Gå til innhold

Slutte på pillen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå bestemt meg for å slutte på p-pillen. Har gått på p-piller siden jeg var 15, men på mange forskjellige merker. Det siste året har jeg gått på mercilon, og nå er jeg lei... Føler meg ikke som meg selv, klarer ikke ta pillene når jeg skal og det er rett og slett bare rot.. Orker ikke mer av disse hormonene...

MEN... Jeg er i fast forhold, og trenger derfor annen prevensjon. Blir kondom i begynnelsen, men det er jo litt kjedelig å bruke resten av livet..

Hva annet finnes der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P-ringen er suveren!! Mindre hormoner og nesten ingen mens.

Skrevet

P-ringen er suveren!! Mindre hormoner og nesten ingen mens.

Helt enig! Har brukt den over ett år nå, og har ikke noe negativt å si om den. Istedenfor å huske på pillen hver dag, trenger man bare å huske å ta den ut og sette inn en ny uka etter. Du trenger bare å tenke på den 2 ganger i måneden, og da har man jo en fantastisk mobil som sier ifra=)

Skrevet

Jeg vet jo hva som finnes av prevensjon, men jeg vet ikke hva jeg skal velge...

Har prøvd p-ring før, jeg kjente den heletiden, og det var utrolig ubehagelig.. Tror ikke det er aktuelt å prøve det igjen, desverre. Jeg kan feks ikke bruke tamponger (selv de minste) uten at dette gjør vondt.. (Og ja jeg gjør det på riktig måte.. Er bare så uhyre følsomt og trangt)

Da jeg fikk resepten på p-piller snakket jeg også med gynekologen om p-plaster, men det anbefalte hun ikke av flere grunner...

P-sprøyte, p-stav, minipiller osv er vel egentlig i grunnen uaktuelt da det inneholder akkurat det samme som p-pillen men i noe mindre grad i noen av dem da.

Dette er så vanskelig! Eneste alternativet jeg har funnet til nå er vel egentlig spiral, men er litt skeptisk.. De anbefaler det jo heller ikke dersom man ikke har født enda.

Det er virkelig noe som mangler på markedet....

http://29928.vgb.no/2009/09/06/lilllemy-søker-desperat-hjelphormonfri-prevensjon-den-var-ikke-enkel/

Skrevet

Jeg sluttet selv med p-piller fordi jeg opplevde mye ubehag i form av bivirkninger.

Gikk over til P-stav (Implanon) og opplevde ingen bivirkninger med denne!! Utrolig fornøyd.. Den satt inne i tre år, og jeg hadde ikke mensen i det hele tatt mens jeg brukte den! Utrolig deilig :)

Det finnes en pille som skal inneholde mindre hormoner som en del venninner av meg bruker.. Tror den blir kategorisert som en slags mini pille, men ikke som de gamle hvor man opplevde mye blødninger..

Skrevet

Takk for svar!

Ja har tenkt en del på implanon! Men det står om veldig mye bivirkninger når jeg søker det opp.. Tenker at jeg bare får ta det med legen/gynekologen.. Er vel ikke så mange andre muligheter egentlig! Virker jo veldig greit da :)

Cerazette du mener kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...