Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker navnesmaken din, TS :)

Av de navnene du har nevnt er det kun Audun jeg ikke ville foreslått selv.

Noen flere:

Håvar(d)

Trygve

Vegar(d)

Sigurd

Arne

Eskil

Sturla

Ørnulf

(Ikke alle disse er mine absolutte favoritter, men de er av norrøn opprinnelse og skiller seg fra "motenavnene" uten at de er direkte sjeldne.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig svak for Hallvard....har alltid likt det navnet, så hvis jeg noengang får en gutt så blir det en Hallvard! Har jenter nå, de bærer også gode solide kvinnenavn..

Ellers så liker jeg;

Erlend

Håvard

Øyvind

Trygve

Sverre

Halvor

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg liker Hallvard, Øystein og Sverre veldig godt, men er ikke like begeistret for Erlend eller Audun (selv om jeg ikke på noen som helst måte synes at de er fæle navn). Andre navn i samme gate som jeg liker: Ola, Steingrim, Jens, Håvard. :)

Steingrim? Som på Vestlandet betyr ulidelig stygg...

Skrevet

Steingrim? Som på Vestlandet betyr ulidelig stygg...

Haha! Men jeg synes allikevel at det er et veldig fint navn. Litt sånn erkenordisk. :)

Gjest Constanze
Skrevet

Andre flotte gutte-navn er:

Lars

Sjur

Trym

Jens

Knut

Petter

Brede

Skrevet

Disse synes jeg er fine navn:

Håkon

Einar

Olav

Andreas

Gjest AnneShirley
Skrevet

Flotte navn TS :)

La meg også få foreslå mine to favoritter: Einar og Trygve :)

Skrevet

Veldig moteriktig å velge tradisjonelle navn nå.

Gjest Little princess
Skrevet

Syns navnene var fine. Bortsett fra Audun, det er femi syns jeg. :)

Samme tanken tenkte jeg ang Audun, det er småfemi. Veldig fint på småbarn, men ikke på menn. :)

Skrevet

Erlend og Øystein, Sigurd, Trym, Trygve og Einar er de jeg liker best :)

Jeg er heller ikke så begeistret for Audun. Og Vidkun? det ble vel ødelagt under krigen - så min personlige mening er at ingen bør kalle ungen sin Vidkun.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Erlend og Øystein, Sigurd, Trym, Trygve og Einar er de jeg liker best :)

Jeg er heller ikke så begeistret for Audun. Og Vidkun? det ble vel ødelagt under krigen - så min personlige mening er at ingen bør kalle ungen sin Vidkun.

Nettopp, og det er litt trist.

Skrevet

Leopold, Lykke, Fiona, Beatrice, Lisen, Felix ...

Noen av de, iallfall. Personlig synes jeg det er veldig mange dillete, jålete, amerikanske navn for tida ...

Hey, det var da hyggelig at du synes Lisen er et tullete dillenavn da! :nei:

hilsen Lisen.

Skrevet

Leopold, Lykke, Fiona, Beatrice, Lisen, Felix ...

Noen av de, iallfall. Personlig synes jeg det er veldig mange dillete, jålete, amerikanske navn for tida ...

Hva er et amerikansk navn, finnes det i det hele tatt navn som stammer derfra? Må være indianernavn da evt. Ingen av de du nevner er amerikanske i hvert fall.

Skrevet

Jeg vil også legge til at jeg er dritt lei den trenden jeg har sett her på KG i det siste at populære navn er så innmari uuuut!! Folk spør: Er Magnus et fint navn? Ja, det er fint. Kall ungen din det, for er så lei av at alle heter Emil. Jeg er lei av at folk alltid må bemerke hvilke navn de er så lei av!!!! Dette går i bølgedaler, så vil til enhver tid være noen navn som er mer populære enn andre, trenden nå virker å være at folk går tilbake til de mer "vanlige" navnene som var populære på åttitallet igjen. Jeg tror jeg skal kalle lillemann i magen MathiasEmilKasperLukas jeg :nigo:

Jeg er så enig med deg. Det er mye litt nedlatende snakk om såkalte "nymotens" navn, mens i virkeligheten så er nesten alle navn som brukes i dag hundrevis av år gamle. Ja ofte tusenvis også, bibelske navn er populære. Men at de er populære akkurat nå betyr altså langt ifra at de er nymotens. Og om så var, folk må jo få kalle barna sine hva de vil, så lenge det ikke er til åpenbar belastning. Vidkun, som noen nevnte, er vel ikke lov å bruke lenger i Norge. Går nok en tid før det kan bli stuerent igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...