Gjest Gjesteposting Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Hei. Jeg har vært hos legen min pga smerter i leddene. Det hele har blitt verre og verre, og jeg har nå blitt henvist til en revmatolog. Jeg er litt redd, og veldig lei av å ha vondt selvfølgelig, men lurer på om det er noen andre som har vært hos revmatolog som kan fortelle meg litt om hva h*n gjør, om man får beskjed med en gang der, om de finner noe, og litt forskjellig. Har søkt internett rundt og rundt, men finner ikke så mye. Er litt redd, jeg håper jo selvfølgelig ikke han finner noe, men det er jo påvist at jeg har betennelser i ledd.. Har også positiv blodprøve på R.faktor. Håper noen vil svare meg selvom jeg til vanlig ikke har vært medlem her.
tineline Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 Jeg var hos revmatolog og fikk svar med én gang - jeg hadde ikke hevelser, eller andre avgjørende symptomer, så det var ikke revmatisk. Legen var kjempeflink og veldig grundig, og forklarte under hele prosessen. Hun så og klemte på alle berørte ledd, pluss undersøkte generell stivhet etc. Du får sannsynligvis ultralyd, og da ser legen umiddelbart om du har hevelser. Imidlertid kan det fortsatt være revmatisk, dersom du har en latensfase og er uten hevelser, så jeg fikk beskjed om å komme tilbake om noe skulle endre seg. Ikke skummelt i det hele tatt! Er det revmatisk, har vi et godt støtteapparat, og du får iallefall kontroll på hva som feiler deg.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Mine besøk hos revmatolog har bestått av mye samtale (beskrivelser av smerter, stivhet endringer i forhold til tid på døgnet/årstid/sted osv), generelle undersøkelser (revmatologen kjenner på alle ledd osv), ultralyd av ledd. Har også fått tilbud om kortisonsprøyter der og da (jeg hadde spesielt en finger som var helt stiv). Også vært MYE blodprøvetaking, ikke bare Rev.faktor men CPR i tillegg til utelukking av sykdommer (alt fra lupus til borreliose). Mitt praktiske tips er å ha "fornuftig" undertøy, jeg ble bedt om å kle av meg for undersøkelse - noe jeg IKKE var forberedt på, og hadde nok ikke valgt samme truse om jeg visste det
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 Så bra at man får svar med en gang Selvom svaret kanskje ikke er som man håper, så får man iallefall et svar dersom de finner noe. Jeg synes selv at jeg har hevelser, og legen min også kunne se det, så da er jeg kanskje ikke gal Godt å høre det ikke er så skummelt heller med unntak av det å kle på seg! Heldigvis sto det i brevet, så da var jeg forberedt. Så bomullshipstere er på plass hehe. Jeg har også tatt veldig mye blodprøver. Tok 6 glass. Fik også beskjed om at jeg hadde høy senkning, men ikke helt hva det er for noe.. Tusen takk for innleggene deres, nå er jeg litt mer avslappet. Håper jeg får litt svar, for det er slitsomt å ha vondt.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2010 #5 Skrevet 18. september 2010 Jeg står i "startgropa", har hatt et litt "merkelig" kne noen år. Og så plutselig eksploderte det med stivt hovent kne, stiv hoven ankel, den andre beinet heiv seg på bølgen, til og med tærne mine krangla! Fikk store ekle hovne bløte og varme kuler rundt anklene som brukte lang tid på å gå tilbake. Og skuldrene og albuene, særlig høyre side er "knirkete". Fikk frysninger og høy crp/senkning. Om det skjer igjen skal jeg til reumtaotolog også. Så TUSEN takk for tips om undertøy! *finner frem sportsBH og sloggi*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå