Gjest YYY Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Jeg er bifil. For meg er ønsket om å få barn veldig stort. Å få barn er naturlig nok lettest dersom jeg er i forhold med en mann. - Selv om det selvsagt er mulig å stifte familie med en kvinne også (tenker hovedsakelig på sæddonasjon). Jeg ønsker derfor helst å være sammen med en mann på lang sikt. Hva tenker andre bifile kvinner om dette? Tar dere med ønsket om barn i betraktningen når dere velger partner?
Gjest brutal_mann Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Er ikke dette en grunn til at mange bifile ender opp i heterofile forhold når de slår seg til ro for godt?
Gjest YYY Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Er ikke dette en grunn til at mange bifile ender opp i heterofile forhold når de slår seg til ro for godt? Det er bifile kvinner som slår seg til ro med kvinner også. Bifile har ofte en dreining mot det ene kjønnet. Som regel liker man ikke begge kjønnene 50/50. Hvis man er 85 prosent lesbisk, er jo sjansen for å ende opp med en dame stor
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Og så naive meg som trodde følelser og kjærlighet var hovedårsaken til valg av partner og å stifte familie... Glad jeg er hetro gitt!
Gjest YYY Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Og så naive meg som trodde følelser og kjærlighet var hovedårsaken til valg av partner og å stifte familie... Glad jeg er hetro gitt! Jeg ville ikke valgt en partner jeg ikke var forelsket i. Jeg velger ikke en mann fordi han er mann. Jeg velger han fordi jeg er forelsket. Jeg ønsker meg biologiske barn med den jeg elsker. Er det noe galt i det?
Gjest brutal_mann Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Det er bifile kvinner som slår seg til ro med kvinner også. Bifile har ofte en dreining mot det ene kjønnet. Som regel liker man ikke begge kjønnene 50/50. Hvis man er 85 prosent lesbisk, er jo sjansen for å ende opp med en dame stor Til ro ja, det er noe annet en til ro for godt.
Gjest YYY Skrevet 19. september 2010 #7 Skrevet 19. september 2010 Til ro ja, det er noe annet en til ro for godt. En bifil kvinne som stort sett får følelser for andre kvinner, vil jo gjerne ende opp med en annen kvinne. For godt.
Gjest brutal_mann Skrevet 19. september 2010 #8 Skrevet 19. september 2010 En bifil kvinne som stort sett får følelser for andre kvinner, vil jo gjerne ende opp med en annen kvinne. For godt. Ikke når eggstokkene dag ut og dag inn hvisker ordet baby...
FrøkenGlad Skrevet 19. september 2010 #9 Skrevet 19. september 2010 Kjenner flere jentepar som har blitt gravide i Danmark
Gjest brutal_mann Skrevet 19. september 2010 #10 Skrevet 19. september 2010 Kjenner flere jentepar som har blitt gravide i Danmark Egoistisk, patetisk og kvalmende... Jeg forsvarer alle sin rett til å leve ut sin kjærlighet. men en må"da for pokker være voksen nok til å ta konsekvensen av at homofilt dannede par ikke kan få barn. Da kan de heller adoptere om det er så jævlig viktig for dem.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #11 Skrevet 19. september 2010 Egoistisk, patetisk og kvalmende... Jeg forsvarer alle sin rett til å leve ut sin kjærlighet. men en må"da for pokker være voksen nok til å ta konsekvensen av at homofilt dannede par ikke kan få barn. Da kan de heller adoptere om det er så jævlig viktig for dem. Neida, alle har rett til å få barn skjønner du. Og det er ikke så nøye om barna ikke vet hvem pappa er. Det viktigste er at vi moderne mennesker får alt akkurat som vi vil
Gjest YYYY Skrevet 19. september 2010 #12 Skrevet 19. september 2010 Egoistisk, patetisk og kvalmende... Jeg forsvarer alle sin rett til å leve ut sin kjærlighet. men en må"da for pokker være voksen nok til å ta konsekvensen av at homofilt dannede par ikke kan få barn. Da kan de heller adoptere om det er så jævlig viktig for dem. Det er i praksis svært, svært liten sjanse for å få adoptere for homofile. I Norge har homofile rett til å adoptere. Det fikk de med den nye ekteskapsloven. Men det er ingen "giverland" som vil adoptere til homofile. - Altså landene som adoptivbarna kommer fra - Kina, Colombia, Vietnam osv. Homofile kan adoptere norske barn, men det er ekstremt få norske barn som adopteres bort.
Gjest brutal_mann Skrevet 19. september 2010 #13 Skrevet 19. september 2010 Det er i praksis svært, svært liten sjanse for å få adoptere for homofile. I Norge har homofile rett til å adoptere. Det fikk de med den nye ekteskapsloven. Men det er ingen "giverland" som vil adoptere til homofile. - Altså landene som adoptivbarna kommer fra - Kina, Colombia, Vietnam osv. Homofile kan adoptere norske barn, men det er ekstremt få norske barn som adopteres bort. Er klar over det. Det forandrer ikke min mening om at homofilt dannede par får innfinne seg med at fra naturens side kan de ikke få egne barn. Samme gjelder for enslige.
Gjest MikeWaters Skrevet 20. september 2010 #14 Skrevet 20. september 2010 Er klar over det. Det forandrer ikke min mening om at homofilt dannede par får innfinne seg med at fra naturens side kan de ikke få egne barn. Samme gjelder for enslige. Gjelder det heterofile par som ikke kan få barn også? Mange par klarer ikke å få barn, skal de også innfinne seg med dette selv når det medisinske kan tilby de en løsning?
Gjest brutal_mann Skrevet 20. september 2010 #15 Skrevet 20. september 2010 Gjelder det heterofile par som ikke kan få barn også? Mange par klarer ikke å få barn, skal de også innfinne seg med dette selv når det medisinske kan tilby de en løsning? Nei. Heterofile par kan fra naturens side i utgangspunktet få barn. Ergo, andre regler gjelder.
Gjest MikeWaters Skrevet 20. september 2010 #16 Skrevet 20. september 2010 Nei. Heterofile par kan fra naturens side i utgangspunktet få barn. Ergo, andre regler gjelder. Aha, det er tillatt å tukle med naturen for å hjelpe det som i utgangspunktet er naturlig, bare ikke det som i dine øyne er unaturlig? Det er naturlig i naturen at noe er unaturlig, har du tenkt over det?
Gjest brutal_mann Skrevet 20. september 2010 #17 Skrevet 20. september 2010 Aha, det er tillatt å tukle med naturen for å hjelpe det som i utgangspunktet er naturlig, bare ikke det som i dine øyne er unaturlig? Det er naturlig i naturen at noe er unaturlig, har du tenkt over det? Her både missforstår du meg og tillegger meninger jeg ikke har. for meg handler dette om logikk, ikke om seksuelle preferanser. Enslig mann eller kvinne kan ikke få barn. Ergo de skal heller ikke hjelpes til å få barn. Samme for pardannelser som ikke er heterofile. Hva folk finner på på soverommet kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Legg også merke til at jeg oppfordret homofile par til heller å adoptere. Så jeg tror heller ikke at homofile ikke kan være gode foreldre.
Gjest MikeWaters Skrevet 20. september 2010 #18 Skrevet 20. september 2010 Samme for pardannelser som ikke er heterofile. Det er her du mister meg, hadde du vært konsekvent hadde du sagt at alle som i utgangspunktet ikke kan få barn skal heller ikke hjelpes til å få barn. Slik er naturen, lik det eller ei etc.....men du mener at så lenge de er heterofile så skal de hjelpes til å få barn fordi det i utgangspunktet var tiltenkt at de skulle kunne få barn. Tror du det er noe større savn for en mann og kvinne å ikke få barn, enn for f.eks. 2 kvinner.
Gjest brutal_mann Skrevet 20. september 2010 #19 Skrevet 20. september 2010 Det er her du mister meg, hadde du vært konsekvent hadde du sagt at alle som i utgangspunktet ikke kan få barn skal heller ikke hjelpes til å få barn. Slik er naturen, lik det eller ei etc.....men du mener at så lenge de er heterofile så skal de hjelpes til å få barn fordi det i utgangspunktet var tiltenkt at de skulle kunne få barn. Tror du det er noe større savn for en mann og kvinne å ikke få barn, enn for f.eks. 2 kvinner. Personer som går inn i et homofilt forhold har da valgt, helt bevisst, og av egen fri vilje, å inngå en samlivsform som det ikke blir barn av. Samme for en mann som blir sammen med ei på 50. Om han er 24 og vil ha barn, vel, synd for han.
Gjest MikeWaters Skrevet 20. september 2010 #20 Skrevet 20. september 2010 Personer som går inn i et homofilt forhold har da valgt, helt bevisst, og av egen fri vilje, å inngå en samlivsform som det ikke blir barn av. Samme for en mann som blir sammen med ei på 50. Om han er 24 og vil ha barn, vel, synd for han. Brutalt! Mange vil vel påstå at de ikke velger å bli homofile, men jeg er ikke så sikker på om jeg deler det synet 100% så får gi deg litt rett da selv om jeg syntes du er en surpomp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå