Gå til innhold

Evig mas om P-pillen :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! :)

Vet det er mange som spør om man er sikker i den pillefrie uken, og det er man viss man har tatt p-pillen 21 dager, slik som man skal gjøre.. Ikke sant??

Problemet mitt, er at jeg ikke har fått mensen i den pillefrie uken. Dette tror jeg har med at jeg ikke tok pause forrige gang, bare begynte på nytt brett. MEN allikevel fikk blødning, jeg tok p-pillen mens jeg hadde fått mensen. Derfor skal jeg etter kalenderen egentlig ikke ha mens før neste uke. For det blir på en måte bare 2 uker siden sist jeg hadde den.

Da er spørsmålet mitt, skal jeg ta enda en pillefri uke, og så begynne på p-pillen når mensen er ferdig? Eller skal jeg ta den som vanlig nå på torsdag, som er oppstartsdagen min :P Altså skal jeg ta 1 vanlig pillefri uke, eller ta 2 uker.. nå pga at jeg har pillefri og i tillegg mens uka..

Jeg lurer også på å skifte P-pille merke, noen som har erfaringer med hva jeg IKKE bør begynne med?

I tillegg går jeg på antibiotika nå, i pillefri uke.. Fikk plutselig høre at antibiotika kan gjøre at p-pillen ikke fungerer helt, men hvordan blir det egentlig? Hadde ikke tenkt over at antibiotika førte til mindre beskyttelse, så jeg er litt stresset for det akkurat nå... :( Syns legen kunne sagt det til meg

Hilsen meg, håper på noen gode svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro at du bare skal fortsette å følge brettet ditt. Godt mulig at kroppen din er litt forvirret.. Det har jeg opplevd flere ganger mens jeg har gått på pillen også. Jeg tror nok at du tar enda en pillefri uke, som tilsier at du tar to uker uten piller (?), så vil du nok ikke være beskyttet. En gang når jeg fikk litt merkelig blødning og tull på et brett, så stoppa jeg bare opp med pillene, og tok første pille på neste brett den første dagen i neste menstruasjon :-) Jeg vet ikke hvilken pille du går på, men det skal ihvertfall gå fint med det merket jeg bruker, som er Mercilon. Det forutsetter selvfølgelig at du bruker alternativ prevansjon mens du IKKE går på pillene da.

Når det gjelder piller du ikke burde bruke så vet jeg sannelig ikke. Har nå blitt gravid for ANDRE gang på Mercilon, så det merket er nok en tapt sak for meg. Men alle venninnene mine går også på det samme merket, og de har aldri opplevd problemer med det. Men det er godt mulig det bare er meg det ikke funker på.. aner ikke:p

Det står i bruksanvisningen på medisinen din om det svekker beskyttelsen, men jeg har også hørt at det KAN føre til at det blir mindre beskyttelse ja. Så visst du ikke vil ta noen sjangser så anbefaler jeg deg å bruke annen prevansjon til du er sikker igjen :)

Dette svaret hjalp deg kanskje ikke så mye, men jeg prøvde i allefall ;) Lykke til!

Skrevet

Jeg vil tro at du bare skal fortsette å følge brettet ditt. Godt mulig at kroppen din er litt forvirret.. Det har jeg opplevd flere ganger mens jeg har gått på pillen også. Jeg tror nok at du tar enda en pillefri uke, som tilsier at du tar to uker uten piller (?), så vil du nok ikke være beskyttet. En gang når jeg fikk litt merkelig blødning og tull på et brett, så stoppa jeg bare opp med pillene, og tok første pille på neste brett den første dagen i neste menstruasjon :-) Jeg vet ikke hvilken pille du går på, men det skal ihvertfall gå fint med det merket jeg bruker, som er Mercilon. Det forutsetter selvfølgelig at du bruker alternativ prevansjon mens du IKKE går på pillene da.

Når det gjelder piller du ikke burde bruke så vet jeg sannelig ikke. Har nå blitt gravid for ANDRE gang på Mercilon, så det merket er nok en tapt sak for meg. Men alle venninnene mine går også på det samme merket, og de har aldri opplevd problemer med det. Men det er godt mulig det bare er meg det ikke funker på.. aner ikke:p

Det står i bruksanvisningen på medisinen din om det svekker beskyttelsen, men jeg har også hørt at det KAN føre til at det blir mindre beskyttelse ja. Så visst du ikke vil ta noen sjangser så anbefaler jeg deg å bruke annen prevansjon til du er sikker igjen :)

Dette svaret hjalp deg kanskje ikke så mye, men jeg prøvde i allefall ;) Lykke til!

Tusen takk ;) Men va mener du med å bruke annen prevensjon når enn ikke går på Mercilon, mener du i den pillefrie uka?? Spør dumt nå kanskje men :)

Uansett jeg fikk heldigvis M i går! Så da slipper jeg så mye kluss med dette og kan begynne igjen som vanlig med p-pillen på torsdag :)

Jeg var på apoteket i dag for å kjøpe en angrepille.. Siden antibiotika KAN svekke p-pillebeskyttelsen. Opplevde at hun som stod i kassen faktisk var litt frekk! Var nesten ekkelt...!! "Vi har kondomer også..." Sa hun til meg i en skikkelig anklagende tone, eller hvordan jeg skal forklare det! Jeg ble først litt paff, trodde på en måte ikke de kom til å kommentere noe rundt at jeg kjøpte angrepille! Og etterpå ble jeg utrolig forbannet.. angrer på at jeg ikke sa noe til henne! For jeg vil ikke ha på meg at jeg kjøper angrepille fordi jeg er uforsiktig i den forstand at jeg bruker angrepille som ett prevensjon!! Jeg kjøpte den for å være sikker på at det ikke SKAL bli noe graviditet! For jeg tar jo faktisk ansvar med å bruke p-pillen, bare at jeg ikke tenkte over dette med hva antibiotikaen kan gjøre med p-pille beskyttelsen.

Mye rart man møter på altså..

Skrevet

Visst du liksom stopper opp med brettet og venter på at neste mens skal komme som normalt så burde du bruke prevansjon i mellomtiden ;) vanskelig å forklare.. haha, ser det ble litt dumt skrevet!

Jippi :)

Kroppen kan finne på mye rart har jeg erfart, og det er nesten ikke mulig å sammenligne med noen heller, for alle er jo sååå forskjellige :jepp:

Uff... ja, enkelte mennesker burde rett og slett ikke hatt det yrket de har. Det finnes så utrolig mye ekle og arrogante mennesker der ute, og jeg vil jo tro at du ikke er den eneste som har kjøpt angrepille liksom. Men det beste er vell å heve seg over disse menneskene!

Skrevet

Loette og yasminelle er de p-pille merkene jeg har vært mest fornøyd med. Ett merke jeg ville holdt meg unna om jeg var deg er microgenon, masse bivirkninger og 0 sexlyst :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...