Gå til innhold

Kjøpe bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe bil for første gang og lurer på regisstreingen. Var inne på biltilsynest sine sider, men var noe feil på siden for omregisstreingen. Men vil anta det er der jeg finner eventuelt skjema som må fylles ut, kan vi sende dette til biltilsynet eller må en møte opp der?

Og så er det å tegne forsikring, men er det noe mer en må regisstrere?

Ja, dette er sikkert barnespørsmål, men har aldri eid bil i hele mitt liv, så ble litt usikker her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som skal sendes til biltilsynet er del 2 av vognkortet, det har den som eier bilen i dag. ;)

Før dere får registrert bilen på dere, må dere ha forsikring på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å møte opp nei. Send inn del 2, eller salgsmelding hvis vognkort er av gammel type. Så er det bare å fikse ansvarsforsikring (kasko er valgfritt) og betale årsavgift (hvis utestående) og omregistreingsavgift og du er good to go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å møte opp nei. Send inn del 2, eller salgsmelding hvis vognkort er av gammel type. Så er det bare å fikse ansvarsforsikring (kasko er valgfritt) og betale årsavgift (hvis utestående) og omregistreingsavgift og du er good to go.

Innrømmer det... er helt blond her... ;-)

Men da får jeg gitt beskjed til han som selger at han må sende inn del 2 så satser jeg på det ordner seg. Regner med at omreg.avgiften og eventuelt årsavgiften kommmer automatisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrømmer det... er helt blond her... ;-)

Men da får jeg gitt beskjed til han som selger at han må sende inn del 2 så satser jeg på det ordner seg. Regner med at omreg.avgiften og eventuelt årsavgiften kommmer automatisk...

Ikke sats på at det ordner seg. Sørg for at det blir gjort! Leverer ikke tidligere eier vognkort det 2 er h*n fortsatt eier av bilen. Dersom tidligere eier ikke leverer dette kan det fort bli en del jobb for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...