AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Hei og beklager om noen finner detaljene ekle. Har en plagsom hoste som henger i etter forkjølelse, mer slimhoste enn tørrhoste, selv om jeg tror jeg har fått opp de vonde klumpene, bare blankt slim igjen. Er redd jeg har hostet på meg en ekstra halsirritasjon, og vil gjerne bli kvitt hosten så jeg kan sove mer enn et par timer og fungere på jobb. Hostesaft (noskapin) fungerer ikke tilstrekkelig, klør på ene siden av halsen kjennes det ut som. Men det jeg hovedsakelig lurer på er: Når jeg hoster opp slim, er det dumt å svelge det når jeg ikke gidder gå på badet for å spytte ut? Det forflytter seg jo til magen fremfor nese/hals/lunger hvor det nå måtte komme fra, men vet ikke om det passerer den irriterte delen av halsen og kan måtte hostes opp på ny? Noen som har hørt noe om dette? Begynner å bli ganske desperat, men slipper ikke til hos fastlege i dag, og det blir for dumt å gå til legevakten med en forkjølelse...
Pusemamma Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 Sliter med det samma sjøl etter en forkjølelse. Hostesaft uten resept funker ikke så jeg fikk Cosylan av legen min. Hoste enda etter to uker men er bedre. Tar den før jeg legger meg ikke på dagtid da en ikke kan kjøre bil og blir litt trøtt av den. Den funker det kan jeg hvertfall si. Jeg prøver og spytte ut slimet så sant det går an og det ikke er folk rundt meg, på badet selvsagt ikke ute. Føler det er greit å få det vekk fra systemet. Legen anbefalte hvertfall meg når det var på det verste og ikke svelge det. Men klart det er jo ikke alltid man er i nærheten av et toalett, men det er jo ikke farlig. Du burde sagt på legekontoret at det var veldig plagsomt så hadde du sikkert fått hastetime, det fikk jeg. Men det var pga jeg skulle på jobb tidlig og fikk ikke sove i det hele tatt, hostet i ett sett. Det går nok over, men det spørs om legevakta tar i mot på slike ting, men det skader ikke og ringe og høre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå