Gå til innhold

Da var jeg singel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poster som anonym, fordi jeg legger ut historien i detalj og vil ikke bli gjenkjent.

Jeg og kjæresten ble sammen i april/mai. Vi er begge i 20-årene. Han har en trøblete bakgrunn med narkotika og mange forhold. Jeg har hatt 1 langt forhold.

Vi har hatt en del problemer.

Sist helg ville han ikke ha meg med på fest fordi han er sjalu av seg og syns det er stress å "passe på meg". Dette ville han ikke innrømme før dagen etter. Jeg var veldig lei meg pga dette. Vi hadde en lang samtale og han snakket i store ord om alt jeg måtte forbedre for å få forholdet til å fungere. Han har nesten ikke tid til meg, men det måtte jeg bare godta eller så måtte jeg slå opp. Han kjører sitt eget løp hensynsløst og jeg må bare løpe etter som en diltende valp. Føler verdigheten min synker for hver dag som går.

Tilgav han alt dramaet sist helg og svelgte en del kameler ifm at han ikke har tid, er sjalu, har selv kontakt med andre jenter + exer osv.

Denne helgen ble jeg spurt om å være med ut på fredagen med noen venninner. Dette turde jeg ikke foreslå engang, fordi jeg vet han blir lei og sjalu og jeg ville ikke risikere noe. Jeg har gjort alt for å redde forholdet. I går (lørdag) gikk derimot han ut. Fikk en vond følelse i magen, fordi jeg har erfart at "ut i helgene" ender med vonde følelser. Jeg fikk være med på vorset, edru siden jeg skulle på jobb senere. Han drakk seg dritings full. Jeg dro på jobb (utested) og han kom innom. Drakk en drink og stakk igjen. Så kom han tilbake rett før stenging og drakk mer. Jeg regnte det som en selvfølge at han skulle vente på meg sånn at vi kunne ta følge hjem.

Plutselig reiste han seg bare og gikk. Så ikke på meg eller sa ha det. Jeg ble sjokkert! Sendte han en melding og spurte hvorfor han gikk. Fikk en svar som var umulig å tyde (pga full). Han kunne virkelig ikke forstå hvorfor jeg var sur.

Jeg er ofte ute selv, men da skriver og ringer jeg til han stadig og går alltid hjem til han. Er aldri så full at jeg glemmer min egen kjæreste. Han hadde også sagt mye rart til søsteren min som også var ute. La ut om alt jeg måtte forbedre for at forholdet skulle holde. Og at han visste ikke om han skulle ta følge med meg hjem fordi "Han var jo ute og drakk nå".

Alt dette sier meg at han gir f*en i forholdet. Han tar verken meg eller forholdet seriøst. Han oppfører seg som han vil fordi han tror forholdet går drit uansett.

Jeg har valgt å slå opp. Gjør veldig vondt, fordi jeg misliker å være singel. Men jeg fortjener en skikkelig fyr som behandler meg bra!

Trenger bare å høre meninger. Har ikke så mange venner å snakke med og er veldig usikker på om jeg har gjort det rette eller om jeg burde gitt fyren en ny sjangse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det var helt rett av deg å avslutte forholdet.

Som du selv skriver så tar han ikke forholdet seriøst, han forlanger at du skal endre deg. Det har du jo gjort siden du ikke turde å dra ut med dine venninner på fredagen. Du var på god vei til å utslette deg selv.

Skrevet

Å gå ut av ett forhold som du føler skader deg er ALLTID det rette valget. Det viktigste for å være lykkelig i livet ditt er å ha mange sosiale ben og stå på, med andre ord mange omgangskretser du kan gå til hvis det går ille. Det hjelper deg å komme videre i livet

Enhver som prøver å nekte deg din rett til å ha de sosiale omgangskretsene og det sosiallivet du selv ønsker er ikke ett godt valg!

Skrevet

Høres ut som et forhold der du går rundt med konstant vondt i magen.

Noe det ikke er verdt.

Skrevet

Takk for svar:)

Ja, jeg tror jeg har gjort det rette. Det skal ikke være så vondt å være i et forhold.

Samtidig gjør det så vondt å gjøre det slutt, fordi jeg vet han er glad i meg. Og vi har det så kjekt sammen når vi først er sammen (edru).

Føler meg så tom og ensom, er redd for å bli desperat etter å finne en ny. Vet heller ikke hvor jeg skal finne en ny. Vil ikke finne en ny på byen, for der er "alle useriøse". Er sjenert av meg. Har et bra utseende, men det tiltrekker dessverre bare gutter som er ute etter en ting.

Men ting må jo bare bli bedre! *sukk* :tristbla:

Har ikke sagt det til han enda, har bare bestemt meg for å slå opp. Vi har ikke snakket sammen etter i går kveld. Jeg har to krevende dager fremfor meg ifm jobb, så jeg kan ikke slå opp i dag og bryte fullstendig sammen i morgen. Må vente til tirsdag ettermiddag for å ikke ødelegge for meg selv :tristbla:

Jeg får dårlig samvittighet, han blir nok lei seg fordi han er glad i meg. Likevel syns jeg det er hans egen feil, jeg har gitt det så mange sjangser. Nå er det nok.

Skrevet

Jeg mener du gjorde det eneste rette ved å slå opp. Få deg en gutt som er glad i deg og behandler deg ordentlig.

Skrevet

Du har absolutt gjort det riktige!! Tenk deg godt om hva du ønsker deg av en kjæreste.

Les igjennom innlegget ditt og prøv å se objektivt på om han virker som en ok fyr. Tror ikke det...

:klemmer:

Skrevet

Det er så vanskelig:/ Han skrev melding nå og spurte hva som skjedde. Jeg forklarte kort hva jeg reagerte på og at vi fikk snakke om det om noen dager. Han skrev unnskyld, at han var glad i meg osv.

Vet ikke om jeg klarer å slå opp:( En del i meg vil gi han en ny sjangse til å vise at jeg betyr mer enn å drikke seg sanseløs med kompiser. En annen del har gitt opp hele fyren og innsett at forholdet ikke kommer til å funke med den mentaliteten hans.

For en følelsesmessig kaos dette her!

Hadde egentlig håpet han kom med drittsekk-svar da jeg konfronterte han litt på sms, da hadde det vært lettere å gi han fyken.

Skrevet

Det er så vanskelig:/ Han skrev melding nå og spurte hva som skjedde. Jeg forklarte kort hva jeg reagerte på og at vi fikk snakke om det om noen dager. Han skrev unnskyld, at han var glad i meg osv.

Vet ikke om jeg klarer å slå opp:( En del i meg vil gi han en ny sjangse til å vise at jeg betyr mer enn å drikke seg sanseløs med kompiser. En annen del har gitt opp hele fyren og innsett at forholdet ikke kommer til å funke med den mentaliteten hans.

Hadde egentlig håpet han kom med drittsekk-svar da jeg konfronterte han litt på sms, da hadde det vært lettere å gi han fyken.

Ja, det tar dessverre tid å komme til det punktet når man bare gir helt faen.

Og du bør prøve å komme deg dit så fort du bare kan.

Skrevet

Hva skal til for at du går?

Hvor mange ganger skal han drite seg ut og drite i deg?

Hva venter du på?

Etter så kort tid bør man være nyforelsket og glad - ikke i tvil og lei seg.

Skrevet

Hva skal til for at du går?

Hvor mange ganger skal han drite seg ut og drite i deg?

Hva venter du på?

Etter så kort tid bør man være nyforelsket og glad - ikke i tvil og lei seg.

Nei, det var det da... Jeg håper sånn at det skal funke, men bør vel kanskje se at slaget er tapt. Han kan ikke og viser ikke vilje eller evne til å endres.

Skrevet

Les hva du skriver, og prøv å se det hele utenfra. Lat som noen annen har skrevet hovedinnlegget og at denne personen spør om det var rett å gjøre det slutt. Jeg tror du vet svaret selv.

Du må innse at du er verdt noe og at du har rett til like mye respekt av en partner som partneren krever av deg. Du har også rett til å stille krav til en partner, ikke bare bli stilt krav til og dirigert. Dette handler om selvtillit og selvrespekt. Uten dette er det lett å tiltrekke seg drittsekker som herjer med deg. Lykke til!

Skrevet

Sier meg enig med de andre her. Ikke bli i forholdet bare fordi det er bedre enn å være singel. Det er den dårligste grunnen som tenkes kan, og det høres virkelig ikke som det er særlig mange grunner til å bli i dette forholdet.

Kjæresten din har problemer med sjalusien sin, han tar lite hensyn til deg og kjører sitt eget løp og etter det du sier snakker han hovedsaklig om hva du må forandre for at forholdet skal funke. Hvor er "vi" oppi dette her? Er dere "vi" i noen som helst sammenhenger, eller er det bare han og du? (Et forhold skal som kjent bestå av tre parter: Du, jeg og vi....)

I tillegg har han trøblete bakgrunn.

Selv om det er tungt å si farvel, så tenk deg godt om hvis du velger å ikke gjøre det ;) . Tror du ikke du kan få en bedre tilværelse alene og etterhvert sammen med en annen, enn det du har sammen med denne mannen?

Sånn innerst inne.

Skrevet

Tror jeg hadde gjort det slutt etter bare en dag. Hadde aldri funnet meg i dette :)

Skrevet

Huff ja, fornuften sier at jeg bør gjøre det slutt og finne meg en som behandler meg bedre.

Likevel føler jeg meg teit som slår opp med en fyr som er glad i meg. Også skjer de dumme tingene mest i fylla, syns at alkohol skal ødelegge et ellers greit forhold:(

Skrevet

Huff ja, fornuften sier at jeg bør gjøre det slutt og finne meg en som behandler meg bedre.

Likevel føler jeg meg teit som slår opp med en fyr som er glad i meg. Også skjer de dumme tingene mest i fylla, syns at alkohol skal ødelegge et ellers greit forhold:(

Det er nok av fyrer som kan bli glad i deg!!

Og fylla er ikke noe som skjer - Det er noe han lar skje.

Det er flere fisk i havet!!

Ikke prøv å gjøre han til noe riktig hvis han ikke er det nå!!

Skrevet

Ja det er jo han som velger å være dritings . Tror du han elsker deg så mye at han vil slutte å drikke for din skyld? er vel eneste måten du kan få dette til å virke på

Skrevet

Hei, har bare lest ditt innlegg, men vil bare si at det virker som du har gjordt det riktige valget. Håper du klarer å innse det selv og ikke bruker mer energi på å tenke over dette. Det du kan bruke energi på er jo å finne ut av hva slags mann/forhold du egentlig vil ha.. Og heller prøve få deg et bedre nettverk (venner) og jobbe med din egen selvtillit.. Ønsker deg lykke til videre!!

Skrevet

Gratulerer du gjorde det fornuftige

De fornuftige mennesker i verden er single.

Skrevet

Gratulerer du gjorde det fornuftige

De fornuftige mennesker i verden er single.

vil også legge til bitter der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...