AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Venter en gutt nå i høst, og jeg og samboer er i navnevalgsprosessen.. Vi er begge glade i sterke, nordiske mannsnavn, gjerne med røtter fra norrøn tid og middelalder. Ikke noe Lukas og Sander her i gården Vi sliter litt med å bestemme oss for ett, så her er de ulike alternativene vi har kommet frem til så langt: Hallvard/Halvard Erlend Audun Øystein Sverre Hva synes dere? Foreløpig heller vi nok mest mot Halvard eller Erlend. Samboers datter fra før heter Kristin, så på en måte hadde det jo vært stilig med Kristin og Erlend (Kristin Lavransdatter) Kom gjerne med flere navn om dere har noen!
Gjest Dainty Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Wow, kreds til deg som har utrolig god smak! Likte alle navnene, men er enig i at Halvard og Erlend er ekstra flotte. Og Kristin og Erlend klinger jo veldig fint
magic-lulu Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 - Liker også slike navn..er skikkelig lei mathias/emil/lukas etc. Vi hadde noen ganske like navn, men vi endte faktisk opp på Max. Flott og sterkt navn! Ikke så mangen som kaller barna sine for det lengre..
Kosemose Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Enig med Dainty, flotte navn! Er så lei alle tullete dillenavn så befriende med din liste. Øystein og Erlend er veldig fine navn, men likte alle på lista di
Gjest imli Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Eg likar alle namna på lista di, men spesielt Øystein og Sverre.
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 19. september 2010 #7 Skrevet 19. september 2010 Likte alle navnene på lista
dreia Skrevet 19. september 2010 #8 Skrevet 19. september 2010 Flotte navn! Hallvard er ett av mine favorittnavn. Ellers liker jeg også Audun veldig godt.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #9 Skrevet 19. september 2010 Fine navn. Einar er også veldig fint. Og Amund.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #10 Skrevet 19. september 2010 Enig med Dainty, flotte navn! Er så lei alle tullete dillenavn så befriende med din liste. Øystein og Erlend er veldig fine navn, men likte alle på lista di Har du noen eksempler på tullete dillenavn? Jeg er ikke så glad i norrøne navn, men Magnus er et navn jeg liker.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #11 Skrevet 19. september 2010 Har du noen eksempler på tullete dillenavn? Jeg er ikke så glad i norrøne navn, men Magnus er et navn jeg liker. Samme AB som over, kan legge til Erling som et jeg liker, også enig i at Einar er ok. Edvin er også fint. Liker igrunnen mange navn på E merker jeg. Men nå er Elias mitt favorittnavn da, og det er vel for populært og bibelsk til å regnes som stuerent her inne :gjeiper:
Neala Skrevet 19. september 2010 #12 Skrevet 19. september 2010 Liker alle navnene, og spesielt Hallvard/Halvard
FoxyFish Skrevet 19. september 2010 #13 Skrevet 19. september 2010 Alle disse navnene er kjempefine! Jeg liker spesielt godt Sverre, Erlend og Halvard.
einna Skrevet 19. september 2010 #14 Skrevet 19. september 2010 Flotte navn alle sammen, liker spesielt Erlend. Sverre og Audun er også veldig fine navn.
Gjest Ludovie Skrevet 19. september 2010 #15 Skrevet 19. september 2010 Jeg liker Hallvard, Øystein og Sverre veldig godt, men er ikke like begeistret for Erlend eller Audun (selv om jeg ikke på noen som helst måte synes at de er fæle navn). Andre navn i samme gate som jeg liker: Ola, Steingrim, Jens, Håvard.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #16 Skrevet 19. september 2010 Er veldig glad i Erlend De andre navnene er også fine, men ikke noe jeg ville kallt barna mine. Men det er mest fordi jeg forbinder de med personer jeg kjenner godt. Når jeg var ung, var dette nemlig svært populære navn, så mange på min alder som heter det. Men fine navn altså Jeg vil også legge til at jeg er dritt lei den trenden jeg har sett her på KG i det siste at populære navn er så innmari uuuut!! Folk spør: Er Magnus et fint navn? Ja, det er fint. Kall ungen din det, for er så lei av at alle heter Emil. Jeg er lei av at folk alltid må bemerke hvilke navn de er så lei av!!!! Dette går i bølgedaler, så vil til enhver tid være noen navn som er mer populære enn andre, trenden nå virker å være at folk går tilbake til de mer "vanlige" navnene som var populære på åttitallet igjen. Jeg tror jeg skal kalle lillemann i magen MathiasEmilKasperLukas jeg
missLynch Skrevet 19. september 2010 #17 Skrevet 19. september 2010 Nydelige, solide navn alle i hop. Befriende å se.
Gjest Thefainter Skrevet 19. september 2010 #18 Skrevet 19. september 2010 Syns navnene var fine. Bortsett fra Audun, det er femi syns jeg.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #19 Skrevet 19. september 2010 Har du noen eksempler på tullete dillenavn? Jeg er ikke så glad i norrøne navn, men Magnus er et navn jeg liker. Leopold, Lykke, Fiona, Beatrice, Lisen, Felix ... Noen av de, iallfall. Personlig synes jeg det er veldig mange dillete, jålete, amerikanske navn for tida ...
Lilywhite Skrevet 19. september 2010 #20 Skrevet 19. september 2010 Hallvard er min definitive favoritt der Kanskje litt farget av at mannen min heter det da Men hadde synes det var fint uansett. Er ikke så fan av Øystein og Audun.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå