Gå til innhold

Har batteriladeren koblet til, med panseret åpent.


Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så har jeg måttet lade batteriene på bilen min. Den står utenfor huset og vi bor i et område med mange barn. Panseret går ikke igjen, så man ser rett inn på laderen som står der og lyser.

Er dette uforsvarlig?

Hva kan skje om et barn lurer på hva dette er og tar på??

Vi har ikke garasje, og jeg har ingen andre steder å sette bilen. Den står på tunet vårt, men det er bare en meter ifra veien.

Jeg kan jo ikke stå der å passe på heller!

Kjenner dette bekymrer meg littegrann. :sjenert:

Har jeg noe som helst ansvar om noen skader seg på dette?

(Om det i det hele tatt er mulig å skade seg på en batterilader! jeg aner ikke!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke at du har grunn til bekymring, barna har jo ingenting å gjøre på din tomt, eller oppe i ditt panser å gjøre. Men kanskje du burdte sette opp et skilt hvor det står FARE, IKKE RØR.

Skal uansett mye til å få strøm i seg å da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet at barn ikke har noe på min eiendom å gjøre, men så vet jeg også hvor nyskjerrige barn er.

Og her i det området jeg bor er vi rett ved en lekeplass, så barn helt ned i treårsalderen går her og leker mens foreldrene sitter på altanene sine.

Noen som vet litt om dette med billadere?

Hva skal til for å få strøm i seg?

Hvor mye strøm får man da eventuellt i seg? Nok til å skade?

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å legge igjen panseret? Det bruker som regel å være en plass å legge laderen slik at man kan lukke igjen panseret, om ikke helt igjen så går det iallefall slik at det ikke står åpent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De treåringene burde streng tatt hatt noen til å passe på dem. Syns det blir for dumt når man må være barnevakt for andre sine unger på sin egen eiendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De treåringene burde streng tatt hatt noen til å passe på dem. Syns det blir for dumt når man må være barnevakt for andre sine unger på sin egen eiendom.

Hun må uansett legge panseret ned...det er ikke bare treåringer som plukker på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å legge igjen panseret? Det bruker som regel å være en plass å legge laderen slik at man kan lukke igjen panseret, om ikke helt igjen så går det iallefall slik at det ikke står åpent...

Gjør som Aluminium skriver, det gjør jeg når jeg har batteriladeren på.

Det er en liten bil der alt er stuet tett sammen, så det går ikke. Panseret står åpent med ca 20 cm.

De treåringene burde streng tatt hatt noen til å passe på dem. Syns det blir for dumt når man må være barnevakt for andre sine unger på sin egen eiendom.

Nå er det vel heller ikke treåringer jeg bekymrer meg over, det er vel 5-6 åringer som er mest nyskjerrige på slike ting vil jeg tro.

Problemet er at gårdsplassen min som sagt er bare noen meter ifra lekeplassen i et beskyttet område. barna leker fritt rundt her.

Noen som har svar på om man kan få strøm i seg av en slik batterilader som er påkoblet?

Har tatt den av nå altså, men må lade ganske ofte nå før bilen får time på reperasjon, så vil veldig gjerne vite :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lett få deg en karamell fra bilbatteriet ja, om du er for klåfingra.

Er det livsfarlig? eller får man seg berre en støkk sånn som med et strømgjerde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal litt til å gjøre noe store ting. Er man borti krokodilleklemmene kan det gnistre litt, ellers er det ikke stort som kan skje. Klart, i værste fall kan hele greia eksplodere i og med at det kan komme ut gasser fra batteriet i forbindelse med lading, men for å være helt ærlig så tror jeg sjansen for å bli truffet av lynet er vel så stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten jeg ville bekymret meg mest for at batteriladeren skulle bli borte. Har du mulighet til å si ifra til foreldrene det gjelder og be dem si det videre? Eller sette bilen med fronten inn så det ikke synes fra veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bred nok innkjørsle til å ha bilen den veien. Den står sidelengs langs huset.

Så den er synlig uansett hvilken vei den står.

Har koblet den fra nå, men som sagt så trenger jeg nok å ha den i igjen flere ganer før bilen har time på verkstedet, så det bekymrer med stadig littegrann.

Vi bor såpass innesperret og tettpakket, med veldig mange vindu rettet mot huset vårt, så om noen var ute etter å stjele en billader, tror jeg faktisk ikke de hadde turt seg på vår! :)

Litt falsk trygghet ja, men jeg føler meg faktisk veldig trygg her vi bor!

Jeg har mange ganger dratt på jobb uten å låse døren tilogmed :)

(Altandøren er på andre siden, uten innsyn, så der låser jeg alltid)

(Bor i en liten by.)

Men dere mener at jeg ikke trenger å bekymre meg for små, nyskjerrige fingre da altså?

Eller er det flere der ute som vil si sin mening om saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått strøm i meg selv etter å ha tatt litt feil på det. Det er bare som å få en liten støt. Jeg kan aldri tenke meg at det er farlig, men de får seg nok en overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om bilbatteriet er stort, så er spenningen lav. 12 volt er bare 5% av det man har i stikkontakten hjemme. Ingenting å bry seg om. Jeg husker pappa pleide å slikke på 9 volts batterier, men det turte aldri jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om bilbatteriet er stort, så er spenningen lav. 12 volt er bare 5% av det man har i stikkontakten hjemme. Ingenting å bry seg om. Jeg husker pappa pleide å slikke på 9 volts batterier, men det turte aldri jeg.

Er 9 volts batteri dem man har i røykvarsleren eller de store man hadde i gammeldagse lommelykter før?

Jeg slikket nemlig også på de små til brannvarsleren, og det kiler nesten mer en det gjør vondt da!

(Har en storebror som fikk meg til å prøve det meste :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er 9 volts batteri dem man har i røykvarsleren eller de store man hadde i gammeldagse lommelykter før?

9V batteri er slik som sitter i røykvarsleren.

De flate lommelyktbatteriene er 4,5V.

TS: hvordan løste det seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9V batteri er slik som sitter i røykvarsleren.

De flate lommelyktbatteriene er 4,5V.

TS: hvordan løste det seg?

Joda, det gikk helt fint denne gangen også.

Jeg regner bare med det går bra de neste gangene jeg skal bruke den også altså, bare tankene mine som virret litt rundt dette her, da jeg jobber i barnehage og vet hvor nyskjerrige barn kan være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...