Gå til innhold

små "klumper" i ansikter

Fremhevede innlegg

Skrevet

For ett par dager siden da jeg våknet hadde jeg plutselig fått en kjempemange, veldig små "Klumper" i nedre del av ansiktet og litt under haka. De sees egentlig ikke så veldig godt, men jeg kjenner at huden er veldig ujevn. Huden kjennes litt fetere i dette området også. Kan minne litt om utslett som ikke klør.

Var vanskelig å forklare dette, men har noen ide om hva dette kan være? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men om det er kviser så var det vel rart at det kom over natta? Det er dessuten vannvittig mange og ligger tett i tett.

Om det har noe med kolesterol å gjøre, ville det kommet over natta?

Skrevet

For ett par dager siden da jeg våknet hadde jeg plutselig fått en kjempemange, veldig små "Klumper" i nedre del av ansiktet og litt under haka. De sees egentlig ikke så veldig godt, men jeg kjenner at huden er veldig ujevn. Huden kjennes litt fetere i dette området også. Kan minne litt om utslett som ikke klør.

Var vanskelig å forklare dette, men har noen ide om hva dette kan være? :)

Jeg har ei venninnde som fikk det samme som deg, og hun har fått kreft. Nå sier ikke jeg at det er kreft, men kanskje?

Skrevet

Jeg har ei venninnde som fikk det samme som deg, og hun har fått kreft. Nå sier ikke jeg at det er kreft, men kanskje?

Å hjelpe meg vel da.. Nei får jo satse på at det ikke er det:) Hvilken type kreft?

Skrevet

Å hjelpe meg vel da.. Nei får jo satse på at det ikke er det:) Hvilken type kreft?

Lymfekreft, men det var på halsen da vel og merke - hun fikk de klumpene

Skrevet

Lymfekreft, men det var på halsen da vel og merke - hun fikk de klumpene

Veldig trist å høre om din veninne :( Håper det går bra med henne!

Disse klumpene er hovedsaklig i ansiktet, og går bare litt nedover under haka. Og er, som sagt, veldig veldig små.

Skrevet

Sliter meg det samme. Kom over natten med meg også. Etter en stund kommer klumpene langt nok ut til at du kan klemme de ut. Er en eller annen form for uren hud. Men har desverre ikke funnet noen mirakelkur :(

Skrevet

Perioral dermatitt?

Skrevet

Perioral dermatitt?

Dette kan jo være en mulighet ja.. har aldri hørt om det før, men leste litt om det nå. Bildene viser ganske mye verre tilfeller enn det jeg eventuelt har. Men tusen tusen takk for svar, dette skal jeg undersøke nærmere.

Skrevet (endret)

Dette kan jo være en mulighet ja.. har aldri hørt om det før, men leste litt om det nå. Bildene viser ganske mye verre tilfeller enn det jeg eventuelt har. Men tusen tusen takk for svar, dette skal jeg undersøke nærmere.

Det hadde jeg og de svei godt. Det starter med småkviser og de vil til slutt sprekke slik at innholdet "renner" på huden og stivner.Disse svir som sagt og du må IKKE bruke kortisonkremer eller vanlige fuktighetskremer OM det er PD.PD er betennelse i talgkjertlene

Da må du til hudlege og sansynligvis på tetrasyklin (antibiotika)

her ser du PD 4164-21-perioral-dermatitt.jpg?size=800

Jeg hadde mye mer da jeg endelig fikk hjelp.

Nå har jeg fått beskjed om å ikke rense ansiktet med alt mulig dill,kun såpe og vann.

Om jeg må ha fuktighetskrem,skal den være vannbasert (helst opp mot 80% vann innhold) lotion .

Unngå kraftig sminke som igjen tetter porer.

http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/utslett-rundt-munnen-perioral-dermatitt-1630.html

http://www.rikshospitalet.no/ikbViewer/page/no/pages/sykdom/undersokelser?p_doc_id=42142

Endret av Kårky
Skrevet

Jeg er ikke rød i det hele tatt, og kjenner ingen prikking e.l i huden. Kjenner det helst når jeg tar på huden, og om man ser etter kan man se det. Huden kjennes litt ut som sandpapir på en måte.. så da er det kanskje ikke Perioral dermatitt da?

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Er det så forferdelig vanskelig å bare vente til mandag og ringe legekontoret da?

Du kan fortellesympomene over telefonen, og så kan han gi deg et ganske nøyaktig svar (eller kalle deg ned til time) så slipper du å høre på synsing om kreft (!!), kviser, miller, dermatitt osv.

Skrevet

Er det så forferdelig vanskelig å bare vente til mandag og ringe legekontoret da?

Du kan fortellesympomene over telefonen, og så kan han gi deg et ganske nøyaktig svar (eller kalle deg ned til time) så slipper du å høre på synsing om kreft (!!), kviser, miller, dermatitt osv.

Syns det blir litt vel hysterisk å ringe til lege om dette som har vart i en ukes tid. Det er jo interessant å lese om diverse og kanskje ha forslag til eventuelt lege om det vedvarer. Jeg syns dessuten det har kommet mange gode forslag til hva det kan vær jeg (kanskje ikke stor sannsynlighet for kreft da..men sånn alikevell)

Så takk til dere som svarer og kommer med forslag:)

Skrevet

Perioral D er det ikke mest sansynlig.

Egentlig litt artig å gå på "hva kan det være jakt" synes jeg da. :trampe:

Skrevet

Perioral D er det ikke mest sansynlig.

Egentlig litt artig å gå på "hva kan det være jakt" synes jeg da. :trampe:

Hehe, enig ;) Men skulle jo ønske det ikke var meg med "klumpene" :P

Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

Supramundane, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...