)
Hette Skrevet 19. september 2010 #8 Skrevet 19. september 2010 jeg har bare fortsatt jeg... og tar tabletter hver dag... etter de syv hvite begynner det på nytt brett på nr 1... ja for da sku testen vært positiv hvis jeg var gravid siden det er 2 uker siden mensen sku ha kommet?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 19. september 2010 #9 Skrevet 19. september 2010 Jeg har ikke påstått noe om graviditeten din, det er det kun testen som gjør Siden du har fortsatt (slik du skal) kan du nok regne med at du ikke får mensen før neste hvitepilleuke Men det er verdt å tenke på at stress og andre faktorerer (bortsett fra graviditet) kan forsinke mensen.
Hette Skrevet 19. september 2010 #10 Skrevet 19. september 2010 okei, men jeg syns jo ikke jeg har stressa men kan være mulig... for har hatt det litt tungt nå i ett par mnd... å skjedd mye det siste halve året... vært mye redd osv... jeg tenker på at når mensen ikke kommer så er jeg gravid... men ikke vært det enda... den har bare vært uregelmessig... så får håpe den kommer neste hvitepille uke da...
Hette Skrevet 19. september 2010 #11 Skrevet 19. september 2010 jeg er fortvila... hater detta her :(
Sulosi Skrevet 19. september 2010 #12 Skrevet 19. september 2010 okei, men jeg syns jo ikke jeg har stressa men kan være mulig... for har hatt det litt tungt nå i ett par mnd... å skjedd mye det siste halve året... vært mye redd osv... jeg tenker på at når mensen ikke kommer så er jeg gravid... men ikke vært det enda... den har bare vært uregelmessig... så får håpe den kommer neste hvitepille uke da... Årsaken ligger nok her skal du se. Og mensen kommer nok neste hvite pilleuke Hvis ikke tar du kontakt med lege, ikke fordi jeg tror det er noe alvorlig galt men fordi du ikke skal bekymre deg mere
Hette Skrevet 19. september 2010 #13 Skrevet 19. september 2010 håper det er det... men jeg har ikke reagert slik før... at mensen har uteblitt når det har skjedd mye? huff blir nervevrak ta slikt jeg
Sulosi Skrevet 20. september 2010 #14 Skrevet 20. september 2010 Du kan nok ta det med ro. Hvis ikke mensen kommer neste gang tar du en ny test. Ting endrer seg med årene og mensen er en av de. Jeg kunne stille klokka etter min mens som 16 åring (kl 17 hver fjerde søndag, slo aldri feil) men nå er det hytt og pine.
Hette Skrevet 20. september 2010 #15 Skrevet 20. september 2010 åh, takk for beroligene svar.. håper det stemmer... blir nervevrak av slikt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå