Gå til innhold

Kylling oppskrifter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har 3 kg kyllingbryst liggende i fryseren som jeg burde spise opp.

Men er så lei av den vanlige kylling med pesto.

Hversåsnill å kom med alle oppskriftene dere har!

Takker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fylt kyllingfilet

Kyllingfilet

pesto

mozarella

tomat

Lag en lomme i kylingfileten, smør pesto inni og legg inn en skive med mozarella og en skive tomat. Lukk med med hjelp av en tannstikke, stek på lav varme, til fileten er ferdig.

Server med salat og godt brød.

Skrevet

Wok er jo alltids ein vinnar. Kyllingsalat, pizza med kylling eller suppe er også gode alternativ. Steikt kyllingfilet kan varierast med ulike marinadar eller sausar. Du kan også ete kyllingfilet med brød til, som ein sandwich eller ein burger.

Eg trur faktisk kyllingfilet kan brukast til det aller meste. :)

Skrevet

Hvordan laver man kyllingsuppe? Noen god oppskrift?

Steikt kyllingfilet med hvilke sauser?

Skrevet

Jeg har akkurat hatt (olje-)fondue til middag med kylling i biter, salat med balsamicosirup, grønne oliven, cherrytomater, aoili og gourmetloff.

Ellers er det bare å google:

http://www.google.no/search?hl=no&rlz=1T4ADBS_enNO311NO311&q=kyllingbryst&aq=f&aqi=g8g-s1g1&aql=&oq=&gs_rfai=

http://www.google.no/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4ADBS_enNO311NO311&q=kyllingfilet

Skrevet

Skjær fileten i biter og stek.

Kryddre med salt, pepper og eventuelt chilikrydder.

Surr løk, hvitløk og chili til løken er myk.

Tilsett en boks med hakkede tomater (gjerne en versjon som er tilsatt ulike krydder).

La det puttre og ha i kyllingbitene

Smak til med krydder

Server gjerne til pasta eller ha litt pasta i selge "gryten".

Skrevet

Skjær fileten i biter og stek.

Kryddre med salt, pepper og eventuelt chilikrydder.

Surr løk, hvitløk og chili til løken er myk.

Tilsett en boks med hakkede tomater (gjerne en versjon som er tilsatt ulike krydder).

La det puttre og ha i kyllingbitene

Smak til med krydder

Server gjerne til pasta eller ha litt pasta i selge "gryten".

Tror det kunne vert godt med couscous i også :)

Skrevet

Krydre kyllingfiletene med salt og pepper eller barberque krydder, surr 1-2 baconskiver rundt kyllingfiletene og topp det hele med ost. Legg filetene i ei ildfast form. Stekes i stekeovnen på 175 grader i ca. 30 minutter.

Serveres med ris, bearnesaus og salat av ruccolablader, cherrytomater og rødløk. :)

Veldig godt! Anbefales :)

Skrevet

Kylling "grateng"

Trenger:

1,5 kilo kylling

2 purre

1 stor paprika

2 bokser creme fraiche

masse ost

Del kyllinbrystene i 2 og brun de i smør (ikke gjennomstekt)

Varm creme freshen på svak varme. Ha oppi ost når den er flytende og rør til osten er smeltet. Ha så oppi purre og paprika (delt i biter)

Smør en ildfastform med smør og legg kyllingfiletene oppi. Hell så sausen over og topp med ost.

Sett den midt i ovnen på 180 grader ca.30 min (til osten er gylden)

Server med blomkål og brokkoli for de som liker lavkarbo og ris for andre..

Skikkelig nam nam :-)

Skrevet

Skjær en liten lomme i kyllingfileten og dytt inn en klatt Philadelphia ost. Surr så bacon rundt kyllingfileten og stek disse i en ildfast form i ovnen. Server med ris og kylling bretagne saus for eksempel. Veldig godt (og enkelt)!

Skrevet
Denne er god! Bare ta mindre nøtter og buljong enn hva som står! :)
Skrevet

Fantastisk! Gleder meg til å lave middag i dag:)

Kom på at jeg engang fikk kylling med en kjempegod peanøttsaus, noen som vet hva sånn saus heter eller hvordan man laver det?

Skrevet

[quote name=Forever :)' date='19 september 2010 - 17:07' timestamp='1284908837' post='8411609]

Fantastisk! Gleder meg til å lave middag i dag:)

Kom på at jeg engang fikk kylling med en kjempegod peanøttsaus, noen som vet hva sånn saus heter eller hvordan man laver det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...