Gå til innhold

hva skal jeg gjøre?

Fremhevede innlegg

Gjest megselv26
Skrevet

hei! jeg er veldig plaget at soppinfeksjon! får det hele tiden. canesten ser ikke til å fungere mere. var hos legen forrige mnd å fikk resept på en pille som jeg fikk. da blei alt helt borte. nå har det gått en mnd og det har kommet tilbake. jeg og kjæresten min har hatt en de sex i det siste, virker som det er det som gjør det. vi er begge normalt renslige, så skjønner ikke hvorfor jeg er så plaget av dette. var hos gynekolog for 3 mnd siden, da så alt normalt ut. jeg kan jo ikke drive å gå til legen 1 gang i mnd hele tiden lissom! hjelp!

hilsen frustrert jente 26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh jeg sliter med akkurat det samme! Får det hele tia! Sexlivet er jo nesten borte, endelig ferdig med mensen, så kommer soppinfeksjon i 14 dager, så går det noen dager så kommer mensen igjen. utolig frustrerende! Har prøvd alt på apoteket, uten hell. Når jeg har gitt opp kremen/stikkpilla (brukt det i ca 10 dager) da forsvinner det av seg selv, ofte virker det som krem/pille irriterer istedet! vet ikke hva jeg skal gjøre! håper noen andre vet!

Skrevet

hei! jeg er veldig plaget at soppinfeksjon! får det hele tiden. canesten ser ikke til å fungere mere. var hos legen forrige mnd å fikk resept på en pille som jeg fikk. da blei alt helt borte. nå har det gått en mnd og det har kommet tilbake. jeg og kjæresten min har hatt en de sex i det siste, virker som det er det som gjør det. vi er begge normalt renslige, så skjønner ikke hvorfor jeg er så plaget av dette. var hos gynekolog for 3 mnd siden, da så alt normalt ut. jeg kan jo ikke drive å gå til legen 1 gang i mnd hele tiden lissom! hjelp!

hilsen frustrert jente 26

SLUTT på p-pillene , de ødelegger miljøet i skjeden så dere blir extra mottakelige for infeksjoner o.a bakterier og bruk kondom istede . Kondom beskytter mot bakterier og infeksjoner .Da unnslipper dere de hyppige soppinfeksjonene og plagene .Siden canesten ikke hjelper mere - er dere vell blitt immune .Da dette er brukt så alltfor ofte .Til slutt hjelper det ikke . Stakkars dere ....

Sluttet selv på p-piller for 14 - 15 år siden . Og har ikke hatt soppinfeksjon på 15 år nå !!! Slå den rekorden du ....Enda har jeg vært sexuelt aktiv hele tiden , i fast forhold de siste 15 år .Jeg bruker kondom , ikke p-piller i fast forhold .Mange som ikke tåler p-piller gjør det . P- piller endrer miljøet i skjeden .Ved mindre utflod , tørrhet osv ....gir perfekt vekstvilkår for sopp o.a bakterier .Desverre .

Skrevet

SLUTT på p-pillene , de ødelegger miljøet i skjeden så dere blir extra mottakelige for infeksjoner o.a bakterier og bruk kondom istede . Kondom beskytter mot bakterier og infeksjoner .Da unnslipper dere de hyppige soppinfeksjonene og plagene .Siden canesten ikke hjelper mere - er dere vell blitt immune .Da dette er brukt så alltfor ofte .Til slutt hjelper det ikke . Stakkars dere ....

Sluttet selv på p-piller for 14 - 15 år siden . Og har ikke hatt soppinfeksjon på 15 år nå !!! Slå den rekorden du ....Enda har jeg vært sexuelt aktiv hele tiden , i fast forhold de siste 15 år .Jeg bruker kondom , ikke p-piller i fast forhold .Mange som ikke tåler p-piller gjør det . P- piller endrer miljøet i skjeden .Ved mindre utflod , tørrhet osv ....gir perfekt vekstvilkår for sopp o.a bakterier .Desverre .

Jeg sluttet på p-piller for 2 år siden. det hjalp det. men så begynte helvete igjen, og nå får jeg soppinfeksjon like ofte som før. spurte legen om det gikk ann å bli immun mot canesten, men han sa nei.. sist jeg fikk sopp prøvde jeg ut en annen krem; pevaryl. Hjalp ikke noe mer det.. er helt rådløs:(

Skrevet

Åh jeg sliter med akkurat det samme! Får det hele tia! Sexlivet er jo nesten borte, endelig ferdig med mensen, så kommer soppinfeksjon i 14 dager, så går det noen dager så kommer mensen igjen. utolig frustrerende! Har prøvd alt på apoteket, uten hell. Når jeg har gitt opp kremen/stikkpilla (brukt det i ca 10 dager) da forsvinner det av seg selv, ofte virker det som krem/pille irriterer istedet! vet ikke hva jeg skal gjøre! håper noen andre vet!

Lev et mest mulig naturlig liv - dvs et liv uten p-piller o.a hormoner , uten Canesten og sopp ...For hyppig bruk av Canesten er nok ikke bra ....for slimhinnene .

Skjønner ikke at dere orker å utsette dere for alle disse plagene og fortsette med p-piller likevell ....Når problemet lett kan løses med kondom som fast prevensjon . P-piller er noe svineri for kvinner - som bare fører til underlivsproblemer ,hyppig sopp infeksjoner , liten sexlyst og dårlig sexliv generelt for parforhold generelt - er nå min erfaring .Slutt med dem - og du / dere får garantert et nytt liv .Kan neppe være gøy for typen deres heller - å ha ei dame som er kronisk plaget med soppinfeksjoner og derfor ikke kan ha sex .Blir neppe mye bra sex da !...Og " idioter " påstår kondom ødelegger sexlivet ...he he - bullshit ! Nei men SOPP kan lett gjøre det vil nå jeg si .Konstant svie og kløe er ikke behagelig , ei heller sår og rød hud .Høres jo grusomt ut å ha det som dere beskriver - kroniske plager som ikke engang Canesten klarer å kurere .Sopp er forferdelig plagsomt .Hør på oss eldre , og klokere voksne kvinner : ) Det er alltid fornuftig ....

Skrevet

Noe som hjelper er å gå med litt løsere bukser,slik at man får litt mere luft der nede og å gå/sove uten truse for en stund.:)

Skrevet

jeg bruker ikke p-piller. og går bare i baggybukser. setter ikke på no kaldt...tatt alle forhåndsregler. men den kommer uansett! hjelp lissom!

Skrevet

Hørt om folk som har blitt bedre etter at partner har byttet såpe som han bruker nedentil. Kan være verdt et forsøk (og man må jo selv bruke noe som er ment for underliv da)

Skrevet

Jeg bruker doktor greve underlivssåpe med no tranebær. Har en helt normal hygene, det har partneren min også. Blir veldig frustrert.

Skrevet

Det er lurt å behandle partneren for sopp samtidig med seg selv selv om han ikke har synlige tegn på sopp. Ellers kan det være at han faktisk smitter deg igjen og igjen. Også hygieneproduktene partneren bruker kan være av betydning. Mange tåler ikke sæd, så det kan være lurt å bruke kondom, unngå at han kommer inni deg eller skylle nøye etter sex.

Skrevet

Kjæresten min kommer ikke inni meg, da jeg ikke bruker no prevangsjon. Partneren min har ingen plager- at all :/

Gjest Gjest_kvinne
Skrevet

Det kan faktisk også være toalettpapiret en bruker. Jeg f.eks. må ha helt hvitt papir, altså ikke det grålige, billige. I tillegg bruker jeg kun bomullstruser. Får soppinfeksjon med en gang jeg har brukt billig toalettpapir, og/eller bruker syntetiske truser.

Skrevet

også bind og tamponger kan spille inn. Prøvd menskopp?

Skrevet

ofte skyldes det at du har overvekst av soppkulturer i tarmene, Candida Albicans. Det kan føre til hyppige soppinfeksjoner i underlivet. Har du i tillegg problemer med fordøyelse/oppblåst mage og/eller underskudd av energi bør du lese deg opp på Canida Albicans på nett og vurdere hva du kan gjøre for å bli kvitt den. Utrolig mange jenter sliter med dette.

For å ta knekken på overdreven soppvekst i kroppen må man endre kosthold (droppe sukker (inkl. melk og fruktose + kunstig søtning), gjær og hvete), gjerne ta probiotika og soppdrepende midler (fluconazol/sporanoks (legemidler) eller olivenbladekstrakt eller andre helsekostpreparater).

Et "helhetsmedisinnsk" senter(f.eks. Heggeli Helhetsmedisin i Oslo) vil kunne hjelpe deg hvis det viser seg at Candida er årsaken til dine problemer. Vanlige leger har lite kunnskap om dette.

Lykke til, håper det ordner seg!

Skrevet

Først: Har legen din testet at det virkelig er sopp? Eller har du bare fått medisiner fordi du sier at du har sopp? Svært mange kvinner feil/selvbehandler symptomer som svie, kløe og utflod som sopp, mens det i virkeligheten er bakteriell vaginitt. Kan enkelt rettes på dersom du tar en tur til legen og denne får testet deg og gitt deg riktig behandling.

Mange kvinner vasker seg for mye: de får (normal) utflod, tror at dette er noe unormalt, vasker seg mye for å få det bort og ph'en i underlivet forandrer seg, noe som resulterer i svie,kløe og mer utflod.

Det er faktisk nok å skylle seg nedentil i forbindelse med daglig dusj. Bruk evt. en mild såpefri vaskekrem som Asan, dr. Greves el.l.

Du kan prøve med melkesyrekapsler, fås reseptfritt på apoteket. De er med på å gjenoprette ph-balansen i underlivet. Gir også lindring av symptomer.

Elles er det et god råd å bruke ikke-resirkulert toalettpapir. Fibrene i de resirkulerte er svært harde, og mange kvinner får faktisk plager av dette.

Ellers er det viktig at du bruker truser av bomull. G-strengtruser er ofte så små at de ligger mellom kjønnsleppene og gnager.

Mange får økt irritasjon i skjeden dersom de driver med intimbarbering ofte. Kjønnshår er der blant annet for å skape mindre friksjon mot tøy/ truser o.l.

Dersom du er tørr i skjeden under samleie, kan det gi sårhet og svie i underlivet (små rifter i slimhinnen). Er du ikke våt nok fra naturens side, bruk glidekrem! Kjøpes resptfritt på apotek.

Sist men ikke minst: Unngå truseinnlegg! De færreste kvinner trenger å bruke truseinnlegg. Har du ekstrem utflod, gå heller til legen. Truseinnlegg blir svært ofte liggende for lenge i trusen. Bakterier trives i varmt, fuktig og mørkt miljø, akkurat slik det er i trusene. Sjansene for en infeksjon, enten sopp eller annen er stor. I tillegg krøller det seg og blir liggende mellom kjønnsleppene noe som skaper irritasjon.

Håper du får bukt med problemet.

Skrevet

Det er lurt å behandle partneren for sopp samtidig med seg selv selv om han ikke har synlige tegn på sopp. Ellers kan det være at han faktisk smitter deg igjen og igjen. Også hygieneproduktene partneren bruker kan være av betydning. Mange tåler ikke sæd, så det kan være lurt å bruke kondom, unngå at han kommer inni deg eller skylle nøye etter sex.

Signerer denne (bortsett fra at du ikke må skylle innsiden med vann etter samleie, det kan fort føre til sopp). Partner skal behandles når du har sopp, selv om han ikke har symptomer. Han må smøre seg med canesten på glans og under forhuden. Din partner kan smitte deg igjen og igjen, om begge ikke behandler seg, det blir fort en ond sirkel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...