Gå til innhold

Rensemiddel for vaskemaskin og oppvaskmaskin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har kjørt tom oppvaskmaskin og tom vaskemaskin med sånnt rensemiddel som de reklamerer for på tv. Synes det virker sløsete å kjøre tom. maskin og tror neppe mannen min ville likt det.

Bør jeg prøve??

Hilsen mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har prøvd det middelet til vaskemaskinen, men merket ikke noen forskjell...

Jeg vasket og renset så godt jeg kunne i pulverbeholderen og inni hullet der den er plassert, og følte det hjalp mye mer. Men skulle gjerne hatt tips til hvordan man på en effektiv måte kan rengjøre disse maskinene. Er ikke bare bare å vaske heller, for man kommer jo ikke til overalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rensemiddel for oppvaskmaskinen har jeg brukt, fordi den begynte å lukte litt rart selv om jeg hadde vasket og rensket i alle kriker og kroker. Det var absolutt vellykket.

Vaskemaskinen pleier jeg å desinfisere ved å kjøre en kokvask med eddik i vaskemiddelkammeret og et "hundehåndkle" eller en allerede utvasket t-skjorte inni maskinen. Da har jeg tatt ut vaskemiddelskuffen og rengjort den etter beste evne på forhånd. Gummipakningen rundt døra må også vaskes i ny og ne. Har aldri hatt behov for noe eget maskinvaskemiddel for denne.

Og jeg spør ikke mannen min før jeg gjør slike ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en bruker maskinrens til vaskemaskin, skal en vaske vaskemiddelskuffen og gummiringen først.

Jeg har brukt det, og synes det funket.

Har hørt at eddik osv ikke skal brukes, pga at det ikke er godt for gummi/rør osv i maskina, men dette kan jeg jo ikke dokumentere på noe vis.

Jeg bruker i allefall maskinrens for å være på den sikre siden, ettersom at vi har ny vaskemaskin og oppvaskmaskin. Dersom en har en gammel som en uansett skal bytte snart, er det jo ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker sitonsyre og har gjort det i mange år. De produktene de reklamerer så ofte for er etter min mening bortkastet å kjøpe. Sitronsyre kjøpes i matbutikken og koster bare en brøkdel av det andre.

En pakke sitronsyre puttes i kammeret på vaskemaskinen og så kjører jeg kortprogram på 60 gr. Dette ble jeg anbefalt av en reperatør for mange år siden. Det samme gjør jeg med oppvaskmaskinen, men da bruker jeg bare en halv pakke sitronsyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...