Gjest Gjest Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Har hatt neglesopp på tåneglene i flere år, og strever for å bli kvitt det. Har brukt medisinsk lakk, samt tabeletter foreskrevet av lege i flere perioder og trodde at nå var jeg endelig kvitt det. Men nå ser det atter ut til å ha kommet tilbake igjen Tabelettene er vist ganske sterke for levra, så jeg har ikke lyst til å ta flere kurer. Noen andre som har erfarimnger med dette, og har lyktes å bli kvitt jævelskapen? Hva gjorde du isåfall?
Titti72 Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Min samboer fikk henvisning til fotspesialist, og der fikk han tatt prøver av neglene. Etter det fikk han en resept (ikke lamisil, eller hva den nå heter, for den funket ikke). Sjekket.... Han bruker Loceryl 5% som skal påføres (lakk) 1 gang pr. uke, i 15 mnd. Han sloper og klipper neglen, og renser før lakken påføres. I tillegg bruker han Terbinafon Copyfarm 250 mg. 1 tablett hver dag. Aner ikke hvor lenge han skal ta disse.
sjøhest Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Det kan være veldig langtekkelige greier.. Har hatt det i flere år, og nå ser det ut til at det endelig vokser frisk negl opp. Har prøvd mye greier, ingenting funka. Legen sa at neste skritt var å trekke ut deler eller hele neglen, noe som ville være dritvondt, så jeg stod over. Kjipt men sant.
Gjest stine Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Hei, hvis du enda sliter med det så har jeg et godt tips. Jeg har slitt med det i mange år nå, men jeg begynte å bruke furunålsolje, hver kveld. Siden det er sterk lukt på den vil jeg anbefale å bruke den før du legger deg. drypp et par dråper på slik at neglen bli synlig våt. Gjorde dette i en måned og ble kvitt det. Min mor har brukt en "penn" Nail liner heter det og blir kjøpt på apoteket. Det ser ut som en tusj, spør etter den på apoteket. Hun har kun brukt den i en måned men hun har hatt sopp mye lengere enn meg og hun merker alerede forskjell. Håper det hjelper! :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå